Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18401 til 18420 af 23766
-
Medicin og medicin og teknologi
ForumindlægJeg har læst medicin i 1 år nu, og overvejer at skifte til medicin og teknologi på DTU. Jeg kan se, at jeg kan få merit for nogle af de kurser, der er på KU. Hvordan foregår sådan en meritoverførsel? Må jeg så tage nogle andre kurser, fx ekstrakurser i kemi og fysik? -
Radioaktivitet - aktiviteten
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skal op i radioaktivitet til mundlig fysik eksamen og skal fortælle noget om aktiviteten. Jeg kender godt til formelen: A = k * N K = stofkonstanten N = er antal radioaktive kerner Men hvor finder man K og N henne, er det begge nogle man finder på k... -
Gymnasium
ForumindlægJeg skal her til august på gymnasium, men jeg er i tvivl om at jeg ska tage HTX eller STX. jeg kunne godt tænke mig at tage den naturvidenskabelige retning, men ved ikke hvor jeg skal tage den, og hvor det vil være bedst. jeg er rigtig meget intresseret i fysik, kemi, matematik og biologi, (andre... -
Ledige studiepladser
ForumindlægHusk nu - der er altid masser af ledige studiepladser. Hvert år overser mange de små uddannelser, eller uddannelser som udbydes længere mod vest. Der er stadig ledige pladser til uddannelser inden for fysik, produktionsteknik, velfærdsteknologi, it, energi, kemi og bioteknologi, mekanik, elektron... -
Tryk. Haster! Tak:)
ForumindlægHej folkens, har brug for lidt hjælp med en fysik opgave, jeg ikke forstår: Den største kendte havdybde er på 11 033 m. Denne havdybde er målt i stillehavet.Beregn trykket. Antag, at lufttrykket er 1 atm og anvend, at saltvands densitet er 1,03 g/cm^3 Nogle kloge hoveder der kunne give et hurti... -
hjælp til en opgave.
Forumindlægjeg igang med at skrive en opgave men to fag kombination og jeg har fysik/kemi. der er et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af og ved hellere ikke hvordan jeg skal besvare det. det lyder: Forklar kort, hvorfor energiniveauerne i væsker og faste stoffer er forskellige fra dem i gasser. Hvordan påvir... -
hjælp til SRO
Forumindlægjeg igang med at skrive en opgave men to fag kombination og jeg har fysik/kemi. der er et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af og ved hellere ikke hvordan jeg skal besvare det. det lyder: Forklar kort, hvorfor energiniveauerne i væsker og faste stoffer er forskellige fra dem i gasser. Hvordan påvir... -
Skal et materiale have en pH-værdi på 7 for at være et salt?
ForumindlægHej :D Jeg tænkte på: 1. Skal et materiale have en pH-værdi på 7 for at være et salt? 2. Hvordan laver man salmiak (fysik, koger man eller hvad?)? Formlen er HCl + NH3 --> NH4Cl Håber i kan og har tid til at svare på mine spørgsmål - kunne godt bruge noget hjælp! :D -
Svingninger (SRO)
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på den her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: C) Videnskabsteori Jeg skulle skrive det i Matematik og Fysik. Hvis nogen ville have opgave formuleringen er den vedhæftet neden... -
hvad betyder induktion??.
ForumindlægHej..:-) Er i gang med noget fysik, hvor vi skal forklare hvad nogen forskellige ord betyder. Induktion er et blandt mange som jeg ikke kan finde ud af.. Så er der nogen som kan forklare mig kort og præcist hvad det betyder? Har prøvet at søge på google, men der kommer kun sådan nogen sider fre... -
Hvad menes der med dette ??????
ForumindlægHej Folkens :) Jeg sidder og laver mine fysik/kemi lektier men forstår ikke helt, hvad der menes med denne sætning: Den termiske energi afhænger af den kinetiske energi, som er forbundet med molekylers eller atomers bevægelse i stoffet. Når atomernes eller mole-kylernes fart vokser, vokser temper... -
Er blevet taget for snyd
ForumindlægHej. Jeg har været til terminsprøve i fysik sammen med resten af min klasse. Vi har stort set hele klassen brugt skype, og har delt vores opgaver med hinanden. Nu er vi så blevet taget, og skal til samtaler imorgen. Nogen der har en ide om hvilke konsekvenser det kan få.... Jeg ved godt at... -
SRP
ForumindlægHey guys, jeg har fået min srp tilbage idag, og blev bedømmet til 02 indfor matematik og fysik Hvad er reglerne inden for at klage? Kunne være virkelig fedt hvis nogle personer her inden fra ville læse den igennem og give deres bedømmelse og give mig et råd om jeg overhoved skulle klage. -
Mekanisk Energi
ForumindlægEn bil der vejer 750 kg, køre 72 km/h den bremses nu (af bremse, luftmodstand og vejfriktion) bremsearbejdet er 150 kj, hvor hurtigt køre bilen efter nedbremsningen? Hvordan regner jeg den opgave? er lidt skiftet gym, og på mit gamle gym havde vi ikke fysik, så er lidt bagefter :) -
tværfagligt naturfag
ForumindlægHej Jeg skal lave en tværfagligt naturfag fremlæggelse. Mit underemne er bakterier og min problem stilling er Hvilken indflydelse har resistente bakterier for liv på jorden. Jeg mangler dog 1 arbejdsspørgsmål til fysik/kemi er der en der kan hjælpe mig med at finde på et spørgsmål og besvare de... -
AT emne 2011 - "at være på"
ForumindlægHej Jeg har valgt at have fagene Fysik B og Engelsk B til AT. Emnet er "at være på". Jeg tænkte i den forbindelse på at have om gps'en. Er der nogle som har forslag til en evt. problemformulering, eller måske et helt andet emne? - Jeg kunne godt bruge noget hjælp, da jeg skal hente... -
hjælp :) :)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er blevet egnet til gym, og har så søgt ind sammen med min uu vejlder. er der en chance for jeg ikke bliver optaget ? mit gennemsnit er på 6,5.. Passer det, at man SKAL op til optagelsesprøven for at komme på gym, hvis man ikke består i mat, dansk, fysik samt engelsk eksamen? -
elasticitet af is
ForumindlægHej alle. Vi er igang med et eksamensprojekt i fysik, hvor vi ved hjælp af isens styrke vil finde elasticiteten af forskellige materialer. Vi vil som en bonus finde grænsen til plastisk deformation. De 3 materialer vi vil teste er: træ, plastik og aluminium. Nogle der har nogle gode råd og ev... -
Spionsatellitter
ForumindlægHey! Jeg har valgt at have om overvågningssatellitter under den kolde krig i fysik og historie. Jeg leder lige nu efter nogle historiske kilder omkring spionsatelitter og den form for overvågning på det tidspunkt. Jeg har fundet noget om Corona og Zenit, men jeg vil gerne have det sat ind i et me... -
Tværfagligt projekt
ForumindlægHej. Jeg skal lave et tværfagligt projekt indenfor biologi, geografi og fysik/kemi. Det fællesfaglie fokus område er: Udledning af stoffer Jeg har valgt at skrive om "menneske skabte gasser" Nogen der kan hjælpe mig med, hvilket specifikke emner indenfor dette at jeg skal skrive om?
