Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18361 til 18380 af 41162
-
Befrielses teologer
ForumindlægHvilke årsager kan være grunden til at befrielsesteologer stadig ikke anerkendes af paven og derfor fortsat er udstødt af den katolske kirke? -
Plastisk Flydning
ForumindlægHej.. Jeg har lidt problemer med at forstå gletcheres plastiske flydning. Hvorfor er det at isen bevæger sig hurtigts midt på gletcherens overflade?? På forhånd tak. Mvh. Christina -
Freuds personlighedsmodel
ForumindlægHej. Jeg skal lave en redegørelse for Freuds personlighedsmodel, er der nogle som enten har lavet en opg. omkring det ? Eller måske kan anbefale en speciel bog ? :) -
Odysseen FORM OG HEXAMETER !?
ForumindlægKære alle studieportal brugere :) Sidder med nogle noter til min Old eksamen, men forstår ikke min lærers noter. Håber I kan være mig behjælpelig :) Der står følgende: "Form for Odysseen: Verseformen hedder Hexameter, som består af 6 rytmiske enheder, nemlig 5 tre-stavelsesenheder og en af... -
Ældrebyrden
ForumindlægHej! Mig og min gruppe skal perspektivere ældrebyrden i samfundet til noget, men ved ikke hvad? Kender I noget eller noget aktuelt man kunne perspektivere til? Det vil betyde virkelig meget! -
Hjælp til oversættelse af et ord
ForumindlægHej jeg sidder og er i gang med oversættelse af en spansk tekst, men jeg lidt i tvivl om et ords betydning: nemlig ordet une som bliver brugt i denne sammenhæng: yo soy el puente que le une con España. Jeg tror det betyder : jeg er den bro, som slutter Spanien?? hjælp tak. -
vil du hjælpe
ForumindlægHej er der nogen herinde der vil hjælpe mig med en opgave.. -
ords betydning
ForumindlægVille bare spørge hvad de her ord betød; Narkose Synergi - På forhånd tak -
hjælp med oversættelse..plz
ForumindlægHej..jeg har en lille oversættelse som jeg gerne vil bede om hjælp til at oversætte... jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen kunne hjælpe, den er ikke særlig lang tak for hjælpen -
tysk førnutid (sein)
Forumindlæghej, ville bare høre om der er var nogle af jer som kunne give mig et indblik at en tysk sætning med sein i førnutid. Er helt lost! -
Deruda Derinda?
ForumindlægJeg prøver at finde ud af hvad "Deruda Derinda" betyder, det lyder for mig som latin? Håber nogle kan være til hjælp! -
Opsætning - Kronik??
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her og er ved at skrive en kronik og overvejer om jeg kan skrive den i spalter og bygge den op som en artikel???? En kronik bringes normalt i aviser og tidsskrifter, så det burde vel være okay at prøve at ramme genren? Nogle der har erfaring med dette? På forhånd... -
TI-89
ForumindlægHej, jeg søger en TI-89 til en rimlig pris. -
Forklaring af fejl i sætning
ForumindlægHej alle Nogen, der kan hjælpe mig med at forklare, hvorfor det ikke hedder "thinking" i denne sætning; The policeman had to think quickly in order to catch the criminal. På forhånd, tak! -
Eng grammatik
ForumindlægHejsa Jeg skal lave et skema hvor der skal stå past tense og past continious Så står der en lille tekst, hvor det første udsangsord er ''CAME'' Hvad skal jeg sætte den under past tense eller past continious ? og hvorfor, Hvis fx came skal være under past tense, vil i så ikke give ... -
hjælp
Forumindlæger der nogen kan hjælpe mig i matematik sprog? -
antivirus program
Forumindlæghvilke antivirus programmer er gode? -
Georg Brandes
ForumindlægHej Jeg sidder og forsøger et tygge mig gennem Georg Brandes "Det uendeligt smaa og det uendeligt store i poisien" og kunne godt bruge lidt hjælp. Helt overordnet handler den vel bare om at man kan beskrive det uendeligt store fx livet og dets sammenhæng udfra det uendeligt små fx små d... -
kilder
ForumindlægHej,. Jeg skal op i historie imorgen. Men, forstår ikke.. hvordan kan man se om en kilde er en første eller andenhåndskilde? og endvidere primær eller sekundær. Hvordan finder man frem til det?:) Hilsen Catrine -
Udregning af kvadratrødder
ForumindlægHej Min lommeregner er lige gået istykker, og jeg skal bruge en lommeregner der kan regne med kvadratrod. Er der nogle der kender en online lommeregner eller ved hvordan windows har gemt funktionen i standartlommeregneren? Jeg skal udregne kvadratrødderne med 3 cifre af: 29 18 66,41 90,005...
