Søgning på: erhvervsret opgaver. Resultater: 18261 til 18280 af 141690
-
EU problemstilling
ForumindlægJeg har en problemstilling der lyder: " Diskuter om EU's betydning i forhold til dens udgangspunkt i Kul- og Stålunionen". Jeg aner ikke rigtig, hvad jeg skal gøre med det. Har desperat brug for hjælp!!! Tak -
Vektor regning
ForumindlægHej kan i hjælpe? -
Hvordan laver man en litterær artikel engelsk ?
ForumindlægHvordan laver man en litterær artikel engelsk ? -
Nogle der har deres årsprøve fra 1g som jeg må se?
ForumindlægHej sidder lige og læser til årsprøve imorgen! :) er der nogen der ligger inde med deres "gamle" årsprøve, som jeg vt, kunne kigge på.. Jeg ved godt det er læren der laver ens årsprøve, men kravene til hvad man skal knunne er vel ens for alle 1'ger :) Nogle der vil sende deres t... -
Tysk B eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til tysk B eksamen i den her uge?? Nogen der har været op til det før og har nogle gode råd???? og nogen der evt. kan forklare mig lidt om livet i DDR og wirtschaftswunder...? please, hjælp. Jeg er lidt fortabt :S -
Skriftlig Dansk 1.g
ForumindlægHej alle brugere af studieportalen ;) Jeg skal til skriftligt dansk imorgen, (prøveeksamen) og jeg er ikke 100% klar over hvad det egentlig er der sker? jeg møder kl 8:30 med min bæbare, sætter mig ned, og efter 4 timer går jeg ud af døren igen. Men trækker man individuelt en tekst, eller for a... -
Eksame- Fysik:)
ForumindlægHej... Jeg har eksame på fredag, og jeg mangler nogle forsøg... Bølger svingninger... Hvilke forsøg kan jeg lave med det emne?:) På forhånd, tak -
DDR
ForumindlægNogle der vil læse dette, og tjekke min grammatik, evt. give mig feedback? Jeg vil gerne klare det godt, som jeg kan. OG ENDNU BEDRE. -
Matematikens metoder og beviser
ForumindlægDette er ikke et spørsgmål, men rettere en opklaring/ hjælp til andre der i fremtiden skal beskæftige sig med matematik inden for AT: Metoder: I matematikken skal man kikke på induktiv og dekutive metoder. Matematik kan nemlig ikke sættes i bås med andre naturvidenskabelige fag, da matematik b... -
Hjælp til udregning af Magnetisk flux?
ForumindlægSpolen i kortlæseren har 1000 vindinger og er kvadratisk med kantlængde 0,20 mm. Magnetfeltet i områderne på kreditkortet har størrelsen 0,10 T. De enkelte områder i magnetstriben har længden 0,40 mm. a) Bestem den maksimale magnetiske flux gennem spolen. Følgende figur viser placeringen af... -
HJÆLP: Færdiggørelse af et årsregnskab!
Forumindlæger der måske noen der kan Hjælpe mig med en færdiggørelse af et årsregnskab? -
Den skriftlige eksamen - MAT A
ForumindlægEr det nødvendigt at memorere de fuldstændige løsningsmodeller til de nævnte differentialligninger, jeg tænker man kan jo bare bruge CAS, men kan man risikere at møde sådan en fætte til prøven uden hjælpemidler? -
Andengradspolynomier
ForumindlægHej, Jeg skal finde en ligning for en parabel. Jeg får oplyst at den skærer i x-aksen i punkterne (-1,0) og (4,0), og y-aksen i (0,4). Nogen der kan hjælpe mig med dette? =) -
Samfundsfag og psykologi
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive om platik kirurgi i årets AT prøve. Jeg har valgt at skrive i fagene psykologi og samfundsfag. Men jeg har svært ved at skrive en problemformulering. Hvad er smart at komme ind på? Jeg skal redegøre og diskutere i begge fag. Skal jeg redegøre for teorier eller hvor... -
nationalromantikken
ForumindlægHjææælp, jeg skal skrive om nationalromantikken i DHO, er der nogle som har et godt diskussionspunkts, kan virkeligt ikke komme i tankte om noget ? -
Hjælp til argumentation
ForumindlægArgumenter ud fra liberalistisk grundholdning imod synspunkterne, som de kommer til udtryk nedenfor. Og endelig var Lars Løkke Rasmussen i 2002 med til at indføre den skatteyderfinansierede ordning, som giver virksomheder mulighed for at trække deres udgifter fra i skat, hvis de tilbyder ... -
integration af udtryk
ForumindlægHej hvis man har f(x)=udtryk1 hvor x fra 0 til 15 og har at t= udtryk2 og så skal jeg finde finde t i et bestemt interval. hvordan gør ejg så ? -
Differentialligning 2
ForumindlægHej ville bare lige høre, om jeg har løst nedenstående korrekt? Tak ;-) Der er givet følgende differentialligning y′-2y=4x2-4x Nogle af løsningerne til denne differentialligning har et eller flere ekstremumspunkter på deres graf. a) Bestem en ligning for den kurve, som disse ekstremumspunkt... -
Beregn parallakse
ForumindlægHej alle :) Jeg har en opgaveformulering, der lyder således: "En mørk aften, hvor planeten Mars står i syd, er vores afstand til Mars 71 mill km. En person placeret på samme breddegrad, 1000 km øst for os iagttager Mars samtidigt med os. Beregn parallaksen." Jeg har nogenl... -
Dansk essay
ForumindlægJeg skal skrive et dansk essay, og overgangen fra barn til voksen. Jeg har aldrig skrevet et essay på dansk, og forstår ikke hvordan jeg skal lave det. Men hvad er de grundlæggende regler, og er der nogen der har forslag til hvad jeg kan skrive om?
