Søgning på: SRP historie. Resultater: 18061 til 18080 af 22627
-
Meget bred problemformulering:(
ForumindlægJeg har i dag fået udleveret min SRP problemformulering. Problemet er, at den er rigtig bred. Mit overordnet fokus er atomvåben og Cubakrisen. Dertil skal jeg undersøge atomvåbens nutidige rolle i IP samt diskutere, med udgangspunkt i redegørelsen af Cubakrisen og undersøgelsen, hvorvidt den kold... -
Udledning af relationen for energi og impuls
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP om den specielle relativitets teori. Jeg har brug for hjælp til fælgende: Udled formlen E^2=p^2*c^2+m_0^2*c^4 Vink: Udnyt at den relativistiske energi er E=mc^2 og den relativistiske impuls er: vektor p=m*vektor v= gammafaktoren*m_0*vektor v opstil udtrykke... -
Hvorfor hedder det BMI>31?
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og skriver SRP og skal skrive om fedme i det senmoderne samfund. Til det læser jeg selføgelig om BMI. Har man en BMI>30 så er man svær overvægtig(fed). Men i sundhedsstyrrelsens rapport skriver de at udviklingen af unge mænd med BMI>31 kg/m^2 er steget.... Hvad vi... -
Diskursanalyse
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skriver SRP i blandt andet dansk, hvor jeg skal lave en retorisk analyse og en diskursanalyse. Jeg er dog kommet ind i et noget så stort problem. Jeg er kommet meget i tvivl om nodalpunktet i mine tekster. Derfor tænkte jeg på om det kan være at den centrale påstand, som j... -
Bestemme teoretisk maksimum for funktion
ForumindlægSidder midt i min SRP i Mat A og Samf C Skal bestemme det teoretiske maksimum for en funktion T=τ*Yw+T0, som er en økonomisk model der forsøger at beskrive et maksimalt skatteprovenu, hvor T angiver summen af skattekroner, τ angiver skattesatsen, Yw angiver den hvide (registrerede) ind... -
Fra Logistisk vækst til Eksponentielfunktion
ForumindlægHej jeg sidder lige nu og skriver SRP i biologi/matematik. I min matematik del, skal jeg beskrive den logistiske vækst som en eksponentiel funktion. Jeg har fundet dette (billedet er vedhæftet), men jeg forstår det ikke. Hvor kommer (M-f(t)) / f(t) fra? Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan... -
Statisk og dynamisk tryk
ForumindlægHej. Jeg skal i min SRP skrive om aerodynamik på en vingeprofil, og jeg er stødt på begreberne statisk og dynamisk tryk. Jeg er dog ikke helt sikker på hvad de betyder.. Jeg ved at dynamisk er når noget bevæger sig, mens statisk er når noget står stille. Derudover ved jeg at det totale tryk er ... -
Insulin detemir
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg er ved at finde information til min SRP, og jeg kan ikke finde særligt meget om insulin detemir, som jeg gerne vil skrive om( bl.a.), og derfor vil jeg gerne spørge, om der er nogle af jer, der kender til noget omkring insulin detemir, og også, om insulin detemir har den sa... -
Bevis
ForumindlægHej :) Jeg skal snart skrive SRP i matematik, hvor jeg skal komme ind på differentialligninger, og her skal jeg bevise at differentialligningen af typen: y'=k har den fuldstændige løsning y=k*x+b. Nogen der ved, hvor jeg kan finde beviset henne? Det har endnu ikke lykkes mig at finde bevi... -
Vektorfunktion
ForumindlægHej. I min SRP skriver jeg om det skrå kast, og skal derigennem redegøre for hvad en vektorfunktion er. Men jeg er simpelthen blevet forvirret. Jeg har læst mig frem til at en vektorfunktion kan defineres på følgende måde (vedhæftet fil), men ser bare nogle steder at folk har givet stedvektore... -
SAMF - ENG USA
ForumindlægHej jeg skal skrive SRP i fagene samfundsfag A og Eng A. Jeg har som udgangspunkt valg USA som mit emne, men skal finde på en case. Jeg finder USA's udenrigs og sikkerhedspolitik enorm interessant, og derfor vil jeg gerne skrive noget inden for det. Jeg havde tænkt på sagen om Snowden, men fø... -
Videnskabsteori til retorisk analyse
ForumindlægHej Jeg har i min SRP lavet en retorisk analyse af en tale af Trump. Jeg bruger min analyse af den specifikke tale til at sige noget generelt om Trumps retorik og argumentation. Men jeg kan ikke finde ud af, hvilken form for videnskabsteori det er. Jeg har kigget på begrebsparrene ideografisk... -
numeriske metoder
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede til min SRP. Jeg er dog kommet i tvivl om noget. I det skrå kast med luftmodstad så kan der opskrives en differentialligning som vha. numeriske metoder kan løses en tilnærmet løsningskurve. Jeg er lidt kommet i tvivl om hvilke numeriske metoder der skal... -
METODE????
ForumindlægJeg skal forsvare min SRP, og har skrevet i samfundsfag og dansk. Nogen der kan fortælle mig hvilken metode jeg bruger når jeg redegør for en teori i redegørelsen? Et andet spørgsmål: Hvordan spiller samfundsfag og dansk sammen? Hvilken indflydelse har de på opgaven hver for sig? Det skal lige... -
Nervesystemet (alkohol)
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SRP om alkohol Derfor er jeg igang med at sætte mig lidt mere ind i alkohols påvirkning af nervesystemet Jeg synes jeg har forholdsvist godt styr på neuronets opbygning og dens vidergivelse af signalet til en anden neuron (elektrisk, kemisk, elektrisk) Det jeg syne... -
Hvad skal jeg skrive om i SOP?
ForumindlægHey jeg går på HTX, og har linjen Teknologi og Design. Jeg sidder og skal vælge to fag og et emne jeg vil skrive om i min SRP opgave. Nogen af de fagkombinationer jeg kunne forstille mig at vælge er dem her: Teknologi - Design Dansk - Design Teknologi - Dansk Teknologi - Kommunikation og IT ... -
Socialrealisme, engelske forfattere?
ForumindlægHey Jeg skal til SRP vejledning i morgen og regner med at skrive om social realisme, hvor jeg gerne vil analysere og fortolke en roman af Knud Sønderby, med særlig forkus på samtidens klasseforskelle og skal bruge en engelsk novelle at perspektivere til :) Men nu har jeg googlet rundt omkri... -
Hjælp til litteraturliste!
ForumindlægHej alle, Jeg er godt i gang med SRP-læsning og skal nu have formuleret min litteraturliste. Jeg er dog kommet i tvivl! Jeg sidder med bogen "Jeane d'Arc", en dansk oversættelse, oversat fra amerikansk efter "Joan of Arc" af Poul Steenstrup i 1965. Oprindeligt er bogen s... -
Hurtigt spørgsmål til litteraturliste!
ForumindlægHej alle, Jeg er godt i gang med SRP-læsning og skal nu have formuleret min litteraturliste. Jeg er dog kommet i tvivl! Jeg sidder med bogen "Jeane d'Arc", en dansk oversættelse, oversat fra amerikansk efter "Joan of Arc" af Poul Steenstrup i 1965. Oprindeligt er bogen s... -
Hjælp til kilder dansk/spansk
ForumindlægJeg står og skal skrive SRP som så mange andre i år, og jeg har valgt fagene dansk/spansk - begge på A-niveau. Jeg skal skrive om påvirkningen af kvindens identitet i familien, herunder hendes rolle i børnerelationer og parforhold. Jeg kunne godt tænke mig nogle flere kilder (jeg har pt. 4 kilder...
