Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 18101 til 18120 af 176853
-
Kemi B Skriv følgende reaktioner for følgende reaktioner?
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe? 1. Additon af dibrom til cyclohexan 2. Elimination af hydtogenchlorid fra 2- chlorpropan 3. Elimination af hydrogenchlorid fra chlorcyclohexan -
kemisk bindinger, stoffers opbygning og organisk kemi
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved følgende spørgsmål, er der nogle der kan hjælpe mig med at besvare dem? Hvad er forskellen på inter - og intramolekylære bindinger? Hvorfor er ionforbindelser vansopløselige? Skitser et eksempel. Hvilke krav må man stille til tre væsker for at en blanding som indehol... -
EP - Kemi & Biologi - Smerte / smertekemi
ForumindlægHej. Jeg er i gang med skrive Eksamensprojekt, der har emnet smerte og smertekemi. I den sammenhæng vil jeg høre om der er nogen der ligger inde med en grundig beskrivelse af ibuprofen syntesen? Altså hvad der sker i de enkelte trin? Og evt kan fortælle hvad grøn og brun syntese er? Og hvad er ... -
Asfalt - tværfagligt samarbejde mellem historie og kemi.
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive en AT-opgave om asfalt, vi skal bl.a komme ind på hvilken betydning dette har haft og hvad der ligger til grund for asfaltens fremstilling, desuden skal vi kigge lidt på dets kemiske opbygning og fremstilling. Håber der er nogen der kan komme med nogen gode li... -
Syre og base kemi - deprotoneret vs protoneret
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan forklare mig, denne her opgave. Hvad skal jeg være på udkig efter? Min data bog, siger at tyrosin er på den deprotoneret form ved pH= 7.4. men er det noget jeg skal bruge her? og hvordan kan jeg så finde svaret udfra den information? -
http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-8-7-MED.pdf MA-3 eksamen, opgave 4.
ForumindlægHvorledes kan rumfanget V som funktion af tiden t bestemmes i denne opgave? På forhånd tak,Frederik. -
Magnetisme forsøg 9. klasse eksame..
ForumindlægSkal op til fysik overmorgen.. så er lige blevet usikker over nogle ting.. 1. Når jeg laver forsøget hvilket stoffer kan en magnet tiltrække - hva kan jeg fortælle om forsøget? 2. og lige en ting til når jeg skal vise nord og sydpol hvilke forsøg skal jeg lave.. der er den med nedstryning af k... -
Engelsk eksamen 8 DEC 2009
ForumindlægNogen der vil kigge på min opgave fra i dag 8 DEC 2009 i Engelsk HF b. Den er jo afleveret men i må da gerne kigge fejl. Er spændt på at høre om det er helt hen i vejret. -
Fremgangs måde ved fransk eksamen
ForumindlægHvor starter og slutter man i sit oplæg om parrallelteksten (den man har 24 timer til) ?? min lærer har sagt intet resume for de kende historien .. ska jeg bar gå lige på med tema og personner og gennem det trække en parrallel til kendte tekster ?? hjælp .. -
vektorer hjælp i et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a= 2/3 og b= -1/2 a) bestem tallet s, således at a sb og vektor v=1/-1 er ortogonale
Forumindlægi et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a= 2/3 og b= -1/2 a) bestem tallet s, således at a+sb og vektor v=1/-1 er ortogonale -
p og a er indbyrdes primiske (øv. 16)
ForumindlægBevis at et primtal p er indbyrdes primisk med et helt tal a hvis og kun hvis p ikke g°ar op i a. Så jeg skal vise Min tankeproces - a og p er forskellige. - hvis a er et primtal så er det klart at (a,b)=1 - hvis a er et heltial med primtalsfaktorisering så findes der ikke et q som ... -
Antal eksamener
ForumindlægJeg har fem A niveau fag og jeg skal op i fire af dem skriftligt. Hvor mange mundligt kan jeg så komme op i udover AT? Er det to eller en? Jeg startede i gym 2010. -
f(x)=Log10(ax)+b Hvad er A og B?
ForumindlægHej, I denne formel: f(x)=Log10(ax)+b Hvad står a og b for? -
22. maj 2017, Delopgave A: Vækst i Danmark
ForumindlægSamfundsfag A - 22. maj 2017, Delopgave A: Vækst i Danmark Hej, jeg sidder med ovenstående opgave, og kunne godt bruge noget hjælp fra en som har lavet den :) -
eksamens "kuller"
Forumindlægtager matematik fra C til B for tiden. et turbo hold, så jeg har haft et halv år til det. emm og før det er det 5 år siden jeg har haft matematik sidst. Det går nu ganske fint. I går havde vi så en prøve hvor vi regende et eksamens sæt.Men klappen gik ned, da jeg sad der, normalt ville det være... -
Mundtlig eksamen i morgen - HJÆLP
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med disse tre spørsmål? Har lavet den første, men hvis det er forkert, så sig endelig til! 3. Kønscelledannelse og kromosomsygdomme Med inddragelse af de vedlagte bilag skal du: • Redegøre for kønscelledannelsen (meiosen) hos mennesket og forklare hvordan meiose... -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej, hvis jeg nu får 4 i mundtlig mat. A og 00 i skriftlig. Er jeg så stadig bestået i det enkelte fag? Har det noget med gennemsnittet i det enkelte fag at gøre? Eller hvordan fungere det. -
Byggeri og energi - eksamens rapport
ForumindlægHey derude. Jeg er i en gruppe, og det går stødt fremad! Vi er færdige med vores produkt, og skriver derfor bare rapport nu. Vi har ingen eksempler på rapport opbygning, og jeg ved at der ikke er en decideret skabelon. Men alligevel kunne jeg godt tænke mig, et eller andet at sammenligne me... -
Erhvervsret eksamen - hvordan foregår den?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op i erhvervsret om nogle uger, og jeg må sige at jeg er fuldstændig på bar bund om hvordan den eksamen foregår og hvor svært det egentlig er. Jeg har taget et GSK forløb, så har kun haft det i et halvt års tid og jeg synes emnerne er meget tunge og svære at forstå. ... -
HJÆLP SØGES EKSAMEN I MORGEN!!!
ForumindlægHey jeg skal op i afsluttende mediefag B eksamen her i morgen og er for at være ærlig. rigtig blank. Har lavet en produktion sammen med min gruppe jeg skal analysere, men filmen er bare ikke blevet som vi ville have den til at være. og nu er jeg den eneste der har trukket medie eksamen så de ...
