Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18341 til 18360 af 24857
-
SRP - kemi
ForumindlægHej allesammen. Et spørgsmål i min problemformulering lyder; Beskriv kort anvendelsen af forbindelser af denne type stoffer til smertestillende kemi. (paracetamol) Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal starte, og hvor meget derforventes af sådan et spørgsmål, i og med jeg skriver i ... -
Bølgelængde?
ForumindlægJeg ved ikke hvor vidt, om dette er et fysik eller kemi spørgsmål, men når et stof har farve, er det så molekylet, som har en farve? Fx. farveindikatorer kan ændre farve, indikatorens skifter farve alt efter om det er i en syre eller en base. Når indikatoren skifter farve, er det så fordi der b... -
Hjemmesider i litteraturlisten
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive en fysik rapport, hvor min hovedkilde til informationer vil være internettet. Jeg har derfor brug for at kunne skrive hjemmesider på min litteraturliste. Det er krævet at vi skal give følgende oplysninger: , , Har ikke lige kunnet finde det i BibTeX, så ville lige... -
Noter og henvisninger i naturvidenskab?
ForumindlægSidder i øjeblikket med SRP i kemi og fysik og undrer mig lidt over hvordan man laver referencer og litteraturhenvisninger. I dansk/historie har jeg sat en fodnote, og nederst på siden skrevet efternavnet og årstallet på forfatteren, såvel som årstallet. Eksempel1 1: Svendsen (1992), s. 21-23 K... -
Figurer i SRP?
ForumindlægHej. Jeg skriver i fagene matematik og fysik i min SRP. Jeg har erfaret, at mange af de generelle regler ang. SRP ikke gælder for disse naturvidenskabelige fag. Jeg er derfor kommet i tvivl om, hvor vidt vigtige figurer og diagrammer, tæller med som "tekst". De skal , i modsætning til d... -
Reflektion med bøjede tivolispejle
ForumindlægHej Jeg skal i fysik forklare, hvordan de mange sjove spejle fungerer i Tivoli. I ved, dem, der gør os tynde og høje eller små og tykke. Jeg ved, det har noget at gøre med spejlenes buede former, men har svært ved at forklare det. Jeg vil blive rigtig glad for noget teori om dette - især hvis n... -
Atomkraft og radioaktivitet
ForumindlægVi er 2 10.klasses elever, som skal skrive OSO (projektopgave), om Atomkraft/kærnefysik og Radioaktivitet. Vi søger efter Idéer og videoer og evt. kilder som ville skunne støtte og hjælpe os i vores projekt. Vi er meget entuastiske I fysik og kemi-timerne. Håber I kan hjælpe os, og komme med i... -
Keplers love
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med udledelse af Keplers 3. love, samt Newtons gravitationslov og cirkelbevægelsen. eller om der er nogen, som har skrevet noget om planetbevægelser? er igang med SRP om planetbevægelser, hvor jeg har Fysik som hovedfag. Det skal afleveres på fredag, så hvis der n... -
eksamensopgave
Forumindlæghej jeg sidder med et fysik opgave men har ldit svært ved denne her spørgsmål I lokalet er temperaturen 20oC og trykket 1,00 atm. Ballonen fyldes med 9,05 gram CO2, hvorved rumfanget af ballonen bliver 3,5 L. Se figur 2.2. b) Bestem trykket i ballonen. -
Må jeg bruge ordet "jeg"?
ForumindlægNår jeg laver mit afsnit med kildekritik, må jeg så godt skrive " Jeg har valgt disse to tekster fordi hans roller er stor osv." og når jeg citerer i opgaven må jeg så godt skrive "jeg har kontaktet fysikeren telefonisk hvoraf han citerer:.... -
SRP formaliteter (normalsider)
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive mit studieratningsprojekt. skriver i Matematik A og Fysik A udledninger, beregninger osv. fylder meget i teksten, dvs. at jeg hurtigt når mellem 15 og 20 sider.. men langt fra 15-20 sider hvorpå der er 2400 tegn (en normalside). hvad skal man rette sig efter? -
Galaksens afstand.
ForumindlægJeg har et fysik spørgsmål, der lyder: Beregn galaksens afstand fra os. Jeg kan ikke helt se, hvordan jeg skal gribe dette an. Jeg har regnet ud af galaksens fart væk fra jorden er 11100 Km/s samt at rødforskydningen er 0.037. Så ville høre, hvordan jeg kunne komme i gang med at udregne det:) -
Resistor
ForumindlægHej, Er i gang med en fysik rapport om karakteristikker og er stødt på et spørgsmål i databehandlingen som jeg ikke kan komme i gang med da jeg ikke ved hvad jeg skal Bestem resistorens resistans som resiprokværdi af hældningen til grafen Nogen der kan forklare mig med mere menneskelige ord hva... -
Hvad gjorde du?
ForumindlægEr der nogle herinde, som trak "gødning" til sin FSA i fysik mdt. ? grunden til, at jeg spørger, er, at jeg lige har tjekket den del igennem, og så undrede jeg mig lidt over, vi næsten ikke havde lavet forsøg og teori var der noget af. Ex. minimumsloven etc. Men hvad gennemgik i? (hvad... -
Afstemme reaktionen?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder midt i en fysik journal og skal afstemme reaktionen for fiksersalt og elektrisk strøm. Jeg har skrevet: 2 Na + 3 H2O = 2 H2 + 2 NaOH, men den har jeg fået af vide er forkert. Så vil I ikke forklare hvad jeg har lavet forkert? :-) -
nyttevirkning - stigningstal
ForumindlægHej alle :) jeg sidder med den her fysik rapport om nyttevirkning. Jeg har lavet en graf over bl.a. den tilførte energi i forhold til tiden. Hvordan aflæser jeg stigningstallet? Jeg ved godt at man kan gå 1 cm ud og så et hvis antal op, men er der en anden metode på computer eller hvordan gør jer? -
hjælp til afkølingshastighed
Forumindlæghey vil bare lige spørge om hvordan fanden man udregner afkølingshastigheden for en kugle eller en rektangulær kasse? pleease hjælå, det er et spørsmål jeg ahr fået i min SRP- pg det lyder: " Gør rede for fysikken bar varmeledning fra et legeme ved beregning af afkølingshastigheden dT/dt -
Galileis faldlove! Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik c eksamen, og bliver i tvivl om galileis faldlove. I mine noter har jeg disse 2 formler stående: S=k*t^2 S=1/2*g*t^2 Hvilken er 1. og 2. faldlov? Og hvad er forskellen på de 2? På forhånd taaaaak for svarene! :) -
Kredsløb til teknologi projekt -Spøgelses bilister
ForumindlægHey jeg har problemer med et kredsløb som jeg skal have lavt til en opg om spøgelses bilister. Mere info kan ses på: http://ing.dk/debat/120982 håber der er en eller anden dygtig fysik / teknologi lærer der kan hjælpe, eller ihvertfald en der har forstand på EL. Mvh Alex Lange -
Mangler et punkt i problemformulering
ForumindlægHej Jeg skriver om dommedagsprofetier i religion og fysik, men sidder lige og synes jeg mangler en problemstilling. jeg har valgt at tage udgangspunkt i islam og kristendom. er der nogen der har en god ide til et analysernede spørgsmål (har lavet min problemformulering i taksonomiske niveauer ...
