Dansk

Hvilken karakter får jeg for min dansk eksamen?

21. maj 2021 af 1234vedikke - Niveau: A-niveau
Jeg var op til dansk skriftlig eksamen i går. Jeg havde kun fået 2 timers søvn på pågældende dag, hvorfor jeg var længere tid om at skrive de enkelte afsnit. Det er nok én af de dårligste opgaver jeg har lavet... Afsnit opdelingen bliver værre hen mod opgavens afslutning, og jeg fik ikke nået at rette den - jeg tør ikke selv at kigge på den igen, fordi jeg ved den er fyldt med fejl. Jeg tror også, at jeg har skrevet perspektiveringen to gange, hvor én af dem ligger ved analyse delen, som er en kæmpe fejl, men jeg tør ikke at kigge på den for at se om det er rigtigt. Jeg kom ikke i mål med opgaven, jeg manglede også en god afslutning, man kan også se, at opgaven er startet ok ud, men bliver værre og værre hen mod slutningen, fordi jeg var så langsom til at skrive. Jeg fik heller ikke brugt nok analyse begreber i starten og synes selv den røde tråd mangler lidt. Er der nogen som kan fortælle mig, hvor min opgave ligger karaktermæssigt? Jeg håber selv på et 7 tal, men som sagt tror jeg bare, at den har for mange mangler...

Svar #1
22. maj 2021 af 1234vedikke

- Okay ligemeget, jeg fik kigget på den og det bliver helt klart et 4-tal ...


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. maj 2021 af MandenMedMangeHatte

Hvordan ved du det?


Brugbart svar (1)

Svar #3
22. maj 2021 af sandraøk

Hey

Var i præcis samme båd som dig. Fik kun 4 timers søvn, pga nervøsistet, og skrev heller ikke halvt så godt som jeg plejer at gøre. Plejer som regel nemlig kun få enten 10 eller 12 i skriftlig dansk, men tror dsv min eksamensopgave kun får et 4-tal. Jeg tænker, at det nok skal gå anyways. Vi bliver studenter om ikke så længe, så lad os bare glæde os over dét istedet! 

Må jeg høre, hvilken opgave du valgte? Jeg vil glædeligt læse din opgave igennem og give dig min holdning, hvis du ønsker det!


Svar #4
22. maj 2021 af 1234vedikke

Det ærgeligt, når nervøsiten tage overhånd!

Jeg går på Hf-enkeltfag, så jeg bliver desværre ikke færdig med min ungdomsuddannelse denne sommer, men dansk eksamen er overstået, så jeg burde nok ikke tænke på det mere, da der ikke er mere jeg kan gøre. Men tillykke med snart at blive student!

Jeg ville ønske det kun var pga. nervøsiteten, men årsagen er både, at jeg lider af søvnmangel, hvor jeg kun fik omkring 11-12 timers søvn på 3 dage og jeg har også angst...

Jeg plejer også at få 10 eller 12, så det er utrolig ærgerligt, men samtidig er det beroligende at vide at andre har det på samme måde. 

Jeg valgte den første opgave (Kommunikation og konflikter), hvor man skulle analyse og fortolke novellen Lasagne - jeg fik dog kigget på den, og jeg kan sige med sikkerhed, at det bliver et 4-tal, det er virkelig det værste jeg har skrevet. Efter jeg fik gennemgået den selv, synes jeg det er pinligt at vise den, men hvis jeg også må se din, kan det være jeg synes det er mindre pinligt, selvom jeg ikke tror den er så slem som min opgave...


Svar #5
22. maj 2021 af 1234vedikke

#2 Fordi jeg kender kravene til opgaven

Jeg har alt for mange citater med uden at analysere ordenligt på dem.

Jeg har alt for mange grammatiske fejl og sætninger, der ikke giver mening.

Der mangler en god rød tråd.

Jeg har ikke en afslutning på opgaven.

Jeg kom også til undervejs i opgaven at slette min 'gode' perspektivering og blev derfor nødt til at skrive en ny og dette opdager jeg 5 min. inden eksamens afslutning.

Min afslutning bliver min perspektivering, selvom jeg skulle have et andet afsnit, som samler alle hele opgaven. 

Jeg fik ikke brugt nok analyse begreber i starten.

Jeg har skrevet et citat på 5 linjer uden at analysere på det :/


Brugbart svar (0)

Svar #6
23. maj 2021 af sandraøk

Det er fint, at du selv kan se dine fejl. Jeg tror det er muligt, at du undervurderer din opgave lidt.? Det er ikke sikkert, at det er gået så dårligt, som du selv går rundt og forestiller dig. Jeg vil anbefale, at du lægger det bag dig selvom det er lettere sagt end gjort:)


Skriv et svar til: Hvilken karakter får jeg for min dansk eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.