Søgning på: biologi noter c. Resultater: 18041 til 18060 af 79158
-
interfasen/ hvilefasen
Forumindlæger det kromosomerne eller DNA et der fordobler sig inden celledelingen... -
Eksamen - opg 3.
ForumindlægHej alle, Mit spørgsmål drejer sig om ogp 3,b. til årets eksamen. Næsten alle jeg har snakket med har fået et forskelligt resultat i deres udregning af antal g. fisk.. Er der nogen herinde, der er sikker på, de har regnet den rigtigt? Og hvis ja - hvad får I så? Tak.. -
protongradient
ForumindlægHej.Jeg har et spørgsmål om hvad betyder protongradient egentlig? Jeg har googlet osv. men synes ikke at kunne finde et tilfredsstillende svar, og mine fagbøger forklarer heller ikke hvad det betyder.Jeg har om lysprocessen og den protongradient der bliver skabt over thylakoidmembranen.Mit bud:Hy... -
Højeste antal lærere i et fag?
ForumindlægHvad er det højest antal lærere, du har haft i et fag? Mit er 4 lærere. I engelsk havde jeg i grundforløbet en lærer, som fik et andet job. Så fik jeg en ny lærer, som gik på barselsorlov i 2g i januar. Nu har jeg en lærer, som vi ikke skal have næste år, fordi der er mange engelsk lærere på mi... -
hf- enkeltfag
ForumindlægHej. jeg går på andet år på hf, jeg vil gerne læse til læge men tror ikke jeg få et højt nok snit til det. ville derfor høre om i ved om det er muligt at starte forfra på sin hf eller tage hf enkeltfag og dermed forbedre sit snit? - Nathalie -
patogene bakterier
ForumindlægHej. Jeg skal redegøre for patogene bakteriers opbygning og kan ikke rigtig finde noget specifikt om patogene bakteriers opbygning, men kan finde noget om prokaryotecellers opbygning der jo blandt andet består af eubakterier (som er sygdomsfremkaldende). Mit spørgsmål er så: Er opbygningen af pr... -
eksempel: stof der bevæger fra høj koncentartion til et sted med lav koncentartion!
ForumindlægTja som det lidt oklare mene, ligeledes indikerer, så søger jeg et eksempel på noget, ikke nødvendigvis et stof, der bevæger sig fra høje koncentartioner til lave koncentrationer. Det skal helst minde om osmosefænomentet! Nu er jeg ikke specialist på dette område, men noget med lys måske? Elekt... -
Stress
ForumindlægHejsa jeg har valgt at skrive om stress i SRP(studieretningsprojekt). Jeg tænkte på om nogen havde nogle gode artikler om stress eller nogle guldkorn om hvordan man kunne sammenkoble det med motion træning eller mental træning for den sags skyld. tak. -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej Nogen der har en ide til hvordan den her opgave skal gribes an? Du ved, at en biolog vil nævne et dyr i 80% af sine sætninger, en biokemiker vil gøre det samme i 20% af sine sætninger, mens en kemiker vil nævne et dyr i blot 5% af sine sætninger. Du taler nu med sød, men meget talende, stude... -
Blodsukkermåling
ForumindlægHej! Vi har i klassen målt folks blodsukker, derefter ladet dem spise henholdsvis glukose, sakkarose og stivelse, hvorefter vi skulle måle deres blodsukker igen. 1: Så vil jeg høre, hvad forklaringerne på, at ikke alle forsøgspersonerne oplever den samme stigning ved at spise det samme, evt. kun... -
Karakteren 7?
ForumindlægSelve titlen siger sig selv. Hvad synes i om karakteren 7? Argumentere gerne hvorfor. Tak. -
Astronaut - hjælp
ForumindlægHej Jeg har fået dette spørgsmål i fysik, kan I svare på det? En astronaut er kommet til Pluto, hvilke problemer giver den lave tyngdekraft , når han skal bevæge sig på planeten? Tyngdekraften på pluto er, på 1 kg lod = 0,3 N -
AT 2010 Emner (historie eller Religon)
ForumindlægHej allesammen, kan nogle give mig ideer til mit emne???? Jeg vil virkelig gerne skrive i Religion eller Histore (som et af min fag) AT 2010: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 -
dansk gymnasium??
Forumindlæger en norsk pige, der skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemme... -
Økosystem
ForumindlægHej allesammen, Jeg er i gang med at læse op til eksamen. Jeg forstår nogenlunde, hvad et økosystem er og hvad det har for en betydning. Men nedenstående spørgsmål er jeg i tvivl om, håber at I kan hjælpe- 1) Hvilken forskel er der mellem stofomsætning og energiomsætning i et økosystem? 2... -
AT fremlæggelse!
ForumindlægHvad er vigtigt at have med, i sin fremlæggelse. Eller retter sagt hvordan fremlægger man selve rapporten? -
Er det dårligt
ForumindlægEr et snit på 7,0 dårligt? Hvad kan jeg blive? -
Kolera - 1850 - 1910
ForumindlægHej alle! Jeg skal vise at jeg kan anvende historiefagets teori og metode, men jeg er virkelig i tvivl om hvad især "teori" inden for historie er... I 1849 var der mange som døde af kolera i KBH pga. dårlig sanitær situation.. Er der nogen der har nogen forslag til hvilken teori man, i ... -
Opgave eksempler??
ForumindlægHej, hvor kan jeg finde SRP eksempler med fagene matematik og fysik??? :))))) -
samf, begrænsninger? AT-eksamen
ForumindlægJeg skriver i samf og rel og er meget i tvivl om samfundsfagets begrænsninger? Jeg har brugt den deduktive metode og ellers kun taget udgangspunkt i empiri: terrorlovgivningen OG den forhøjede terrortrussel. Hvis i har nogle stikord til metode må i meget gerne lige skrive dem, men behøver meget...
