Søgning på: historie begreber. Resultater: 18041 til 18060 af 22480
-
noget oversættelse!!
Forumindlægdet er et udrag fra bogen "JO"... skal oversættes; De skændes, fordi eric spiller falsk, og til sidst forlader laurant, patrick og oliver bandet. JO og catherine har spillet tennis og kommer nu hjem til JO. Her taler de med Jo's mor. Hun har travlt, fordi hun skal til et cocktail pa... -
imorgen er alt muligt
Forumindlæghvem kan hjælpe mig med at fortolke den herr digt..? min lære siger at den skal væree som lille historie sådan man kan forstå hva digten handler om.. ikke som en digte der blev fortolket.. hvem kan hjælpe mig så????? her er den det er to stroffer:: her er stroffe 1 Jeg har læst i avisen at ... -
Infrarødt lys
ForumindlægHej folkens. God søndag til jer ;-) Nogle, der har en masse viden om infrarødt lys, eller nogle gode hjemmesider eller måske en opgave de selv har lavet. Da jeg skal skrive om det i en aflevering og mangler en masse god viden omkring det. Hvis der er nogle, der har en god lille historie man... -
Eventyrnavn!!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp! Jeg er i gang med at skrive en historie om en halv elver, halv dryade- pige. Hendes bedste ven er forelsket i hende men det ved hun ikke. Så møder hun en smuk ung prins med brunt hår og smukke blå øjne - og han forelsker sig i hende. Men der er lige et problem. ... -
hjælp til eksamen opgave
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige som går på VUC i trin 2 som svar til 10. klasse. Jeg skal op til mudtlige matematik eksamen. for at komme op til eksamen, skal jeg selv lave opgaven. Vi skal finde et emne og lave nogle spørgsmål til det, og der efter skal vi lave en historie for at forklare læren ... -
imorgen er alt muligt
Forumindlæghvem kan hjælpe mig med at fortolke den herr digt..? min lære siger at den skal væree som lille historie sådan man kan forstå hva digten handler om.. ikke som en digte der blev fortolket.. hvem kan hjælpe mig så????? her er den det er to stroffer:: her er stroffe 1 Jeg har læst i avisen at folk ... -
9th and 13th - af Jonathan Coe
ForumindlægJeg er ved at skrive en stil om en short story kaldt "9th and 13th", af Jonathan Coe. Jeg har søgt hele nettet for engelske og danske stile som inspirationskilde til hvad jeg kan skrive, men forgæves.Jeg har forsøgt på google, studienet og her på studieportalen. Kan det virkelig passe a... -
Zionisme - Hvilken tekst skal jeg bearbejde?
ForumindlægHej alle portal brugere :-) Jeg er i gang med den kendte dansk/historie-opgave og jeg har valgt Zionisme (tværfagligt) med udgangspunkt i Theodor Herzl, men jeg har svært ved at se hvordan jeg skal gribe tingene an. Jeg har bestilt bogen "Der Judenstaat" hjem og har en masse citater fra... -
infrarødt lys
ForumindlægHej folkens. God søndag til jer ;-) Nogle, der har en masse viden om infrarødt lys, eller nogle gode hjemmesider eller måske en opgave de selv har lavet. Da jeg skal skrive om det i en aflevering og mangler en masse god viden omkring det. Hvis der er nogle, der har en god lille historie man... -
Definition
ForumindlægHej Jeg er ved at lave 1.g opgave i historie Jeg skriver om Københavns bombardement i 1807, og støder flere gange på ordet lazaret eller lazarette jeg har forsøgt at slå det op, men kan simpelthen ikke finde det nogen steder. Det står ofte i sammenhæng med læger og hospitaler så kunne forestille ... -
tysk: Oversættelse!
ForumindlægHej jeg skal have oversat mit eventyr til tysk og rimeligt hurtigt:Bedstemor Bob og Søde Sally Sukkertop !Det hele begyndte, fordi der engang for længe siden en dag var en dag, hvor Bedstemor Bob stod og kogte øllebrød og lige pludselig var det så at hun begyndte at fortælle eventyr.- Der var eng... -
Miljøet
ForumindlægHar en historie opgave om miljøproblemer, og jeg skal afsluttende svare på følgende spørgsmål: Vurdér hvordan vi globalt set bedst får skabt en udvikling, der tilgodeser flest menneskers behov uden at sætte hensynet til miljøet over styr. Nogle der har nogle forslag til hvordan vi skaber en udvik... -
Tysk oversættelse!!
ForumindlægHej allesammen, nogen der er villig til at hjælpe en forvirret dreng :S? ok, jeg har en lille dansk tekst jeg skal have oversat på tysk. HJÆLP! Anna hedder hun. En pige på 16 år, som vi følger gennem historien. Anna er en pige som har været udsat for lidt af hvert. Hun er lidt af en partygirl, o... -
Test
ForumindlægHej alle. Jeg laver mange af historie testene her på Studieportalen. Vi har fået flere forespørgelser om tests indenfor 1. og 2. verdenskrig. Der er kommet én om 1. verdenskrig. Om 2. verdenskrig skulle der gerne komme en på mandag. Men for at hjælpe jer, må i meget gerne komme med forslag, her ... -
Hjælp til kvindekampen (rødstrømperne)
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om kvindekampen (rødstrømperne) i slutningen af 60érne og 70érne i min dansk/historie opgave, men jeg skal have skrevet en problemformulering. I min problemformulering vil jeg gerne lægge vægt på to forskellige sagaer, digte m.m. som omhandler kvinder og deres form... -
kvindefrigørelse
ForumindlægJeg er igang med at skrive en 1.g historie opgave. Min problemstilling er: Hvilken betydning har kvindernes erhvervsarbejde haft for frigørelsen i perioden 1870-1890? jeg ved ikke helt hvodan jeg skal besvare dette og opgaven i sig selv kan jeg slet ikke finde ud af. Men jeg min lærer har sagt je... -
SSO tværfagligt m/ idræt
ForumindlægHey....\nHar et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med! Vil rigtig gerne skrive en tværfaglig større skriftlig opgave, hvor idræt er en af fagene. Ved bar ikk hvilket fag jeg kan kæde det sammen med, da jeg kun har dansk A, kemi A, Mat A og historie A. Håber der er nogen, som har en idé. Det... -
Titanic - SRP
ForumindlægHej alle, jeg håber på at kunne få noget hjælp til at finde gode materialer omkring Titanic. Lige nu søger jeg vidt og bredt, alt fra hvordan det er bygget, til historier fra dem som overlevede, ulykken, folk som har studeret ulykken efterfølgende for at finde svar på om det kunne have været undg... -
Mat og samf / his
ForumindlægHej.. Jeg vil gerne skrive i de to fag, men jeg er lidt på bar bund med hensyn til emne. Jeg har overvejet noget katastrofeteori i matematik, men har svært ved at forstå, hvad det helt præcist er, og hvordan det ska vinkles. Udover dette har jeg tænkt på, at tage børskrakket i 1929, men h... -
Metode i naturvidenskab
ForumindlægHej jeg har i et at-projekt arbejdet med kemi og historie. i kemi har jeg ikke lavet forsøg kun brugt noget redegørende teori . jeg har i min synopsis skrevet at jeg ikke direkte har brugt naturvidenskab men på en måde alligevel har fordi jeg har baseret min teori på eksperimenter og lignende de...
