Søgning på: historie begreber. Resultater: 18101 til 18120 af 22480
-
HASTEEEEEEEEEEEEER!!!
ForumindlægHeeej folkens , er i gang med at skrive en synopsis, og den skal afleveres imorgen. det er en årsprøve, da jeg går i 2.g . har et fagkombination af biologi og historie og emnet er darwins rejse. Jeg er fuldstændig faldet fra mht. besvarelse af nogle problemstillinger, der lyder således; 1-Hvad g... -
Darwins metode
ForumindlægHej Jeg skal op i AT her tirsdag d. 2/6. Jeg har skrevet synopsis om Darwin og hans evolutionsteorier i biologi og historie, men er stødt på et lille problem, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med :) Darwin rejste ud med H.M.S Beagle, og på bl.a. Galapagosøerne indsamlede han en masse prøver af ... -
mængdelære/nedadstigende faktoriel
Forumindlæghvad er det nedadstigende faktoriel N^(2), med andre ord hvad er "N i 2 rund" når N er en mængde, nærmere mængden {1,2,...,n} ? jeg ved at det nedadstigende faktoriel n^(2), ("n i 2 rund") er lig n!/((n-2)!) NÅR n ER ET TAL men kan ikke lige finde ud af at overføre denne viden... -
Argentina
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til mundtlig spansk eksamen. Derfor har jeg nogle spørgsmål til emnet Argentina. Nogle der ved noget om Argentinas militørdiktatur 1976-83 samt Argentinas historie fra 1976 til idag? Synes ikke at kunne finde noget om det. Teksten der er knyttet til emnet er "La vida... -
Slaget ved Thermopylai
ForumindlægHej...er igang med at læse i herodot, slaget ved Thermopylai, men blev lidt forvirret over alle der folkeslag der er med.. Har jeg forstået rigtigt? : Xerxes og hans folk er fra perserriget. Hellenerne er fra grækenland..Men hvad med spartaerne og lakedaimonierne? Og en anden ting: i hist... -
Newton of luftskibe
ForumindlægJeg er i øjeblikket igang med et AT-projekt om luftskibe i fagkombinationen fysik og historie. Jeg skal imidlertid perspektivere til et andet at-projekt, og der har jeg tænkt mig at snakke om newtons love. Mit spørgsmål går ud på om man jf. newtons 1. lov kan sige at Fop (opdriften) skal være li... -
Slaget ved Thermopylai
ForumindlægHej...er igang med at læse i herodot, slaget ved Thermopylai, men blev lidt forvirret over alle der folkeslag der er med.. Har jeg forstået rigtigt? : Xerxes og hans folk er fra perserriget. Hellenerne er fra grækenland..Men hvad med spartaerne og lakedaimonierne? Og en anden ting: i historien om... -
Hvad skal jeg dog gøre!?
ForumindlægHej! Jeg skal for første gang op i mundt. dansk/historie - jeg skriver i dansk og har analyseret + fortolket "Som englene flyver" af Naja Marie Aidt. Jeg har fået at vide, at jeg har 20 minutter til at fremlægge de vigtigste pointer fra min opgave, men har så derudover nu fået at vide a... -
FREUD!!
Forumindlæghey allesammen..Vil blot spørge jer herinde om Freud! Det jeg vil vide om ham, er om han deler et barn op? Altså noget med at når et barn er 0-9 år så tænker han/hun sådan og fra 9-12 år så tænker hun sådan osv. så spørgsmålet er om han DELER barnet op? For jeg vil bruge det i en sammenhæng i en... -
Strukturen i monarkiet
ForumindlægGodaften. Har der været nogen attentater mod den danske kongefamilie gennem historien? Kom gerne med et eksempel. Hvordan forholder styret sig (her tænker jeg på den gamle enevælde), hvis kongen og tronfølgeren blev myrdet ? Valkyrie var eksempelvis en konkret plan, man skulle følge, timerne efte... -
Koloniseringen af Syd-mellem og Nordamerika
ForumindlægJeg skal op til eksamen i historie A imorgen kl 12.00 (stx-eksamen) Jeg er lige gået i gang med mine 24 timers forberedelse og jeg tænkte om nogle måske lå inde med noget guldviden om emnet. jeg skal udfra det opgive materiale finde frem til nogle historiske problemstillinger :) De tekster jeg h... -
Himmellegemer
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen i fysik, og har fået de spørgsmål jeg kan komme op i. Et af dem lyder således: 2. Verdensbilleder. Solsystemet Beskriv opbygningen af vores solsystem og kom specielt ind på, hvilke observationer man kan gøre fra Jorden af de øvrige himmellegemer i solsystemet. Relater ... -
eksamen
ForumindlægHeej , jeg skal op til engelsk A eksamen her på mandag , men ville høre om I har nogle ideer til hvad der er godt tage udgangspunkt i hvis man træker...: 1. en tale 2. digt 3. non-fiction 4. hamlet (andet jeg ikke har taget højde for?) Derudover er der nogle som ved hvornår følgende perioder i kr... -
Al otro lado, moros en la costa
ForumindlægSå er spansk eksamen meget tæt på, i mine noter kan jeg se at jeg mangler noget om disse 2 emner. Det kunne være supert hvis nogen havde nogle noter, stikord, resume eller andet af filmen Al otro lado. Da jeg ikke selv kan huske meget andet end at der er tre historier om tre forskellige børn. M... -
AT - Tjernobyl
ForumindlægHej derude Vi er en gruppe (3), som har valgt AT-emnet Tjernobyl. Vi skriver i fagene fysik B og historie A (hum.). Vi vil meget gerne skrive om konsekvenserne ved de forskellige slags reaktere, samt komme ind på en masse med kernefysik. Dog har vi problemer med at få relevant materiale og ... -
skal bruge en masse forslag til en overskrift
Forumindlægskal bruge en masse forslag til en overskrift på min 2.g historie opgave om Aztekerriget.Min overskrift skal selvfølgelig havde sammenhæng med min problemformulering så her er den: Problemstilling til historieopgave om Aztekerriget.Hvad betød den spanske erobring af Aztekerriget for aztekerne?1.H... -
Historiefagets styrker og begrænsninger
ForumindlægKære alle Hvem kan hjælpe med min liste til fagets styrker og svagheder. 1) styrker : historfagets metoder og kildekritik kan sætte fortiden og nutiden perspektiv. metoder: kildekritik kan afgøre pålideligheden af en kilde. 2) svagheder: Der kan være andre forklaringer som vi fordi vi ser histori... -
SRP OM TERRORISME
ForumindlægHej, jeg skriver i øjeblikket SRP om terrorisme i Samf og Historie, og jeg skal i min opgave analysere og diskutere udviklingen i den amerikanske udenrigs- og sikkerhedspolitik fra murens fald til i dag vha. historiske kilder. Jeg har fundet nogle kilder der kan dække årene 2000-2009, men jeg kan... -
SRP i fysik
ForumindlægHej, Jeg er midt i at skrive SRP om kernevåben i fysik og historie. Jeg har fået et historiske redegørende spørgsmål, men der er ikke særlig meget fysiske teorier i selve spørgsmålet. Men tværtimod, har jeg to forsøg til mit analyse. Jeg er dog gået helt sort nu, da jeg ikke forstår hvordan man ... -
Hjælp til teorier vedr. flygtningestrømme
ForumindlægJeg har i dag fået udleveret min opgaveformulering i forbindelse med min SRP (i samfundsfag A & historie A). Mine vejlederer har trods mit spøgsmål om selv samme, nemlig hvilke teorier jeg ville kunne bruge til at belyse baggrunden fra de massive flygtningestrømme fra Syrien, samt flygtningen...
