Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 18381 til 18400 af 52678
-
uvm?
Forumindlæghey.. er der nogen der kan henvise mig til 2.g matematik opgaver på uvm, altså eksamensopgaver/terminsprøver.. kan ikke rigtig finde rundt der.. -
Synopsis - Eksempler
ForumindlægHej! Ville høre om der var nogen der kunne poste et par synopser jeg kunne kigge lidt på. Mangler noget inspiration til opbygningen af en sådan! Håber der er nogen der kan hjælpe. Har fundet et par stykker i databasen, men ville mægtigt gerne have lidt flere. -
OVERSÆTTELSE-HASTER
ForumindlægHej alle sammen Håber der er nogen der vil hjælpe med at oversætte det nedenstående til dansk: Then the partial derivative is the rate at which production changes with respect to the amount of labor. Emnet er matematik og økonomi. partial derivate oversat til dansk er partielt afledet Jeg e... -
debat delen til AT eksamen
Forumindlæghej jeg ville vide hvordan debat delen i AT eksamen forgår alstå hvilken slags spørgesmål kan man blive spurght om ??:) -
Læseprøver i HTX og stx ?
ForumindlægHej derude:) Jeg har i dag fået af vide af min folkeskolelærer at man får læseprøver i både stx og HTX. Ville bare spørge om det er sandt da jeg har hørt af mange at man ikke gør. Håber jeg for svar igen:) -
Irriterende klassekammerater?
ForumindlægKender I de kammerater som bare tror de ved en masse, men kommer til stykket- ikke kan en dyt?- Nej det er nu ikke det der er hensigten med denne debat- det jeg prøver at fremme, er nemlig, at denne person formår at provokere andre med sine kommentarer hele tiden. Ikke nok med hun ALDRIG bidrager... -
Synopsis ideer
ForumindlægHej.. Skal skrive en synopsis indenfor emnet: "krig, medier og teknologi". Er selv lidt på bar bund! Håber nogle af jer havde nogle gode ideer til emner tak. -
skriftlig karakter - (b-niveau)
Forumindlægjeg går i 2.g, og har lige afsluttet tysk på B-niveau. Jeg har således fået både en skriftlig og en mundtlig karakter, selvom jeg ikke kan/skal op til skriftlig eksamen. Men, kommer den skriftlige karakter til at stå på mit eksamensbevis?? -
Hvad er liv?
Forumindlæghej :D jeg har nogle spørgsmål omkring liv der er opstået for lang tid siden: 1. Hvilke tre hovedgrupper af organiske stoffer er de vigtigste i de levende organismer? 2. hvilke grundstoffer ud over kulstof (C) er de vigtigste grundstoffer i levende organismer? 3. Alle levende organismer h... -
Udtale af egennavne
ForumindlægAlle de egennavne (dvs. navne, titler på værker, steder etc.), man skal bruge - jeg kan ikke huske, hvordan man udtaler halvdelen af dem! Trækker det meget ned, hvis man ikke kan udtale navnene rigtigt? Og er der nogen old-kyndige herinde? Så vil jeg nemlig lave en liste over de navne, jeg ikke ... -
Hvad for nogle ting bestemmer generne?
ForumindlægHvad for nogle ting bestemmer generne? -
Gymnasium vil ikke have mig?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg håber virkelig, at der er nogle der vil give sig tid til at læse dette, selvom jeg ved, at det bliver langt og en smule forvirrende. Denne her oplevelse har virkelig fået mig til at føle som en frasorteret lort, og jeg vil virkelig gerne have hjælp fra en der måske ved no... -
G2 stjerne
ForumindlægKan nogen komme med en defination på en G2 stjerne? Tak! -
Konjunktur og omkostningspolitik
ForumindlægEr det rigtigt at omkostningspolitik omfatter Finans og pengepolitik, og konjunkturpolitik omfatter indkomst og valutapolitik? Jeg er kommet helt i tvivl fordi jeg har skrevet 2 forskellige ting i mine noter! På forhånd tak! -
sygeeksamen
ForumindlægJeg har min aller sidste eksamen i morgen og jeg er syg. Jeg skal til sygeeksamen i august måned, men skal jeg tage min hue på og køre i lastbil med mine klassekammerater her i slutningen af måneden?(selvom jeg ikke er blevet student) Eller skal jeg bare vente med at tage min hue på til august... -
HTX grafregner på computeren, hvor?
ForumindlægHey Jeg går på HTX 1. år og skal til at skaffe mig en grafregner. Gider ikke bruge 1500 kr. på sådan en satan og har så hørt at man kan købe en til computeren istedet. Men hvad hedder programmet? Har hørt om programmet "mathcad" kan det bruges? Er er evt. andre programmer der vil være m... -
Hjælp til oversætning.
ForumindlægMein Name der besten Freunde ist Halima. Sie ist 15 Jahre, wie ich alt. Wir sind beste Freunde seit kindergarden gewesen. Sie ist ungefähr 1.65 hoch. Sie hat schwarzes Haar, mit broun Streifen. Er det rigtigt, hehe =-. :D :P. -
kWh og Joules
ForumindlægHvor mange kWh er 1 joules? 1 kWh = 3600.000 joule 1 joules = _______ kwh -
Stilemne, haster
ForumindlægHej allesammen. Jeg har en engelsk stil for til på mandag, som er en fristil. Jeg kan ikke lige komme på et emne at skrive om, så hvis nogle af jer kan hjælpe mig med et emne, ville det bare være super! ;) tak på forhånd -
Kig her KIG her
ForumindlægTabellen viser trykket for forskellige dybder under havoverfladen: Dybde i meter x 5 10 15 20 25 30 Tryk i atm. y 1,4 1,9 2,6 3,0 3,6 4,1 1. Gør rede for ved hjælp af lineær regression, at trykket y er en lineær sammen hæng af dybden x og bestem y = a · x + b. ( lav selv den lineære regression)...
