Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18141 til 18160 af 24857
-
Verdensbillede? Solsystem?
ForumindlægHej :) I det spørgsmål jeg har trukket til min fysik eksame, står der at jeg kort skal forklarer hvad der forstås ved et verdensbillede. Mit spørgsmål er så, at vores verdensbillede er da vores solsystem, er det ikke? Jeg vil så nødig sige noget forkert, så jeg håber at hører fra nogen :) På forh... -
Energiomdannelse? Eksempler??
ForumindlægHejsa! Jeg skal til fysik C eksamnen i morgen (24-timers) - og har fået et spørgsmål vedr. energiomdannelse i forbindelse med alternative energiformer - nogen der kan give et kort overblik over energiomdannelserne ved fx vindkraft, solenergi, vandkraft, miljøvenlige biler, m.m. ?? Smil Marie. -
Radioaktive atomkerner
ForumindlægJeg skal snart op i fysik og er kommet i tvivl om radioaktive atomkerner. Jeg ved at de er radioaktive/ustabile, hvis de har flere protoner end 83. Men de er også ustabile, når de har for få eller for mange neutroner. Mine spørgsmål er så: Hvornår har de for mange eller for få neutroner? Isotop... -
Gitterligningen
ForumindlægEr der en der vil være rar, at beskrive den gængse teori bag, gitterligningen.. Jeg kender formlerne.. Men er ikke helt sikker på, hvor i gitteret osv, de skal bruges. Eller hvad gitterligningen bruges til generelt. Jeg skal bare have lidt hints - så kommer jeg igang.. Har ikke haft om gitterl... -
kraftvarmeværk!
ForumindlægHej alle :)Er der mon nogen, som kan hjælpe mig med at finde et billede af en type kraftværk, hvor der står at f.eks. først er energi termisk, så bliver den til mekanisk energi der og der, dernæst bliver den til elektrisk energi osv. Det er i forbindelse med min fysik eksamen i morgen.. Jeg har e... -
solsystemet - eksamen
ForumindlægHej Jeg har fået et fysik eksamens spørgsmål der lyder således: Du skal redegøre for den nuværende forståelse af solsystemet og de direkte observerbare effekter det giver andledning til. Stikord til den faglige samtale: Formørkelser, årstider, polar cirkel og vendekreds. Hvad tror i der m... -
Disposition til eksamen
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til eksamen imorgen, er godt forberedt, men mangler bare liiige én ting: Hvordan laver man en god dispostion til sine emner, uden at det bliver for uoverskueligt? Mine emner er: Radioaktivitet Magnetisme Forurening og elproduktion Håber nogle vil hjælpe mig - Det er min først... -
Projektopgave om regnskoven.
ForumindlægVi går i 9. klasse, og er lige nu igang med den oblitoriske projektopgave. Vi er godt igang med rapporten, og er igang med at finde ideer til fremlæggelsen. Vi ville spørge om nogle af jer har nogle erfaringer med regnskoven, som vi kunne bruge i fremlæggelsen. Forsøg, skulptur, teater osv. Vi ... -
Rod i noter: spørgsmål om ½ acceleration
Forumindlægjeg har fået skrevet noget ned i mine noter, som jeg ikke kan forstå nu (: skal op til fysik a mdt. så vil gerne have styr på dette: jeg har skrevet at "aacceleration = v / t dvs. sstrækning / t = ½a" Men jeg kan ikke forstå hvordan jeg kan få en halveret acceleration ud af det. ... -
stedfunktion
ForumindlægJeg forstår ikke flg: Da s'(t)=v(t) er stedfunktionen s(t) en stamfunktion til v(t)=a0*t+v0. Det følger så, at s(t)=½*a0*t2+v0*t+s0 ?? skal til eksamen i fysik så vil gerne have det på plads :S -
Hjælpe
Forumindlæghej jeg har lavet en test i 9 klasse om atomer og stråling. Jeg fik 12 for den :) men jeg skulle skrive bogstaver ind i en boks ud for hver opgave på et svarark. Jeg skal til fysik og kemi eksamen på mandag, og ville høre om der er nogen som ved hvor man kan få testen henne så jeg kan læse den ig... -
hvad er atomteori?
ForumindlægHeij. Jeg skal snart om til folkeskolens afgangsprøve i fysik. Et af de emner jeg kan trække er atomteori og stråling. om Stråling kan jeg fortælle om de radioaktive stoffer, men ved ikke hvad jeg skal sige om atomteori. Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad jeg skal sige ind... -
"Hælp det haster"
ForumindlægHeej alle .. Jeg skal op i fysik imorgen kl. 10.15, og jeg sidder lige og kigger alle mine kopisider igennem, og kom til et forsøg hvor der er noget jeg ikk forstår, spørgsmålet lyder : "Hvad betyder molariteten for ledningsevnen?" og er i tvivl om, molariteten er det samme som molær?... -
PP-processen
ForumindlægHej Jeg er ved at gøre mig klar til en fysik eksamen. Men jeg kan simpelthen ikke fatte hvad pp-processen går ud på ? Mit hovedemne er stjerne og derunder skal jeg komme ind på undersøgelsen af stjerners kemi, indre processer og brints rolle. Er der nogen der kan forklare mig det enkelt ? Mvh -
Hjælp....
ForumindlægHej alle Jeg har trukket "bølger og lyd". Har 24 timer. Fysik c- niveau. Jeg har svært ved at begrænse mig og er bange for at komme ind på for svære områder. Kan I hjælpe mig med, hvad jeg SKAL sige noget om???Hvad er det vigtigste??? Skal også vise en øvelse med lydhastighed i luft, no... -
Forsøg med stråling.
ForumindlægHej derude :) Jeg skal snart op i mundtligt fysik i 9 og vi har ikke lavet nogle forsøg med stråling, og da det er opgivet aligevel og jeg ved at jeg kan trække det, er der så ikke nogen der vil være venlige at hjælpe mig med et forsøg med de tre radioaktive kilder, hvordan laves det, hvad skal b... -
Varmetransport
ForumindlægHey alle kloge hoveder. Jeg har idag trukket mit spørgsmål til min fysik-eksamen i 1.g. Emnet jeg trak var varme (mere præcist varmefylde). Og det er egentlig ikke emnet i sig selv der er problemet. Jeg vil bare meget gerne kunne forklare noget om varmetransporten (fra et legeme til et andet). S... -
Strengeinstrumenter
ForumindlægHey. Jeg skal op i Fysik imorgen efter frokost. Så hvis der er nogen der vil være søde at hjælpe mig, hurtigst muligt, ville være skønt. Jeg skal præsentere emnet "Strengeinstrumenter" Og derefter tale om Bølgefart, Interferens, stående bølger og patrialtoner. Er der nogen der kan hjælp... -
Cykelfysik - ideer til forsøg?
ForumindlægJeg skal op i fysik om en uges tid og forinden skal vi arbejde med et eksperimentelt forsøg. Jeg har valgt cykelfysik, men er nu kommet lidt i tvivl om hvad jeg kan lave af forsøg? Og dertil teori? - hvis der er nogen der har nogen ideer til nogle forsøg, jeg vil kunne udføre selv uden de store b... -
Hjælp hurtigt!
ForumindlægHej Alle sammen.. Jeg skal til AT eksamen på mandag. Mit emne er Katastrofen: Pompeji og fagene er fysik og Old. Mit spørgsmål er så om der er nogen der ved hvordan fagene arbejder sammen og om nogen måske har nogen ideer til nogen metoder man bruger i disse fag? Mvh. Camilla
