Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 18401 til 18420 af 33890
-
''kvadratet på x''???? lineærregrassion??
Forumindlæghej jeg skal op i matematik eksame om nogle dage-- er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare hvad lineærregression og ''kvadratet på x'' betyder?? -
Hvor lang tid tager eksamen
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik for sproglige i morgen. Er så nu kommet i tvivl om hvor lang tid eksamen tager. Det er på B-niveau, altså højt niveau for sproglige -
program til udregning
ForumindlægJeg har ledt et stykke tid uden resultat. Er der et matematik-lignende program der kan udregne trekanter og 2 ubekendte, altså noget i stil med regneregler.dk, bare offline? -
Gini-koefficient som et integral (opgave)
ForumindlægHej jeg sidder lige nu med SRP og der er simpelthen noget matematik som jeg ikke kan finde ud af. Det handler egentlig om gini-koefficienten. Jeg har udregnet den som et integral men så var der en opgave sidst i mit hæfte. -
Obligationer, aktier og arv
ForumindlægHej. Vi har en opgave i matematik, som handler om obligationer og aktier.. Opgaven lyder på: Den pålydende værdi er 5000. Hvad er kursværdien når obligationen købes til en kurs på 107? - På forhånd tak Mvh. MieLouise (: -
DIRHAM
ForumindlægEN matematik opgave lyder således tegn grundfladen af en dirham som en cirkel i målestoksforhold 3:1 diameter er 2,5 kan det passe at jeg skal divider 3 med 2,5 -
Eksam. Hjælp
ForumindlægHej er der mulighed, for at jeg kan få nogle spørgsmål eller noget lignende, som man får til eksamen i matematik. Vil bare have noget som man typisk ville få til eksamen. Hvis ikke i ved det så bare skriv noget i tror : ) -
optagelsesprøve STX i morgen
ForumindlægHej, Jeg skal til en optagelesprøve i morgen, prøven er både skriftlig og elektronisk. men jeg ved ikke hvad jeg skal op i udfra disse fag, dansk, engelsk og matematik. nogle der vil hjælpe? -
ÆGYPTISK MAT - VIGTIGT
ForumindlægHej alle, har I nogen idé om hvordan jeg diskuterer om, hvorvidt en centralmagt og brugen af matematik var nødvendig i Ægypten for netop at opnå maksimalt udbytte af landbrug i områder, hvor oversvømmelser er grundlaget for frugtbarhed????? -
Optagelsesprøve til stx HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige? -
pytagoras
ForumindlægHejsa (: Jeg ska op i mundtlig matematik på onsdag. Nogle der har nogle gode bemærkninger man kan sige til sencor omkring pytagoras. så man kommer til at lyde lidt klogere... (: -
Arkitekt
ForumindlægHej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd. -
Potensfunktion & eksponentialfunktion
ForumindlægHej. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak Lasse -
Sinusralation
ForumindlægHej Jeg skal til årsprøve i mundtlig Matematik imogen, og sidder og øver sinusrelationen. Jeg kan huske at der var et problem med sinusrelationen, er der nogen der kan forklare hvad det er. -
Andengradsligning, betydning af parametrene?
ForumindlægHej! Sidder her med en opgave til mundtlig årsprøve i matematik... Et af spørgsmålene er, at beskrive og bevise betydningen af hhv. a, b, c og d, og jeg er lidt lost. Hjælp? -
Potensfunktion & eksponentialfunktion
ForumindlægHej ppl. Er der en der kan gøre rede for potensfunktionen og eksponentialfunktionen? Jeg skal op i matematik på mandag. jeg har meget svært ved at forstå ting, så meget gerne en grundig forklaring :) Taak -
Vektorens endepunkt
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver en matematik opgave omkring vektorer i rummet. Jeg har behov for noget hjælp til opgave b - nogle der kan hjælpe? (Se vedhæftet billede). -
Differentiering af sammensat funktion
ForumindlægSkal til matematik eksamen på fredag . væs sød at kigge på det vedhæftede dokument og hjælp mig med at komme fra den første ligning videre til den anden i det der er markeret i den røde firkant :) Pa forhånd tak -
Differentialkvotienten
ForumindlægGør rede for begrebet differentialkvotient. - Hvordan vill i gøre hvis i skulle til mundtlig matematik? jeg har ingen ide om hvad jeg skal sige. Kan i hjælpe mig med et udkast? -
eksponentielt aftagende funktion
Forumindlæghey alle.. jeg er sproglig og forstår ca intet af matematik.. hvordan isolere jeg x når funktionsforskriften er f(x) = b*a^x venlig hilsen
