Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18141 til 18160 af 156338
-
Forståelse af indekstal
ForumindlægHej, Jeg skal til Samfundsfag eksamen imorgen på STX A-niveau. Jeg har trukket temaet "Bandekonflikten", hvortil der er et bilag fra samfundsstatistikken, "Aldersbetinget kriminalitetshyppighed fordelt efter national oprindelse, 2002 - 2006." Bilaget kan ses her: basic.apayos... -
Tak! =)
ForumindlægJeg vil bare sige tak for al den hjælp jeg har fået fra jer her på portalen. Ingen nævnt, ingen glemt, som man siger =P Jeg var oppe i A-niveau matematik eksamen på tirsdag og det gik bare super! =) Nu har jeg selv prøvet at hjælpe andre i de seneste to måneders tid, og jeg må sige, at det har hj... -
bestemmelse af iodtal for et fedtstof
ForumindlægHej jeg skal op til kemi eksamen i morgen på A niveau. vi har en rapport som omhandler bestemmelse af iodtal for et fedtstof, men jeg forstår ikke hvorfor dibrom resten som reagerer med iodid og dermed får vi diiod og bromid. Dette diiod titreres der på, men hvorfor er det dibrom resten s... -
Hvor mange grader svarer pi/6 radian til?
ForumindlægHej Vi er begyndt i matematik A-niveau, og jeg er ligt usikker på hvordan man regner fra grader til radian og omvendt. Er der en der kan give en forklarende udregning til de to opgaver? Hvor mange grader pi/6, pi/9 og 7/13 radian svarer til? Hvor mange radian svarer 30, 60, 180, 220 og 310 grade... -
kontinuitet og differentiabilitet.
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan vise mig et link eller et dokument med bevises for differentiabilitet ⇒kontinuitet og ikke omvendt. Og om i kender en hjemmeside, hvor en lærer fortæller og giver råd til, hvad man kan komme ind på ved de forskellige eksamensspørgsmål og alt efter ambitionsnive... -
Hjælp til emne i Matematik og Kemi!
ForumindlægHey jeg har valgt at skrive i fagene Matematik og Kemi som jeg begge har på A niveau. Jeg har så tænk på at have om noget smertestillende medicin, var jeg skal fremstille en syntese, Lidokain, som er et smartestillende præparat, som jeg så kan få analyset på Århus Universitet. Jeg vil så gerne ha... -
Ny lommeregner, hjælp!
ForumindlægSå jeg har lige fået fat i den obligatoriske lommeregner for gymnasiets a-niveau matematik TI-nSpire CX CAS. Der står i manualen at den har et genopladeligt batteri og at man kan sætte den til pc'en for at oplade den. Det har jeg så gjort, men syntes ikke rigtig der sker noget... Er der n... -
Godt snit i 1.g, og at hæve sit snit? STX
ForumindlægHejsa. Hvad ville I vurdere til at være et godt snit i 1.g, når både afsluttede og ikke-afsluttede fag inkluderes? Mit snit er indtil videre 12,0 i de afsluttede fag, men jeg har udregnet det til at være 10,4, når de ikke-gyldige karakterer fra fag på A- og B-niveau medregnes. Hvor meget skal man... -
SRP, Nordkraft, diskuterende
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal som mange andre snart til at skrive SRP. Jeg skriver om unges identitets dannelse i det senmoderne samfund. Jeg vil redegøre for forskellige teorier omkring identitetsdannelse (Erik Erikson, Gidden, Bourdieu), analysere "Nordkraft" og overføre begreberne herpå, fo... -
Mangler du lektiehjælp i Matematik ?
ForumindlægHej hvis du står og mangler én der kan hjælpe dig i faget Matematik på C/B/A - niveau og går du i Gymnasiet eller på HF? Så tilbyder jeg lektiehjælp. Det er primært i Aalborg og Nordjylland, men der muligt for lektiehjælp online via SKYPE hvis du bor udenfor Nordjylland. Jeg er 40 år og har mer... -
immunforsvar
ForumindlægNogle digt, vi skal gennemgå mundtlig i klassen, så hvis der er nogle der kan hjælpe mig med at forstå dem, de er om noget vi ikke har haft.... så, hvis der er nogen der kan fortælle mig det.. Nedenfor er nævnt nogle specielle ting fra immunforsvaret. På hvilket niveau er de? Organiser dem som ... -
Er der en venlig sjæl der kunne tænke sig at hjælpe mig med denne opgave
ForumindlægIoniseringsenergien for kviksølv i grundtilstanden er 10,4 eV. Emissionsspektret for kviksølv indeholder blandt andet linier med bølgelængder på 140nm, 185 nm, 254 nm, 313 nm og 579 nm. a) Beregn de tilsvarende fotonenergier Linien med bølgelængden 254 nm svarer til overgang fra 1.exciterede ... -
Udled forskellige ligningstyper for en ret linje
Forumindlæghej jeg skal til eksamen på mandag i matematik på B niveau og har et spørgsmål der går ud på " Udled forskellige ligningstyper for en ret linje" jeg ved ikke helt hvad der menes med dette for jeg ved godt at linjens ligning er Y = ax + b, men ved ikke om det er den der menes i teksten. ... -
hjælp til isomeri søges
Forumindlæg[Kemi på B-niveau] Hej.. hvilken type isomeri er der tale om : a) ethanol og dimethylether b) butan og methylpropan c) butan-1-ol og butan-2-ol der er 3 slags [nok 1 til hver]: Kædeisomeri, stillingsisomeri og funktionsisomeri forklaringer ville også være dejlige ........ Andet spørgsmål: "H... -
Køb dansk grammatik bøger
ForumindlægJeg er ikke god til dansk grammatik. Er der nogen herinde der ved hvilke bøger der både indeholder grammatik øvelser, og så grammatik teori. Jeg havde Dansk på A niveau, og må sige, at det ikke gik særligt godt. Jeg vil gerne skrive perfekt dansk, d.v.s. uden komme fejl, ingen grammatisk fejl, sp... -
Differentialregning
ForumindlægHej alle Sidder og laver emneopgave i Mat. A niveau og har lige nogle punkter som jeg håber i kan svare på. Funktionen f (x) = 0,5x ^2 - 3x + 2,5 Bestem f´(x) og fastlæg monotoniforholdende for f (x) Bestem ligning for den tangent der har røringspunk i P (1;0) Bestem ligningen for tangenten med h... -
fuldkommen konkurrence, stigende omkostninger, faldende omkostninger
ForumindlægJeg har fået stillende følgende opgave: Analyser konsekvenserne for en producents profit under forudsætning af fuldkommen konkurrence: a. Hvad der sker på varemarkedet, hvis omkostningerne til fremstilling af varer stiger, som konsekvens af en stigende arbejdsløn? b. Hvad der sker, hvis en ny te... -
Redox-reaktion
ForumindlægHej Venner Jeg har lige oprettet en bruger, og håber nogen af jer kan hjælpe mig. Jeg er en første-års stx-elev. Jeg har Kemi på A niveau. Desværre har jeg problemer med Redoxreaktioner, der er følgende spørgsmål: Find oxidationstal for svovl i H2O, SO3, H2SO3, SO3-2, HSO4-, S2-, S8 Find oxidati... -
beregning af signifikans
ForumindlægHej. Jeg skal finde ud af om der er signifikans i en undersøgelse Der er 60 personer der er spurgt. 14 kommer ikke fra det adspurgte område 46 kommer fra det adspurgte område. Kan man så sige der er signifikans for at de adspurgte kommer fra det pågældende område, og hvordan beregnes dette. Jeg... -
Mundtlig eksamen - hvad betyder formuleringen af spørgsmålet?
ForumindlægHej derude! Jeg håber en af jer kan hjælpe mig med at specificere hvad jeg skal gøre i min mundtlige eksamination i matematik A-niveau i spørgsmål 1 og 2.. De lyder således 1. Indfør den trigonometriske funktion af sin(x). Bevis arealformlen og sinusrelationen 2. Indøfr den trigonometriske fu...
