Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18321 til 18340 af 27855
-
Guld-ord
ForumindlægHey forum!Jeg skal til dansk eksamen i morgen og føler mig underlig nok noglelunde forberedt... Jeg mangler bare at få nogle småting på plads.Definitionen af parataktiske vs hypotaktiske sætningskonstruktioner?!Definitionen af panoramisk vs scenisk fortællestil?!Desuden vil jeg blive meget glad f... -
Anbefaling af bøger
ForumindlægHej,Nu når jeg har sommerferie.. Kunne jeg godt tænke mig at læse nogle gode bøger... Det er sådan set lige meget hvilken slags det er, om det er romaner, digte, noveller,.. bla bla bla...Problemet er jeg ikke har den ringeste anelse om, om hvad jeg skal læse... Har i nogle ideer?Bjarkee -
trekantsmodellen
Forumindlægmin datter skal lave et forfatterpræsentation efter trekantsmodellen, hvad er det ?? trekantsmodellen?? er der en venlig sjæl der kan give et eks på eks HC Andersen -
Annuitetslån, jeg er lost!
ForumindlægHej... Jeg sidder her og skal dels regne ud hvor mange terminer der går før et lån er betalt af og hvor meget man i sidste ende ender med at betale.Lånet: 25000 kr.Renten: 8,4%Månedlig indbetaling: 1000 kr.Så for at finde ud af hvor mange terminer der går før lånet er betalt af bruger jeg følgend... -
Reform <> før reform
ForumindlægEr der nogen der kan af- eller bekræfte, at man i matematik lærer mere, hvis man hører til den gamle ordning og går på matematik linje, end hvis man har valgt en studieretning med mat A/B, efter et år (1g)?Sidste år brugte vi Gymnasiematematik B1 (i år: B2), men i dag kiggede i en anden bog, jeg ... -
børnemishandling
ForumindlægHer på mandag skal min gruppe og jeg lave en projektopgave om børnemishandling. Så vi havde tænkt os at interviewe nogle børn som er blevet udsat for vold, seksual misbrug eller noget i den stil. Er der nogle der ved noget om hvor man kan få en tid til det? Eller måske bare over nettet, hvor ma... -
Analyse af tysk tekst?
ForumindlægHej :) Jeg står og skal til skriftlig tysk eksamen imorgen (STX A), Jeg er virkelig dårlig til tysk og tænkte om der var nogen der vidste hvad der var godt at få med i eksamensopgaven (Opgave 2) og hvilke analyse punkter der er best at fokusere på? Håber i kan hjælpe lidt :) Go' søndag -
Renæssance og den smukke krop ?
ForumindlægRennæssance handler om genfødslen hvor man søger tilbage til antikkens skømhedsidealer. Da jeg skriver en stil om dette ville jeg gerne uddybe det lidt, og en af de ting jeg skriver er ;tilbagevendelsen til antikkens skønhedsidealer afspejles bla. i kunsten hvor kroppen nu skildres som noget smuk... -
AT - Rejsen til rummet
ForumindlægHey Alle Sammen! Skal snart op til AT-eksamen, men er ikke helt sikker på min synopsis og mit talepapir, så ville høre om der var andre der havde valgt samme emne som mig, og om jeg muligvis kunne få lov til at se deres synopsis. Emne: Rejsen til rummet. Fag: Bio A & His A Rumkapløbet ml. U... -
Konservatisme!
ForumindlægHvad går konservatisme ud på?Håber i kan hjælpe! På forhånd tak! Og til dem der sidder og arbejder, god arbejdslyst :) -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
Personbunden fortæller
ForumindlægHvordan siger man personbunden fortæller på engelsk? På forhånd tak. -
noter
ForumindlægNormalt er jeg supergod til at tage noter til indlæring og senere eksamenslæsning, men jeg har fået et problem. Ved historiefaget bliver mine noter så faktuelt omfattende, at jeg (måske) får svært ved at overskue dem til eksamen. Er der nogle af Jer der har ideer til hvordan man får det hele med,... -
Mangler inspiration til stil
ForumindlægHej, jeg har fået en stil for men har stadig ikke skrevet på den. Fordi jeg simpelthen er tom for ideer. Emnet er om noget grænseoverskriende/akavede. Jeg har oplevet noget akavet i mit korte liv, men jeg synes ikke det er sjovt nok til at skrive i min stil. Det skal lige siges at det skal skri... -
Discove
ForumindlægWho were the very first settlers in the USA? When did the Europeans come to the USA? Who discovered America ? Which country did he represent? -
Dansk analyse
Forumindlæghej med jer, jeg er lige nu igang med at skrive min opgave til dansk eksamen, prøvefor B. Jeg har valgt teksten Den dårlige svømmer af Carsten René Nielsen, jeg er godt igang med at analyser, men jeg mangler noget at perspektere teksen til! Jeg vil blive meget glad, hvis der er nog... -
Gratisaviser - Godt eller Skidt?
ForumindlægHvordan er jeres holdning til det eksploderede antal gratisaviser inden for de sidste måneders tid? Er i positivt eller negativt indstillede over for dette nyhedsmedie? (hvorfor?) Hvad kan vi som forbruger gøre for eller imod dette? Håber dette giver anledning til en god debat... Selv er jeg ... -
2.g opgave
ForumindlægJeg skal lave 2.g's opgave, og jeg er lidt forvirret. Den må maks. fylde 10 sider og man kan annalysere en bog eller en 2 taler mv. ud fra de danske forskellige begreber og tekstens opbygning. Nu skal vi til at have om 30'erne og så kunne det være smart hvis jeg valgte en eller anden teks... -
Sartre: Den ubeslutsomme kvinde
ForumindlægHvad handler den om? Valg, ansvar? Forstår ikke betydningen med den? -
fornuft og følelser- hvad styrer os.
Forumindlæghar trukket dette tema og har efterfølgende fået udleveret tekster omkring drømme og har fået til opgave at tyde to drømme..mit problem er så at jeg har 24 timers forberedelse og jeg aner ikke hvad jeg skal stille af spørgsmål i min problem formulering da jeg ikke lige er den helt store drømme ty...
