Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18181 til 18200 af 23766
-
Den svingende streng
ForumindlægHej jeg sidder med en fysik opgave jeg ikke kan finde ud af, jeg skal renge hastigheden ud for nogle partialtoner og det kan jeg ikke finde ud af. min første partialtone er 51,61 HZ og så skal jeg bruge den her ligning der står neden under: L=n*lambda/2 -> 2L/n Kan ikke finde ud af det. ... -
Kraft og arbejde
ForumindlægHejsa Er der nogen der kan hjælpe med en fysik opgave hvor jeg skal beregne en motors effekt i en bil efter hhv. 5 og 10 sekunder? Det oplyses at bilen har en masse på 1700 kg og starter fra hvile med en konstant acceleration. Efter 20 sekunder er farten 30 m/s. Og der ses bort fra gnidning og ... -
Kugle på skråplan
ForumindlægHej, Jeg har endnu en fysik opgave, som jeg ikke kan finde rundt i! http://peecee.dk/upload/view/110223 Først tænkte jeg at, hvis man plottede det hele ind som en ret linje, og så fandt hældningstallet, så fik man accelerationen. Men det duer ikke. Jeg er også lidt forvirret mht begyndelses... -
Søger en der kan undervise!
ForumindlægHej søger en i odense der kan undervise i mat A. Er i/du interesserede, så kontakt mig via beskedfunktionen på siden. Der betales self. for undervisningen! :-) PS: Er en 18årig dreng med studieretningen Mat A - Kemi B (Senere A) og Fysik B, hvis nogen skulle være i tvivl! -
Hældning
ForumindlægJeg sidder med en fysik opgave, jeg slet ikke kan finde ud af. Jeg håber, at jeg kan få lidt hjælp. Den lyder som følger: En bil på 1100 kg ruller ned ad en bakke, der hælder 8 %. a) Bestem bakkens hældningsvinkel. b) Hvor stor bliver bilens acceleration, hvis man ser bort fra gnidning? -
Statistik over eksamensudtræk
ForumindlægFindes der statistikker over eksamensudtræk, fx hvor mange der kom op i mdt. matematik A sammenlignet med antallet af elever, der har valgt faget? Kan man generelt sige at fag som kræver mange ressourcer (fx fysik og kemi, hvor man skal lave forsøg) bliver udtrukket færre gange end "teoreti... -
SRP - kemi
ForumindlægHej allesammen. Et spørgsmål i min problemformulering lyder; Beskriv kort anvendelsen af forbindelser af denne type stoffer til smertestillende kemi. (paracetamol) Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal starte, og hvor meget derforventes af sådan et spørgsmål, i og med jeg skriver i ... -
mat fys kemi
Forumindlægjeg skal skrive en studieretningsopgave og en del af opgaveformulering er at jeg skal gør rede for hvorledes TILVÆKST i matematik kan anvendes i fysik og hvordan den kan anvendes i kemi. Jeg har tænkt lidt på at tage fat på ændring af tidsrum noget i den stil. Hvad for nogle ideer har I ? s: -
HJÆLP
ForumindlægHej :) Jeg står her med en lille smule kritisk situation. Jeg har lavet et fysik forsøg om svningstid og pendulsvninger med et lod som hænger på rør,det typsike forsøg for svningstid pedulforsøg.. Problemet er jeg ikke ved hvad fejlkilderne kan være. Så hvis i kunne komme med nogle ideer ville de... -
Bølgelængde?
ForumindlægJeg ved ikke hvor vidt, om dette er et fysik eller kemi spørgsmål, men når et stof har farve, er det så molekylet, som har en farve? Fx. farveindikatorer kan ændre farve, indikatorens skifter farve alt efter om det er i en syre eller en base. Når indikatoren skifter farve, er det så fordi der b... -
Stærkt brug for hjælp!
ForumindlægEr der nogen som gider hurtig kigge igennem min synopsis og fortælle mig hvilke punkter i synes er vigtigst og hvad jeg kunne have gjort bedre? Jeg skal nemlig op til mundtlig eksamen :-) Den handler om "videnskab og ansvar" med fagene fysik og engelsk. (Det eneste rigtig engelsk i det... -
Offentliggørelse af adgangskvotienter
ForumindlægHvor og hvornår bliver adgangskvotienterne på universiteterne offentliggjort ? Jeg vil gerne ind på tandlæge, men aner ikke hvorvidt det vil falde eller stige. Er der nogle som kan give et bud på hvad odontologi vil komme til at ligge på ? 2009 lå det på 9,2. Der står desuden inde på ug at man s... -
kilde:nåååååååååååååååååå!!!!
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med at finde tekster, kilder eller artikler jeg kan analyser og diskuterer jeg har tænkt mig at arbejde med en opfindelse telefonen, telegrafen osv bare der er en tekst jeg kan analyser jeg kan nemmelig ikke finde en eneste jeg skriver i historie og fysik -
eksamensopgave
Forumindlæghej jeg sidder med et fysik opgave men har ldit svært ved denne her spørgsmål I lokalet er temperaturen 20oC og trykket 1,00 atm. Ballonen fyldes med 9,05 gram CO2, hvorved rumfanget af ballonen bliver 3,5 L. Se figur 2.2. b) Bestem trykket i ballonen. -
Fremlæggelse
ForumindlægI sidste uge skal jeg forsvare min synopsis, hvor jeg skriver i dansk og fysik. Men jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal sige til fremlæggelsen. Emnet er atomprøvesprængninger på Bikini øen. - Ville det være dumt at forklare hvordan atombomben og brintbomben konstueres? Jeg nævner det kort... -
Finde hypotenusen? Kendte vinkler men ukendte kateter
ForumindlægHey allesammen Jeg sidder med min SRO, som er en opgave hvor matematik (A) og Fysik (B) er kombineret. Og jeg skal bestemme hypotenusen i en retvinklet trekant, men har ingen mål på mine kateter har dog mine vinkler A = 50o, B = 40o og C = 90o. Nogle som kan hjælpe mig...? -
Må jeg bruge ordet "jeg"?
ForumindlægNår jeg laver mit afsnit med kildekritik, må jeg så godt skrive " Jeg har valgt disse to tekster fordi hans roller er stor osv." og når jeg citerer i opgaven må jeg så godt skrive "jeg har kontaktet fysikeren telefonisk hvoraf han citerer:.... -
kraft og arbejde
Forumindlægheej folkens.. jeg sidder og laver fysik opgaver.. men sidder lidt fast.. så ville lige hører om der er nogen som kunne hjælpe mig?? :) lufthavnsarbejder En lufthavnsarbejder løfter kufferter i otte timer. I gennemsnittet løfter han 20kg en meter opad hvert tiende sek. Hvor stor er hans sam... -
Newton (enhed)
ForumindlægHej! Ville bare lige høre om 2 newton svarer til den kraft der skal til for at få 2 kg til at bevæge sig 1 meter eller 1 kg til at bevæge sig 2 meter. Og hvad menes der med kraft? Altså kan man omregne det til en energi mængde? Jeg er fysik c. Så bær lige over med mig. -
Afstemme reaktionen?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder midt i en fysik journal og skal afstemme reaktionen for fiksersalt og elektrisk strøm. Jeg har skrevet: 2 Na + 3 H2O = 2 H2 + 2 NaOH, men den har jeg fået af vide er forkert. Så vil I ikke forklare hvad jeg har lavet forkert? :-)
