Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 18161 til 18180 af 33698
  • Definér Rumfang

    Forumindlæg
    Er gået en smule i stå omkring min matematik rapport omkring et spørgsmål der hedder: Definér rumfang! Mangler nogle gode ord, nogle der kan hjælpe?
  • Afstand mellem linie og plan?

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med en afleveringsopgave hvor jeg skal beregne afstanden mellem en plan og en linie.Jeg kan ikke umiddelbart finde et eksempel i min matematik-bog, men kan man ikke bare finde afstanden fra et punkt på linien til planen?
  • Beregn den indvendige radius

    Forumindlæg
    Hej jeg er lidt lost i forhold til matematik jeg tænkte om der var en venlig sjæl der kunne hjælpe lidt? :) Den udvendige radius i en cirkelring er 10cm og cirkelringens areal er 150cm2 Beregn den indvendige radius.
  • Gamle eksamensopgaver 3.g

    Forumindlæg
    Kan man downloade gamle eksamensopgaver et eller andet sted? så man kan regne nogen som forberedelse til fysik skriftlig. Hvis nogen har et link til gamle matematik eksamensopgaver ville det også være dejligt.
  • Bestem sin(v)

    Forumindlæg
    Hejsan!Sidder med en irriterende opgave1.111 i eksamensopgaver i matematik!"vinklen v er fastlagt ved figuren http://www.freewebs.com/hjaelptilmatematik/cirkel.JPGBestem sin(v) "Hvordan gør man det?
  • HHX Januar 2005

    Forumindlæg
    Hey...Ville lige høre om der er nogle herinde der har lavet en matematik afl. på B niveau på handelsskolen fra Januar 2005..Har lige et par spørgsmål som jeg søger svar på...På forhånd tak!
  • Hvilke emner i optagelsesprøven

    Forumindlæg
    Hvis man f.eks skal op i matematik/Dansk og Engelsk til optagelsesprøven og det er mundligt, hvilke ting kan man så lige øve på inden, man tager ind? Altså, hvilke emner tror i man kan komme op i under fagene ?
  • grafer

    Forumindlæg
    Hey ! Jeg er igang med en matematik aflevering, men jeg skal indtegne en graf for en formel i et kordinarsystem . Og det ved jeg ik hvordan jeg gør?? nogen der ved det ?? :)
  • haster......

    Forumindlæg
    Hej alle brugerer her på stp, til delprøven uden hjælpe midler i matematik på B-niveau, hvilket stof kan man risikere at komme op i ? bare en kort opsummering ønskes, på forhånd , tak.
  • AT - MAT OG HIST ?

    Forumindlæg
    Jeg skal til årsprøve i AT og har valgt fagkombinationen matematik - historie under emnet rejser men har ingen ideer til underemner ? nogen der har skrevet i de to fag eller som vil komme med nogle ideer ?
  • Beviser ?

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle mig hvad for nogle beviser der er i matematik og med en eksempel tak. Jeg ved der er, indirekte og direkte. Men der er også andre som jeg er interessede i at vide. Tak på forhånd
  • hvor er dec 2005

    Forumindlæg
    Hey! nogen der ved hvor eksamensættet for kemi december 2005 ligger. Når jeg kigger på uvm.dk under vintereksamen kan jeg nemlig kun finde matematik!
  • Mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, og jeg ved ikke rigtigt hvordan det foregår. Jeg ved at man skal fremlægge beviset for det man trækker, men hvad skal man udover? Nogen der har en god fremgangsmåde?
  • isolering af x

    Forumindlæg
    Jeg har siddet og rodet med nogen forskellige matematik opgaver her i løbet af dagen, men en special opgave kan jeg sgu ikke komme igennem.. - 8/3x = 1/4 På forhånd tak. Rasmus
  • Pris med moms ??

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal lave en matematik aflevering, og kan ikke rigtig finde ud af det... Spørgsmål: Pris I alt : 638.40kr Momsen er 25% Hvad er den nye pris med moms? Hvordan finder jeg ud af det?? På forhånd Tak
  • Problermer med priser!

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg har et lille problem jeg er igang med at lave mit eksamensprojekt til matematik, men jeg kan ikke finde den gennemsnitlige pris pr kubikmeter vand! er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Aflevering

    Forumindlæg
    Hej folkensEr der et geni der har lidt tid til at hjælpe mig med nogle matematik opgaver, f.eks. i morgen?Jeg går i 1.g - Mat A. Skriv hvis du vil hjælpe (: Kunne være lækkert.Mvh. Simone
  • pointsystem

    Forumindlæg
    hej.. er der nogle derude der kender pointsystemet for skriftlig matematik 3-årigt A+ niveau(gymnasiet)... altså hvor mange point det kræver at få 03,5,6,7,8.. osv..
  • TI-89 lommeregner til salg

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sælger min TI-89 da jeg er færdig med matematik og derfor ikke skal bruge den mere. Jeg er villig til at gå godt ned i pris :-) skriv endelig.
  • Pøj pøj!

    Forumindlæg
    HeyJeg ville bare lige ønske alle pøj pøj med eksamener. Jeg er selv færdig med de skriftlige, men ved matematikerne skal op i mat i morgen! Held og lykke allesammen, og self også med de mundtlige når den tid kommer;)Hygge