Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 18341 til 18360 af 33706
-
Mat opgave om bølger på dybt vand
ForumindlægHej en der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? Jeg er helt lost og det er den sidste opgave jeg mangler at regne før jeg kan aflevere den... Opgaven er vedhæftet -
HASTER SRP
ForumindlægHej dér.! Jeg er ved at skrive min SRP om Flodrigernes matematik. jeg har et problem. Er en farao og en konge det samme i Ægypten ? Hvis nej, hvad er forskellen ? Tak på forhånd -
Sexagesimaler
ForumindlægHej.. Hvis jeg skal skrive et tal med 3 sexagesimaler, skal jeg så have 3 tal efter semikolonnet eller bare 3 i alt? Håber der er nogen der har arbejdet med babylonsk matematik herinde, som vil hjælpe mig.. -
nogen der er på hjemmebane i det her ?
ForumindlægHej Nogen der er god til ægyptisk matematik, det kører ikke lige for mig... En der evt. kan finde ud af at regne hældningen af en sideflade på en pyramide der er 157 alen høj, og siden er 230 alen ? -
"faktorials"
Forumindlæghey derude.. hvad betyder det engelske ord: faktorials, inden for matematik? det står på følgende hjemmeside: http://mathrefresher.blogspot.com/2005/08/factorials.html på forhånd taaaaaak. -
hvorfor Pi er irrational
ForumindlægHey kloge mennesker Jeg sidder med en ret svær opgave i matematik, hvor jeg skal benytte modstridsbeviset til at bevise, at π er irrational. Nogle der kan hjælpe? -
Gennemgang af SRP
ForumindlægHej Allesammen. Er der en person eller flere personer, der har lidt tid til gennemgang af min SRP ? De involverede fag er HISTORIE og MATEMATIK ( hovedfag). Emnet er Det gyldne snit. På forhånd tak:) -
hjælp i mat!!
Forumindlæghej, er der en venlig sjæl, som godt vil lave min matematik aflevering, om potensiel sammenhæng for mig? Den er ret nem, på c-niveau og der er kun 6 korte opgaver. Skal nok betale for det. pls hjælp!!! -
Hvornår får man bedømmelse?
ForumindlægHej folkens Jeg har lige været til skriftlig eksamen i matematik A, d. 11/12. Er der nogle der ved hvornår man får sin karakter? Er det før eller efter nytår? -
Nogle eksamenssæt?
ForumindlægHejsa allesammen :) Er der nogle herinde, der står med nogle eksamensæts fra STX i matematik, som jeg kan øve mig på? Vil helt vildt gerne øve på nogle eksamenssæt. MVH Pokemonorm -
Vejledende besvarelse af eksamenssættet
ForumindlægEr det nogen som har vejledende besvarelse af eksamenssættet i skriftlig matematik HF C-Niveau juni 2012? Sættet er fra junieksamen, mandag den 4. juni 2012. -
SRP om kameraet
ForumindlægHvis der en som godt kunne tænke sig at læse min srp og give en kommentar. Så skriv lige her, så sender jeg den via e-mail. Min srp er i fagene matematik og fysik. -
Problemregning
ForumindlægHej buddys, har problemregning på mandag, jeg har brug for nogle notater. Der er vel ikke nogle der har nogle notater omkring det. Eller matematik generalt. Smid mig en besked hvis i har. Hav en god dag :) -
Forskriften for en lineær funktion
ForumindlægHej Jeg sidder med en matematik opgave hvor jeg skal bestemme forskriften for en linær funktion der går gennem punkterne ( 4,141) og (18,712). Men hvordan var det ligeeeee man gjorde? På forhånd tak -
spg angående lydbog
ForumindlægDette er egentlig ikke en køb/salgstråd ... jeg vil høre om nogen kender til en eller flere matematik A lydbøger? billigere er bedre, men det er ikke jordens undergang, hvis de koster noget. På forhånd tak for dit svar :) -
logaritme hjælp! Haster!
ForumindlægHej. Jeg ville være rigtig glad hvis nogen gad mig hjælpe mig med hvordan man beregner ligninger ved hjælp af logaritmer. Det er angående opg 6 i den vedhæftede matematik opgave. Mange tak på forhånd :). -
En funktion F er givet ved
ForumindlægHejsa Har lidt problemer med matematikken... En funktion er givet ved f(x)=3x^2-6x+1 Grafen f er en parabel. Bestem kordinatsættet til parablens toppunkt. -
Beskrivende statisitk
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til en prøve i matematik i morgen ang. beskrivende statistik. - Er der nogle der evt. kan fortælle mig om hvordan de forskellige resultater findes, såsom frekvens, hyppighed osv. -
Tunnelen på samos
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder og skal begynde på min matematik rapport om tunnelen på samos . Men jeg ved ikke hvordan ? Er der nogen der har været igennem rapporten, der kan hjælpe mig? -
Forbredelse hjælp
ForumindlægHej er der nogen som har tideligere eksamensæt fra: Bioteknologi A Dansk A HTX Matematik A HTX Kemi A HTX Det ville være et stor hjælp På forhånd tak. Det kunne være dejligt hvis det var fra 2015 eller 2016
