Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18261 til 18280 af 38620
-
Folkedrab Rwanda SSO
ForumindlægJeg skal snart til at gå igang med min SSO i historie om folkedrab i Rwanda. Ville i den forbindelse hører om der er nogen der har nogen gode titler på værk der har relevans hertil. På forhånd tak :) -
Imperialisme
ForumindlægJeg har AT og et af vores underspørgsmål er således: Hvordan udvikledes Englands holdninger og syn på de koloniserede? Det er under tidsperioden 1837-1915. Håber I kan hjælpe og evt. komme med nogle gode kilder/hjemmesider :) -
Diskussion???
ForumindlægHej folkens Jeg sidder lige og er igang med skrive min SSO. I min diskussion bliver jeg bedt om at: Diskutér mulige løsninger i forhold til at opnå regeringen mål om, at 95% af en ungdomsårgang i 2015 skal gennemføre en ungdomsuddannelse. Okay mit spgm. er så skal jeg komme med mine egne... -
SSO i biologi (migræne)
ForumindlægHej. Jeg skal snart skrive sso i biologi. Jeg har valgt migræne som mit emne men jeg kan bare ikke finde en vinkel. En sød sjæl der vil give eksempl på taksonomisk niveau. Tak på forhånd. -
Nissen og spekhøkeren.
ForumindlægHvordan ville i beskrive nissen og studenten? Kom gerne med stikord og/eller steder i tekster hvor det beskrives. Jeg syntes nemlig næsten ikke jeg kan finde noget.. -
Litterær artikel
ForumindlægHej Jeg skal skrive en litterær artikel omkring diget "BARNDOM" af Yahya Hassan, og har fået at vide jeg skal "formuler en problemstilling, jeg vil lade din litterære artikel tage udgangspunkt i". Jeg er ikke helt sikker på, hvordan en sådan problemstilling kan komme til at ... -
Herman Bang novellen Pernille
ForumindlægHej er der nogen som har styre på hvad er Fortælleforhold og den impressionistiske skrivestil lige præcise i teksten Pernille af Herman Bang .... Please det haster og det kan være en stor hjælp hvis i kan hjælpe mig beder jer... og tak på forhånd. -
Eksame! hjæællp
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk eksamen her på onsdag! Og jeg skal lave en berretermodel ud af min tekst! Jeg har valgt Ghettoguide af yahya hassan som fordybelses område! Er der nogen der har læst den? som kan hjælpe mig med at lave bererretermodelen? Jeg skal lave! Anslag præsentation uddybning... -
HJÆLP - Novelle om venskab
ForumindlægNogle der kender en novelle der handler om venskab? Skal bruge den til at perspektivere novellen "hermafrodit". -
novelle handling????
Forumindlægjeg ved ikke hvilket emne jeg vil have til min dansk novelle -
SOP om Fast Fashion
ForumindlægHej alle Jeg står og skal til at skrive SOP. Jeg synes emnet Fast Fashion og herunder SHEIN kunne være interessant. Jeg vil gerne skrive i fagene afsætning/Innovation og dansk. Men ved ikke hvordan jeg kan inkorporere dansk, er der nogen af jer der har et foreslag? Har prøvet at finde en dokume... -
Anelyse i dansk...
ForumindlægHej jeg har en Anelyse for i dansk, og det er på sangen Blå fra gruppen ulige numer - nu er det sådan at jeg aldrig har prøvet det før, så hvordan og hvorledes gør man til start til slut....håber at nogle kan hjælpe med mig. På forhånd Tak -
HJÆLLP- Fordybelsesområdet - at være ung - sagprosa/avisens gener
ForumindlægJeg er lidt usikker på hvordan skal gøre - håber, at Studieporten kan hjælpe mig lidt på vej :) Jeg har fået forbybelsesområde : at være ung - sagprosa/avisens gener Perspektivtekster: Forældre pjækker med deres børn, opråb til curlingforældre, Lillesøstre får den fedeste løn, kundsten at els... -
Pesticidanalyse
ForumindlægNogen som kan forsklare mig, hvorfor indsprøjtning af pesticid koblet på forskellig måde til proteinmolekylet får musene til at producere forskellige antistoffer. -
dansk eksamen mundtlig fsa 9. klasse Hjælp!
Forumindlægjeg har et måske lidt underligt spørgsmål ved ikke :), men prøv at svar :) det lyder således, til eksamen skal jeg så fremlægge det for censor og lærer i samme rækkefølge som jeg analysere den, altså fx. i følgende rækkefølge Formen • Præsentation af billede og kunstneren • Hvad er det... -
Hjælp!
ForumindlægHej, jeg skal snart op i Integrated marketing communication. Jeg har fået nogle eksempler af hvordan eksamen ser ud, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gribe det an og hvordan jeg skal analysere. Det ville være rigtig dejligt hvis nogen vidste noget om det eller havde et eksempel. He... -
Hvilken karakter får jeg for min dansk eksamen?
ForumindlægJeg var op til dansk skriftlig eksamen i går. Jeg havde kun fået 2 timers søvn på pågældende dag, hvorfor jeg var længere tid om at skrive de enkelte afsnit. Det er nok én af de dårligste opgaver jeg har lavet... Afsnit opdelingen bliver værre hen mod opgavens afslutning, og jeg fik ikke nået at... -
Metoder i min AT-opgave
ForumindlægHej.. Jeg ville høre om der var nogen der kunne tænke sig at bekræfte mig i at det er de rigtige metoder jeg bruger til min AT. Jeg har fagene Engelsk og Samfundsfag og skriver om Latinamerikanernes immigration til USA. Herunder mest Mexicanerne da det er dem der har sværest ved at assimilisere ... -
hjælp til oversættelse. igen
Forumindlæghej jeg har her den noget af den danske tekst. Kort efter opdagede nogle lystfiskerem at mange fisk var døde af forgiftning og at der næsten ikke var nogen laks tilbage i floden. specialisterne lavede adskillige analyser af situationen og indsamlede alle relevante oplysninger, men efter 3 uger h... -
SRO - Engelsk Psykologi - Hjælp!
ForumindlægHej Derude Jeg skal på tirsdag aflevere SRO opgave, og stort set først lige gået i gang (jeg ved godt jeg er meget sent ude, men har haft ufattelig mange problemer og lign.) Anyways, jeg skal skrive om den Amerikanske drøm, i henholdsvis Engelsk (A) og psykologi (C) - Jeg har valgt at fokusere p...
