Søgning på: virksomhedsøkonomi b eksamen 2019. Resultater: 18181 til 18200 af 113806
-
Energibevarelse
ForumindlægHej er der nogen derude der måske kan forklare mig hvad energibevarelse er? jeg er gået helt i stå og kan ikke komme videre! tak på forhånd :) -
Barndommens gade
ForumindlægJeg skal skrive et essay om Tove Ditlevsens roman, barndommen gade. Men jeg kan bare ikke kome i gang.. nogen der har et godt råd? -
Analyse i humaniora
ForumindlægSådan som jeg har forstået det, skal man kun skrive sine konklusioner i synopsen... Nu har jeg analyseret en tale, men så er jeg bare meget i tvivl om, hvordan jeg skal skrive min konklusion. Skal jeg bare kortfatte min analyse og så lade være med at henvise til tekststeder... Eller hvad? -
Religion C
ForumindlægMit spørgsmål er. Hvad har Buddhisme til fælles med islam og kristendom.`? -
Forbræning
ForumindlægNogen der kan forklare den kemiske process ved forbræning. Forstår det ikke helt -
histologi - hvordan består man?
Forumindlægjeg har desværre dumpet histo og regner med at jeg brugte for lidt tid på at læse op....efter en samtale med min lærer fik jeg så indblik i mine fejl og fik at vide at jeg egentlig havde viden omkring alle emner til at besvare de 20-30 spørgsmål men jeg var ikke gået nok i dybden :/ jeg har ca. 3... -
Darwin og Mendel
ForumindlægHar jeg forstået det korrekt, at Darwin havde et hul i sin evolutionsteori idet han ikke ku forklare arveligheden, dvs "survival fo the fittest". Men da Mendel kom med teorien om at det er dét dominerende gen der overtager, kunne Darwins teori forstærkes? -
analyse af jomfruen
Forumindlæghvad har novellen jomfruen med identitet at gøre? -
3. ordens differentialligning
ForumindlægDer er en opgave, der driller mig. Det vil være værdsat, hvis nogen kan give svaret på den: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=820769 1) Der skal findes en fundementalmatrix Ω(t) for løsningen til det homogene problem og Ω-1 skal derefter beregnes. 2) Den næste opgave... -
FS10 ENGELSK DEC. 2010 - HAR DU?
ForumindlægHej alle sammen, Tænkte på om der var en der havde en stil fra FS10 ENG. DECEMBER 2010 ? Og hvis i evt. dansk stilen, altså - FS10 DANSK DEC. 2010. eller FS10 MAT DEC 2010? - Så ville jeg MEGET gerne bee om dem, håber at der er en derude der har en af de tre - ville være rimelig rart :) da jeg s... -
STUDENTERKØRSEL 2012!?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går i 2g og skal til at bestille vogn til studenterkørselen. Problemet er bare at det er umuligt at få datoen for dagen fra administrationen. Det kan enten være fredag den 22. eller fredag den 29. juni. Hvornår kører resten af Danmark, for der vil vi selvfølgelig også ge... -
Fagocytose?
ForumindlægNår en virus trænger ind i værtscellen, altså det med at den smelter sammen med cellen, er der også tale om fagocytose, eller er det kun et begreb der bruges når makrofagen fagocyterer virus? Derudover står der på min figur at det nye virus trænger ud af cellen ved en "knopskydning", er... -
Kvote 1
ForumindlægHej Studieportalen. Hvis man søger gennem kvote 1 på sin videregående uddanelse, betyder det så at man søger udelukkende af eksamensgennemsnit/eksamenresultater?? Eller spiller årskaraktererne også en rolle?!? -
Kemi opgavesæt 2018
ForumindlægHej Er der nogen heirnde som har lavet opgavesættet i Kemi A juni 2018 med netadgang? -
Årskarakter
ForumindlægHej. Jeg undrede mig over om årskarakter er en helhedsbedømmelse for året? Der nogle der siger ja, mens andre siger nej og derfor er jeg forvirret. -
Kan jeg benytte et emne selvvalgt fra et AT-forløb, til SRP?
ForumindlægHej folkens. Som I kan se af overskriften, så har jeg et spørgsmål vedr. SRP... Det er sådan, at jeg i sommers var til årsprøve i AT, hvor vi selv valgte emner, problemstillinger , materialer osv. Jeg valgte Israel-Palæstina konflikten med henblik på to-stasløsningen. Fik topkarakter til årspr... -
Læseferie?
ForumindlægEr der nogen der ved hvornår vi får læseferie til sommer? Og hvornår de skriftige og mundlige eksamener ligger? (altså for 3. års elever på gymnasier)Godt nytår! -
Hjælp til joules lov
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvad joules lov går ud på. det eneste jeg har fattet er det med man kombinere P= U *I med U= R *I, men hvad mere??? og hvad kan man bruge det til -
Almen studieforberedelse emne
ForumindlægHej Jeg skal snart til at vælge fag, som jeg vil arbejde med i AT. Emnet er katastrofer fra oplægget i 2012. Her skal jeg inten skrive om årsagerne eller konsekvenserne inde for emnet. Jeg har overvejet at skrive om AIDS, men jeg har svært ved at vurdere hvorvidt dette er en katastrofe, da det e... -
haster meget please
ForumindlægBeren Maclaurin -x^2-1/2x^4-1/???x^6
