Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18181 til 18200 af 48880
-
De tyske soldater, af Tove Ditlevsen
ForumindlægHej Jeg er i gang med forberede mig til min dansk mundtlig eksamen, mit emne jeg trak var sagprosa. Ud fra det har jeg valgt digtet "De tyske soldater" af Tove Ditlevsen. Er så småt gået i gang med en analyse til den, er gået lidt i stå. Derfor vil jeg spørge om en af jer måske har en... -
Bograpport
ForumindlægHello... Skal snart igang med at læse og skrive en rapport om én bog, derfor ville jeg spørge jer, om hvilken bog i kan foreslå (indenfor dansk of course...), der skal være noget kød på evt.. Det andet er, om der er nogle gode bograpporter herinde (?), har kigget igennem, men fandt ikke det stor... -
hvorfor var danmark optimistiske i 1864?
Forumindlæghejsa jeg er i gang med at skrive om danmarks nationalisme, og vi har fået et spørgsmål omkring: hvad er baggrunden for danmarks optismisme under og før krigen i 1864? jeg kan kun finde noget på nettet omkring at danmark var nationalistiske, men ikke noget om dansk kunst eller hvorfor danmark h... -
God ide?
ForumindlægHej SP Jeg har tænkt over noget meget længe. Når nu folk har tid til at sidde herinde og lave folks lektier, hvorfor så ikke begynde at lave videoer til youtube, hvor man f.eks. forklarer, hvordan man løser de enkle opgaver? I vil jo sikkert bare sige, at man skal bruge en formelsamling, men d... -
Rygning
ForumindlægHej derude, så er tiden ved at nærme sig SRP. Jeg har valgt at skrive om rygning i biologi og dansk, begge er A niveau. Jeg har valgt at skrive om rygning, er der nogle som har nogle idéer, til hvad jeg kan komme ind på? Har selv overvejet følgende: Rygnings skadevirkninger på kroppen(hoste, då... -
fjernsynet
Forumindlæg(Ityskland køber hansen et lille TV for 425 D-Mark krusen på d-mark er 385. (100 D-mark = 385 kroner Hvor meget koster fjernsynet i danske kroner? IDanmark koster det samme fjernsyn 1918,40 kr. +23%moms. Hvor meget koster det i Danmark incl. moms? Hvor meget har Hansen sparet ved at købe fj... -
søger lektiehjælper :)
Forumindlæghej jeg søger en lektiehjælper :) en der kan rette mine opgaver for mig, og hjælpe med ting jeg ikke helt forstår næsten i alle fag men fx. fysik, kemi, matematik og dansk.. jeg betaler for hver en opgave, eller vi kan også aftale antal penge pr time. jeg regner med 2 timer pr... -
Oversættelse af 2 sætninger
ForumindlægHej, jeg sidder fast med to sætninger jeg skal ha' oversat fra dansk til tysk: 1. Måske er han blevet et bedre menneske - Vielleicht ist er ein besserer Mensch geworden 2. Vi er dem, vi er – og vi kan ikke ændre os - Wir sind wer wir sind – und wir können uns nicht v... -
Hvilke fag tæller som A-fag på HTX?
ForumindlægJeg er netop blevet færdig med 2. g på HTX, biotek. linje, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg reelt kommer til at have 4 eller 5 A-fag. Det rimelig relevant ift. den koefficient, jeg kommer til at kunne multiplicere med. Naturligvis er kemi, som jeg har valgt til, bioteknologi, dansk og ... -
Ytring igen igen
ForumindlægHvor er det godt at vi har ytringsfriheden.De demonstrende nydankere og autonome kunne jo været blevet anhold og straffet bare for at ytre deres mening om dansk front, koranafbrænding, flagafbrænding og Muhammed-tegningerne. Hvor er det godt at kunne kritisere ytringsfriheden og selv vælge at bru... -
Diskussion af jødeaktionen 1943?
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SSO (Større Skriftlig Opgave), og i den forbindelse har jeg fået et "spørgsmål", der lyder: Endelig ønskes der en diskussion af jødeaktionen i 1943 - og hvilken rolle der har fået i den dansk/jødiske historiefortælling. Her er jeg bare ret meget på ... -
Økonomisk- og konjunkturudvikling
ForumindlægHej alle. Har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg er til 24-timer eksamen i International økonomi og har trukker økonomisk- og konjunkturudvilling og er lost! Mine bilag har følgende overskrifter: - Langsom vækst og økonimske nøgletal for Danmark. - Danmarks økonomi har siddet fast i flere ... -
eksamen i morgen!
ForumindlægHej skal til dansk mundtlig eksamen i morgen. Vi har prøveform A Vil bare spørger om der var nogen af jer der havde nogle gode råd? Vil det være godt hvis jeg fx. startede med, at give et referat af det jeg trækker og derefter komme ind på de punkter jeg har analyseret eller omvendt? Forresten... -
Pensum og perioder?
ForumindlægI vores dansk pensumangivelse har vi kun 2 perioder under emner... Det moderne gennembrud og nyere tid... naturalisme samt imperlisme går under det moderne gennembrud, hvor emener er kvindeundertrykkelse og relion. Nyere tid har postmoderisme og emner handler primært om ungerdomsproblemer. Sk... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægNogen som kan fortælle hvor mange sider der er det "normale" at skrive til dansk eksamen på A niveau? Er der ellers nogen gode råd til hvordan man bedst griber det an, jeg tænker på om man skal begynde at skrive ud fra første opgave når man har læst første opgave sæt igennem? eller ? Er... -
USA mere demokratisk end DK?
ForumindlægHej.. Håber der er nogle der vil hjælpe mig lidt! Jeg skal argumentere for og imod at det præsidentielle politiske system (som USA*s) er mere demokratisk end det parlamentariske (som det danske). Et argument for er at vælgerne i USA direkte vælger den kandiat som de synes skal styre landet hvo... -
Sammensatte navneord
ForumindlægSpørgmål 11. (Du svarede ikke korrekt) Hun er blevet ansat som____________. 11.1 keyaccountmanager (Det korrekte svar) 11.2 key account manager (Dit svar) Jeg undrer mig over, at det er "keyaccountmanager" der er det korrekte svar. Ordet er et engelsk ord og referer til en engelsk ... -
Er der nogle som har lyst til at hjælpe mig med engelsk litteratur
ForumindlægHej alle Jeg skal til at afleverer min problemformulering i AT, hvor jeg skriver om det moderne litterære gennembrud i den danske littatur, siden det er AT og det derfor skal være tværfagligt skriver jeg også i engelsk og derfor har jeg VIRKELIG brug for hjælp til noget engelsk litteratur fra :... -
analyse og fortolkning af H C Andersens "Fyrtøjet"
ForumindlægHej Allesammen! Jeg skal op til mundtlig dansk og skal derfor aflevere en synopsis. Jeg har trukket kunst eventyr og har valgt at analysere og fortolke H C Andersens "Fyrtøjet", jeg er allerede godt i gang, men kunne godt bruge lidt hjælp, ved at i besvarer disse spørgsmål: Hvad er mora... -
Problemformulering - rygning
ForumindlægJeg er i gang med AT-projektet i 3.g om "kampen om det gode liv" (uden rygning) Jeg skal altså skrive om rygning og rygestop i Bioteknologi og Dansk. Jeg har svært ved at lave en problemformulering der kan dække følgende problemstillinger: - Hvordan har rygning skadelige virk...
