Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18421 til 18440 af 41162
  • Kilder til SSO

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ville lige høre om der er nogle der kan hjælpe mig med følgende kilder til SSO: 1) En graf/tabel eller noget der viser Kinas BNP-vækst/BNP over en 10 årig periode (ca.) 2) En tale fra en fra det hvide hus der omhandler et svar på hvorfor USA's internering af fanger på guantanamo ik...
  • rettelse af en kort sætning

    Forumindlæg
    hej, en der vil rette denne sætning: Manchmal war er arm und jung wie Hannah und Poul (sind?) er itivl ang. tillægsordernes bøjning
  • Gode vendinger

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Er der nogle som har nogle gode tyske vendinger til tysk skriftlig eksamen? Lasse...
  • Lille spørgsmål: Renten

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal lige have klargjort en lille detalje. Som jeg har forstået det, er det nationalbanken, der fastsætter renten. I disse dage kan jeg høre i nyhederne at regeringen vil hæve renten. Hvordan hænger det lige sammen?
  • Student, hvad kræver det?

    Forumindlæg
    Jeg går i 3g, og jeg er lidt forvirret. Man høre så mange ting om at man skal have så og så mange fag på a og b niveau, for at få sin studentereksamen, men er det rigtigt? skal man ikke bare have et snit på 2? Så kan jeg nemlig være helt rolig
  • det politiske system

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med at redegøre for hvordan borgerne kan få indflydelse på det politiske system? Er det ved stemmeret? man hvad mere og hvordan kan man uddybe det?
  • Kriminalbetjent

    Forumindlæg
    Jeg har prøvet, at søge mig frem til noget information omkring kriminalbetjent uddannelsen og hvor/ hvordan man bliver optaget, men har haft svært ved, at finde en decideret uddannelsesbeskrivelse. Nogen der har erfaring med emnet eller ved hvor jeg kan finde svar på mit spørgsmål?
  • Nyhedsreportage

    Forumindlæg
    HASTER ! Jeg skal skrive en nyhedsreportage om da Donse Krudtmølle eksploderede. Men jeg har desværre intet fundet derom, nogle af jer som har læst om det eller lign.? Jeg har som eneste meteriale Henrik Cavlings oplevelsesartikel derom.
  • Tal

    Forumindlæg
    "Vis, at summen af to ulige tal kvadrattal ikke selv er et kvadrat." Hvordan gør jeg det? På forhånd tak!
  • Kritik af BNP-vækst

    Forumindlæg
    Hej :-) Er der nogen, som kender til kritikpunkter af BNP-vækst? Altså hvordan denne kan være misledende i forhold til tolkning af økonomisk fremgang i et land? Her tænkes især på afrikanske ulande. Hilsen Camilla
  • Hvordan laver man esset-tegnet?

    Forumindlæg
    Hey... hvordan laver men esset-tegnet i et dokument? - hvilken skrifttype bruger man? Altså i stedet for at skrive ss, vil jeg gerne bruge esset.
  • Haster skal aflevere imorgen!

    Forumindlæg
    Vil i ikke være søde og oversætte det her for mig please! Jeg spare penge op til jeg bliver voksen fra mine lommepenge, jeg har ikke noget job lige nu for det eneste jeg kan få er, at gå med aviser, så jeg venter til jeg bliver 15 og kan få andre jobs. Jeg får 300 kr. om måneden som jeg så sætt...
  • Had / were

    Forumindlæg
    Hvad kalder man denne type fejl, hvor were udskiftes med had? "Some of the students were disappeared when the teacher wanted to hand out their reports." (had)
  • Pronomener.

    Forumindlæg
    Hej folkens. Sætningen Hun viser sin kæreste dem skal oversættes til spansk. Jeg bliver meget i tvivl ovenfor - hvad er direkte, og hvad er indirekte objekt? Les muestra a su novio Los muestra a su novio ? På forhånd tak Amigo
  • Favorit citater :D

    Forumindlæg
    Har i et personligt yndlings citat? Vil meget gerne høre det! Min favorit er ytret af den fantastiske mand Homer Simpson: 'Virkeligheden er en illusion, grundet mangel på alkohol.' eller "Jeg omfavner min rival, men det er for at kvæle ham." Sig frem !
  • Hvornår får man -3?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Som mange af jer 3.g'ere er jeg også i gang med eksamener. Derfor er jeg selvfølgelig lidt bange for at dumpe, men hvad kræver det egentligt for at få -3 i skriftlige eksamener? Tak på forhånd :)
  • Stort dilemma: vil gerne læse engelsk på uni, men..,,

    Forumindlæg
    Hej alle herinde, håber i kan komme med nogle råd på mit dilemma. Jeg Ønsker at blive gymnasielærer, i fagene engelsk og historie. Jeg har haft engelsk på A niveau på gymnasiet, og har altid kunne lide faget meget. Jeg synes det er mega interessant at analyser tekster og tale om dem på engelsk....
  • Det Arabiske forår

    Forumindlæg
    Hvordan kunne man evt. stille en problemformulering op til delemnet "Det Arabiske Forår"?
  • velfærdsreform

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave "min egen" velfærdsreform. Det er en fremlæggelse hvor jeg skal komme ind på hvad man kan gøre for at undgå at der ikke er penge nok i systemet fordi vi bliver for mange ældre i forhold til unge der kan forsørge dem. Har du nogen ideer, så skriv dem bare kort ned hv...
  • Nogen, som har læst novellen Vædderen af Cecil Bødker?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen som har læst novllen Vædderen, som er skrevet af forfatteren Cecil Bødker. Jeg har bare lige bruge lidt hjælp. Tak på forhånd