Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18121 til 18140 af 32350
  • mat_terminsprøve A

    Forumindlæg
    Hej SP! :) Jeg hr snart terminsprøve i matA, men ved ikke hvordan jeg skal øve mig? :S plz hjælp! det er vigtigt for mig, at får en god karakter, da jeg skal nu overbevise min mat lærer at jeg KAN mat til 10 eller til 7-tal og ikke til 02!!! :S I må hjælpe mig!!
  • Variabelsammenhænge

    Forumindlæg
    Hvis man ser på en eksponentialfunktion, hvilken betydning har tallene a og b så for grafens forløb?
  • Dansk - Lektiehjælp

    Forumindlæg
    Jeg mangler hjælp til nogle danskopgaver. 50 kr. per opgave.
  • MiaMette

    Forumindlæg
    Hej, i følgende indlæg synes jeg at du orienteres angående dit matematiske spørgsmål. Min bemærkning er i #17 i indlægget. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=530773&reply=17 Jens
  • Oversættelse - "Forskudt eksponentiel vækst"

    Forumindlæg
    Hej! En der kan fortælle mig, hvordan man siger "forskudt eksponentiel vækst" på engelsk? Jeg mener, at "eksponentiel vækst" kan oversættes med "exponential growth", men har ingen anelse om, hvordan man oversætter det, når det er "forskudt eksponentiel væk...
  • Htx / Stx ?!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl...
  • Minusse med brøker.

    Forumindlæg
    Ja. mit spørgsmål lyder sådan : hvordan minusser man med brøker'? altså ved f.eks. 2/3 plus 3/4 så siger man jo 3 x 3, 3 x 4 og bagefter 4 x 3, 4 x 2. og så plusser man er det samme pointe ved minus?ganger man bare sammen og så minus.
  • poissonfordeling

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har en opgave som jeg ikke rigtig kan finde ud af at starte på. Har i evt en ide? Med Venlig Hilsen Mads
  • er videnskab en religion

    Forumindlæg
    hej det er fordi jeg har fået spørgsmålet om videnskab er en religion, og så vil jeg hører jer om videnskab er en religion?
  • Filosofi og Naturvidenskab?

    Forumindlæg
    Jeg har flere gange hørt, at filosofi og naturvidenskab hører tæt sammen. Dog ville jeg høre på hvilke punkter gør de det?
  • 5. juli!

    Forumindlæg
    Den 5. juli er fristen for ansøgninger til videregående uddannelser! Det er 9 dage! Hvad har du tænkt dig at søge ind på? Jeg søger ind på retorikstudiet. Andre?
  • Dem der ikke er go til skole?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har taget 10 klasse, og det gik fint, gennemsnit på lidt over 8 (gammel reform). Jeg tog så på gym, men her er det gået ned af bakke. Mine årskarakter er næsten alle 02, og det samme med eksamen, udover fysik som jeg dumpede i idag. Jeg vil så gerne vide hvad mine muligheder er. Jeg er...
  • Hjælp med opgave

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse denne her opgave (vedhæftet billed) er ikke helt sikker på hvordan man gør tak! - Michael
  • Gode links?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag
  • 1.g , bog

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg kunne godt tænke mig en bog til noget fysiklæsning i ferien. - Helst en del pædagogisk vejledende. Niveaumæssigt, er jeg ikke klar over, hvad jeg skal gå efter. Jeg har lige afsluttet 9. (men det spiller umiddelbart ikke en central rolle). Jeg skal have fysik i 3 år på B-nive...
  • Civilingeniør - Diplomingeniør ?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd.
  • kumulerede frekvens

    Forumindlæg
    Hvordan bestemmer jeg en kum. frekvens?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver her. fordi jeg gerne vil ha lidt hjælp. Jeg skal til optagelseprøve HF her om 2 dage. Er rigtig nervøs, nogen som ved hvordan det kan gå godt. Altså hvordan det vil gå bedst. Noget man skal huske?
  • Niveaukurver

    Forumindlæg
    Sidder her og bøvler med at tegne nogle niveaukurver.. Forstår dog ikke hvorfor den ikke vil plottes.. har funktionen f(x,y) = x^2 +2y^2 så for c = 0 vil kurven være y = sqrt((-x^2)/(2)) Men når jeg prøver at plotte den for jeg ikke noget ud.. gør jeg noget forkerT?
  • Gymnasiale uddannelser

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv...