Religion

Det gode liv i biblen

18. maj 2016 af Mikkel17171 - Niveau: 9. klasse

HEJ SP.

Jeg har været så "heldig" at trakke kirstendom til eksamen.

Der under her jeg så trukket "det gode liv i biblen" oeg jeg er her med helt fuckt. aner ik hvor jeg skal begynde og hvad jeg skal lave om. 

Nogen der har en god ide? eller nogen som har prøvet at være til eksamen i kristendom, så må i meget gerne skrive. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. maj 2016 af Cicero9123 (Slettet)

Du kunne snakke om det dobbelte kærlighedsbud. Altså hvordan man er en god kristen.

- Næstekærlighed

- Du skal elske din Gud. 

Du kunne derefter kommme ind på Bjergprædiken (hvordan opnåes frelsen). Du kunne sammenligne Kristendommen som frelsesreligion og universelreligion med Jødedommen/Islam som lovreligion (her skal man følge nogle stramme regler for at blive frelst ved dommedag). 

Hvis du skal diskutere noget.. Så kunne du tage udgangspunkt i nutiden - og om danskerne opfylder det dobbeltkærlighedsbud i dag (om de er gode kristne) i forhold til flygtningesituationen. Diskuter spørgsmålet er den syriske flygtning min næste? - og hvis vedkommende er hvorfor hjælper vi så ikke? 

- Inddrag gerne lignelsen om den barmhjertige samaritaner. 
 

Sådan ville jeg nok gøre :-) Men det er på ingen måde definitivt. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. maj 2016 af Cicero9123 (Slettet)

Dit kreative produkt kunne være noget 'provokerende billeder' af syriske flygtningebørn sammenlignet med dansker ... og evt. med titlen 'Hvem er din næste?' 

Eller sammenligne flygtningebørn med stofmisbrugere som man forsøger at hjælpe ---- Spørgsmålet: Hvorfor skal de ikke også have hjælp? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. maj 2016 af Stats

#0

Jeg forstår udemærket din undren.. Religion, herunder kristendommen er meget voldelig...

I gamle dage anvendte man kirken til at vejlede befolkningen om hvordan man burde opfører sig.. Kongen skulle håndhæve loven, og give afskrækkende straffe. Således holdte man befolkningen på plads i ro og orden. Desværre havde man den grundholdning, at byborgerne og bønder var styret af deres dyriske instinkter og havde ikke moral - hvilket de fik gennem kongen og kirken...

Læs blot nogen få straffe i de 10 bud, og de vil væmmes over dem..

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Det gode liv i biblen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.