Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18281 til 18300 af 31547
-
Levevilkår fattige kvinder på landet? Under det moderne gennembrud
ForumindlægHej, Jeg skriver i denne uge DHO (skriver kun i faget dansk) og er løbet ind i et problem med min DHO. Jeg er igang med at skrive min redegørelse, med emnet fattige kvinder på landets vilkår under det moderne gennembrud, og det er meget svært at finde informationer om deres levevilkår. Ville bar... -
Haster....forklaring tak!
ForumindlægMethylrødt er et stort organisk molekyle med bruttoformlen C15H15N3O2. I en opløsning eksisterer stoffet som et korresponderende syre-base par: http://peecee.dk/?id=26637 a) Redegør for stoffets syre-base-egenskaber. b) Redegør for den binding, der på figuren er markeret med en stiplet linie.... -
Biologi - Eksamens Spgsm. - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har snart Biologi eksamen. Og har fået udleveret Biologi C/B spørgsmål. Men der er et par som jeg ikke kan. Er der nogen der kan hjælpe. Jeg er MEGET dårlig når det kommer til økologi./økosystemet. SÅ jeg vil være jer forevigt taknemmelig hvis i kunne hjælpe. Og det her er faktisk ku... -
kunst
ForumindlægHej jeg har skulle skrive en redegørelse samt en diskussion af to artikler som jeg fik udleveret. Den ene artikel hedder kunsten at lave vinger til grise, og den anden hedder skulle det nu være kunst. Jeg har lavet en redegørelse og dem begge to som jeg vil ligge ud og håber en vil læse. Mit spør... -
Differentialligninger hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal til mundtlig eksamen i Mat A stx niveau på tirsdag og er helt blank på differentialligninger. Vi har desværre en risiko på 24 % for at trække et spørgsmål med det så derfor må jeg hellere komme godt igennem det. Men jeg kan simpelthen ikke forståe det. Vi har fået ... -
Skoven, et par spørsgmål som haster lidt
ForumindlægHej med jer alle, Jeg sidder netop nu og læser op til eksamen, og håbede på lidt hjælp fra de kloge hoveder her på siden :o) 1) Redegør for hvordan en plante i de to nedenstående tilfælde får dækket sit vand- og lysbehov: a) når planten er et dansk bøgetræ eller en anemone b) når planten er en... -
Er denne problemformulering og disse problemstillinger godkendt?
ForumindlægHej. Jeg har i min DIO valgt at skrive om velfærdstaten, og dertil har jeg valgt at benytte fagene international økonomi og samtidshistorie. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt min problemformulering smelter sammen med mine problemstillinger, og om det i det hele taget giver mening i forhold t... -
SRP med harmoniske svingninger
ForumindlægHejse :) Jeg har SRP med harmoniske svinginger som emne. Den redgørende del af opgaven har jeg problemer med, hvordan jeg skal gribe an, altså i hvilken rækkefølge tingene skal komme i, og hvordan de kan lede ind til hinanden, så der er sammenhæng i opgaven. (I må meget gerne nævne ting, jeg og... -
Dansk-Historie 2.g opgave Slaget ved "Dien Bien Phu" 1954
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive 2.g opgave (dansk-historie) og har valgt emnet "Slaget ved Dien Bien Phu i 1954" - Som altså er et af de mest betydningsfulde slag i krigshistorien og betød at frankrig trak sig ud af Indokina efter 9 års kolonisering. Jeg er dog gået virkelig meget i s... -
SRP- Idéer til problemformulering.
ForumindlægHej! Jeg skal skrive i matematik A og Historie A. Jeg vil følgende. Historiedelen: Her vil jeg lave en beskrivelse af Sophie Germains liv + akademiske resultater, redegørelse for det franske samfund før og efter 1789 ( da hun studerede under den franske revolution) endvidere Jean Jacques Rousseau... -
AT 8 - trump og klima
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig og min makker til at komme videre i vores at process. Vi har valgt at fokuserer på trumps forhold til naturen. Indtil videre har vi i redegørelsen tænkt os at skrive om det postfaktuelle samfund og indrage klima skeptismen, deruover analyse... -
Præcisering af AT-problemformulering
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder og skal til AT-vejledning i morgen og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal vinkle mine underspørgsmål til AT. Jeg har naturgeografi og engelsk. Jeg har valgt at mit fokus skal ligge på klimaforandringer og de problemstilling der følger med det. Jeg har valgt at analy... -
Søger bud på overskrifter i opgave...
ForumindlægHvad ville vær eoplagt at skrive om i en SRp omhandlende differentillingninger? (Mat A og Fys B, med hovedvægt på mat) Altså jeg har tænkt mig at opgaven skal indeholde følgende. - Redegørelse af homogene diff. ligninger - Redegørelse af inhomogene diff. ligninger - Tvungne svingninger samt den f... -
Hjælp til SRP - Legalisering af rusmidler og ungdomssociologi
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive SRP (opgaveformulering udleveres 6. december). En opgaveformulering består selvfølgelig af en redegørende del, en analyserende del og en diskuterende del. a. Redegør for det lovgivende system omkring rusmidler i både Danmark og i England og sammenli... -
HJÆLP OPGAVE LØSNING?? INGEN KAN
ForumindlægVia eksempler skal du redegøre for, hvorledes babylonierne arbejdede med de forskellige regningsarter og om de var i stand til at finde rødder i polynomier. Derudover skal redegøres for om 1;24,51,10 er en anden måde at skrive v2 (kvadratrod 2) på. Inddrage følgende to Babylonske problemer: 1.... -
Studieretningsprojekt, sprogbrug i weblogs!!
ForumindlægHej, jeg skriver studieretningsprojekt (hhx) i IT-A og Dansk-A om Web 2.0 og weblogs. Min opgavetitel ser således ud: Med udgangspunkt i en redegørelse for begrebet Web 2.0 ønskes en analyse af de tekniske forudsætninger for at etablere blogs, herunder krav til maskinel, programmel og tilknytte... -
diskussion af sprogbrug!?
ForumindlægHej, jeg skriver studieretningsprojekt (hhx) i IT-A og Dansk-A om Web 2.0 og weblogs. Min opgavetitel ser således ud: Med udgangspunkt i en redegørelse for begrebet Web 2.0 ønskes en analyse af de tekniske forudsætninger for at etablere blogs, herunder krav til maskinel, programmel og tilknytte... -
Lineære funktioner
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave i matematik om lineær funktioner, hvor jeg skal beskrive følgende: Formålet med opgaven er at vise, at du selvstændigt kan bearbejde, strukturere og fremlægge emnet lineære funktioner under anvendelse af begreber, teorier og viden fra matematik. Opgaven... -
Kost og sundhed i samfundsmæssigt perspektiv
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har nogle problemer med at komme i gang. Jeg skal finde noget statistisk materiale, men hvad er godt at bruge her? Et andet spørgsmål jeg har er også, min redegørende del må vel være at redegøre for fedme? eller hvordan skal jeg forstå det? Problemformulering ... -
Hjælp til bilag(materiale) oplysningstid & menneskerettigheder
ForumindlægJeg er så småt igang med min SRP, og er begyndt og skrive min redegørelse af oplysningstiden, samt oplysningstidens påvirkning på menneskerettighederne idag... Mit problem er at jeg ikke rigtigt ved hvor jeg skal finde materiale som jeg så kan analysere og skrive noget ud fra. mine fag er sam...
