Søgning på: engelsk fristil. Resultater: 18041 til 18060 af 24044
-
Tysk imorgen .. : O
ForumindlægTeksten jeg har trukket idag, er jeg lidt i tvivl om. Vil de have at jeg give et resumé/referat af den eller hvad ? Eller skal jeg bare snakke om emnet 'Die Wende', som jeg har trukket? Er i tvivl, fordi vi i engelsk blev bedt om at droppe resume/referat .. :S -
Bedroom-eyes
ForumindlægHej alle, jeg håber ikke at det her spørgsmål er for irrelevant. men er der et ord for når øjne er halvlukkede eller ser søvnige ud? Jeg ved at på engelsk hedder det bedroom-eyes, men har vi et på dansk? Og tror i at når jeg aflevere en dansk stil at det gør noget hvis jeg skriver Bedroom-eyes? -
Music of chance
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i engelsk i morgen og sidder nu med de sidste forsøg på at blive helt klar.. er der nogen der har en analyse af music of chance af forfatteren Paul Auster? Jeg vil også rigtig gerne modtage en analyse af City of glass af samme forfatter.. Rammen og hovedtemaet af romanen... -
Fantasy
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive en engelsk fantasy historie på 800 ord. Jeg ved godt, at det ikke lyder som meget, men lige i øjeblikket har jeg ingen ide om, hvad jeg skal skrive om. Jeg skal kunne få alle de ting med, som der er i en fantasy historie så det hele hænger sammen. Så jeg tænkte, om der e... -
Designerbørn
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i biologi (B) og engelsk (A), og har valgt emnet designerbørn. Jeg synes det er rigtig svært at finde noget om fremgangsmåden til designerbørn, og undrer mig over, om der er et andet term man bruger i biologi-sammenhænge. (fosterdiaknotik f.eks.). Og om i ved nogle bø... -
Oversættelse
ForumindlægNogen der kan oversætte dette tekst : Det mest fascinerende ved New Zealand er, at der bor to kultur i dette land og de tager gerne hinandens kultur til sig, hvorimod at i danmark kan forskellige kultur ikke enes. Håber i kan oversætte det engelsk korrekt. -
Terminal, af Nadine Gordimer
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har netop trukket Terminal af Nadine Gordimer i engelsk mundtlig eksamen og har nu 24 timer til at forberede mig (med alle hjælpemidler, derfor jeg benytter mig af denne side). Er der andre der har haft denne tekst, evt. som del af undervisningsforløb i Euthanasia (dødshjæl... -
mississippi burning (film)
Forumindlægjeg sidder her med en engelsk opgave omkring mississippi burning (filmen) og skal give en karakteristik af de to FBI agenter. men jeg er lidt lost. til jer, som har set filmen, hvordan ville i beskrive de to personer, og de to personers forskelligheder ? mvh Mette håber i vil hjælpe. vil blot ta... -
dumpede
ForumindlægJa så dumpede man jo engelsk fordi man havde misforstået teksten, selvom man sad herhjemme og synes bare det kørte for godt og man havde mange pointer og en god analyse!!! Tror næste gang jeg vil spørge herinde om nogen kender noget til teksten så man kan se teksten fra flere sider af :-S -
hjælp haster
Forumindlæghej. jeg skal op til min sidste eksamen inden jeg bliver student her på tirsdag og det er i engelsk. da min geniale lærer aldrig har nævnt noget om ekstemporaltekster, ville jeg hører om der var nogle der havde nogle på a-niveau så man evt kunne øve jeg bare en lille smule før det virkelig gæld... -
Hjælp !
ForumindlægHeij Allesammen ., Er der en som lige kan hjælpe mig med en sætning som skal formures til engelsk ? ., I de forudgående 26 dage har Biko været i det sydafrikanske politis varetægt, siden han sammen med en anden politisk aktivist den 18. august blev anholdt ved en vejspærring i Port Elizabeth. ... -
analyse?
ForumindlægHej alle sammen ;D I morgen skal jeg til eksamen i engelsk og vi har fået en bog ved navn "babylon" som vi skal analyser og fortolke den. Nogen gode ideer til hvad der skal med i analysen og hvordan jeg skal fortolke den ud fra analysen og om jeg overhovedet skal gå ud fra analysen når... -
Synopsis - AT
ForumindlægHej, Jeg skal til årsprøve i min AT synopsis imorgen - og tænkte om der skulle være nogen der vil kigge på mit "talepapir" og sige om der mangler noget eller bare give generel konstruktiv kritik :) Jeg har skrevet om Vietnamkrigen (fag: Naturgeografi og Engelsk) Vi har ikke fået den s... -
JERES FREMTIDSPLANER
ForumindlægSå er det tre gyldne år snart ovre for 3.g'erne... og vi må videre i livet. Hvad er jeres fremtidsplaner? Jeg regner selv med et sabbtår, hvor jeg vil arbejde et halvår og tage på klassiske backpackerrejse til Asien sammen med to venner. Tiden skal også bruges til at overveje, om jeg vil ... -
columbine - 24 timer
ForumindlægSå har jeg netop trukket engelsk eksamensspørgsmål. Jeg har 24 timers forberedelse, så der er jo heldigvis noget tid at gøre godt med.. Jeg har trukket Columbine & Beyond. Hvis nogle af jer tidligere har været til eksamen i det emne, vil jeg meget gerne høre om det.. Hvad var godt at sige, vil de... -
Rasicme
Forumindlæghej (: Jeg skal skrv en engelsk stil om rasicme, altså en historie hvor der er rasicme med. Feks. en der bliver udsat for noget rasistisk.. Problemet er bare at jeg er løbet tør for hvorda jeg skal starte den og hvad den skal handle om, jeg er helt blank. Det ville være dejligt, hvis der var nogl... -
hedder det til eller for?
ForumindlægTil min engelsk eksamen i morgen skal jeg læse noget op fra min tekst, jeg vil godt vide hvordan jeg kunne indlede fx: "I have chosen this passage for reading" eller: "I have chosen this passage to reading" Meningen på dansk: "Jeg har valgt denne passge til oplæsning&q... -
skriftlige fag
ForumindlægHej.. nogen der kan fortælle hva der skal til for at få høje og gode karaktere i skriftlig dansk samt skriftlig engelsk..? :S har været til årsprøve i fagene, og det er sku ikk gået for godt :S selvom mine normale karaktere er udemærkede :D håber på lidt hjælp, så jeg kan give den gas til næ... -
kromosompar - gener?
ForumindlægHvem kan hjælpe mig med hvor jeg finder en oversigt over de forskellige kendte geners placering på kromosomerne??? Findes der overhovedet en sådan oversigt? Altså noget i retning af ... genet, der koder for ... er lokaliseret på kromosom nr.5...? På forhånd tak for hjælpen. (PS: spiller ingen r... -
Extra materiale (bøger, klip mv.) til VØ?
ForumindlægHej derude Er der nogle, der har forslag til extra materiale til faget VØ? Jeg tænker både på bøger (også gerne på engelsk), Youtube klip eller bare generelt stof fra en bestemt professor/direktør/hvad-ved-jeg. Jeg finder faget meget interessant, og hvis der er nogle af jer, som er fald...
