Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 18321 til 18340 af 34269
-
opg om metro fra Fys A 2011 d. 12. August
ForumindlægHey Er der noget derude med en løsning til opgaven med metroen fra Fys A eksamen i 2011 (August). Det er den sidste opgave, og sættet er i dette link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110... -
Hjælpe
Forumindlæghej jeg har lavet en test i 9 klasse om atomer og stråling. Jeg fik 12 for den :) men jeg skulle skrive bogstaver ind i en boks ud for hver opgave på et svarark. Jeg skal til fysik og kemi eksamen på mandag, og ville høre om der er nogen som ved hvor man kan få testen henne så jeg kan læse den ig... -
redoxreaktioner med enten organisk eller uorganisk
ForumindlægHej. Jeg har brug for lidt hjælp til min eksamen imorgen i kemi. Vi har fået udleveret de 27 titler vi kan trække til eksamen og deriblandt er der 2 titler som jeg er lidt i tvivl om. Redoxreaktioner med uorganiske stoffer Redoxreaktioner med et organisk stof Jeg er klar over hvad en redoxreaktio... -
Fortællemåde, fremstillingsform og format til mediefag?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen i morgen (mandag), men har et mega problem. Vi har fået en prøve eksamen og det første der står er: Kommentér fortællemåde, fremstillingsform og format for en sekvens. Men hvad i alverden betyder det?? Håber virkelig nogle vil svare, for er så langt ude at sk... -
Folkeskolens afgangsprøve i dansk
ForumindlægHej Jeg skal til dansk eksamen om en uge og skal til at igang med at finde ud af hvad jeg vil sige, men jeg er i tvivl om, hvor lang tid jeg skal snakke. Der står at eksamen tager 25 min, men hvor lang tid skal jeg egentlig stå og snakke? Mvh Nicklas -
Musik analyse på C-niveau
ForumindlægHej. :) Jeg skal til eksamen i musik (c-niveau) på fredag. Det er en24 timers eksamen så jeg trækker emne torsdag. Hvad indholder en sang analyse konkret på c-niveau? Hvad skal jeg komme ind på, og hvad behøves jeg ikke at komme ind på? Er der en speciel opstilling jeg skal gå efter eller hvordan... -
hvordan kommer jeg op i fuld pensum??
ForumindlægEftersom mine årskarakterer er meget lavere end de karakterer som jeg ved, at jeg kan score til eksamen, vil jeg gerne op i fuld pensum så jeg kan få slettet årskaraktererne. Tilfældet er ekstremt i engelsk, her er karakteren 00 og 03, hvor jeg sidste år på B-niveau fik 9 til eksamen. -
manuel integration / differation
Forumindlæghej jeg skal til Matematik A-niveau mundtlig eksamen på fredag, og jeg vil hører om der er nogen der kender en metode eller en hjemmeside hvor man kan lærer at differentiere og integrere manuelt, da det er meget væsentligt i forhold til den mundtlige eksamen mvh jonas :) eller om der er nogen der... -
tysk online hjælper (penge inkludueret)
ForumindlægHej Ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med min tysk mundtlige eksamen. Har fået en tekst jeg skal have skrevet en masse om som jeg så kan bruge til at lave til nogen stikord for så at bruge det til eksamen. Er villig til, at finde et beløb for hjælpen. For nærmere information skriv ... -
Tysk eksamenshjælp
ForumindlægHej, mit navn er Oskar, jeg går i 2. g og skal op i tysk til eksamen. Jeg ville gerne høre, om der evt. ville være en med forstand på det tyske sprog og hvad der dertil hører, der ville være interesseret i at hjælpe mig på forberedelsesdagen (det er en 24-timers eksamen). Det skal helst være ... -
HOMERS ILIADE HJÆLP!!!
ForumindlægHej, har et par spørsgmål håber nogle lan hjælpe. i homers iliade bliver der snakket om danerne - hvem er de og hvor hører de til. Foruden det, er det så nogle som kan fortælle mig hvordan en old eksamen forgår, hvis man kommer op i en kendt tekst og en ukent monument ? Hvordan skal starte. ... -
Det gode liv i biblen
ForumindlægHEJ SP. Jeg har været så "heldig" at trakke kirstendom til eksamen. Der under her jeg så trukket "det gode liv i biblen" oeg jeg er her med helt fuckt. aner ik hvor jeg skal begynde og hvad jeg skal lave om. Nogen der har en god ide? eller nogen som har prøvet at være til ... -
Jomfruen
ForumindlægHey Folkens Jeg sidder her og skal til eksamen imorgen, og har helt glemt slutningen på "Jomfruen" som jeg skal perspektivere til: Slutter den med at hun når at sige fra over for moren, eller gør hun bare som moren siger? Jeg skal til eksamen imorgen, så plzz svar så hurtigt som muligt :) -
Chi i anden test, opgave
ForumindlægHej Er der nogle, som kan hjælpe eller forklare, hvordan følgende opgave var stx mat b eksamen skal løses? Det drejer sig om opgave 11 Link til opgavesættet: http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/... -
Drama
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i Drama, men jeg ved ik hvad jeg egentlig skal sige til min mundtlig eksamen lige efter skuespillet?? Jeg skal snak om hvad mit skuespil handler om osv. og så vil jeg relatere til; Henrik og Pernille. Ny dansk dramatik. Commedia Dell’arte. -
2004 kemi skriftlig opgave 1b)
ForumindlægHej, Jeg sidder og løser den skriftlige kemi eksamen fra 2004 og er stødt på et problem nemlig opgave 1b): http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/kemi2004-10-1-uk.pdf?menuid=150560 Mit Bud: Jeg kan se at phenol har en hydroxygruppe, men hvad mere kan jeg marker og karakterise... -
Rytme - digtanalyse
ForumindlægJeg skal til eksamen på torsdag med digtet "Mit liv som indvandre" af Benny Andersen Min lærer sagde at det var vigtigt at jeg kiggede på rytmen i digtet og fortalte om det til eksamen. Jeg har dog aldrig haft om rytme i digte, så ved ikke hvad jeg skal sige til det. Er der nogen der v... -
Identitet- hvad er det?
ForumindlægHej. Jeg står og skal til dansk eksamen her om et par dage, og jeg skal lave en analyse af en sang. Og i denne sang skal jeg finde nogen temaer, også faldt jeg over ordet identitet, men jeg har ingen anelse om hvad det betyder og hvordan jeg skal forklare hvad det betyder.. Så hvis i vil være... -
HJÆLP!
ForumindlægKære *****. Jeg skal til eksamen i historie d. 18/6. 24 timers eksamen. Kan desværre ikke få hjælp hjemme. Er der nogen som der gider at hjælpe mig et par timer der kan mødes/skrive/ringe hvis jeg får brug for det? - Vil gerne betale for det. På forhånd tak! -
eksamenskarakter i samf!
ForumindlægHej alle sammen! Vi har lige fået vores eksamens karakter. Er der muligvis nogle af jer, som vil rette min samfundsfag eksamen stx, og se hvad den ligger til? Jeg har fået en meget dårligere karakter, end hvad jeg plejer. Jeg tænkte om nogle af jer vil rette den, og fortælle mig hvad i mener den...
