Søgning på: historie begreber. Resultater: 18421 til 18440 af 22480
-
republikanere og demokrater
ForumindlægHej derude Jeg skal fortælle lidt om det amerikanske beslutnings system her vil jeg inddrage reoublikanernes og demokraternes syn på Cuba hver især. Nogle der kan hjælpe mig. Jeg ved at Obama har åbnet op for Cuba. Men er der nogle der sådan kan sammenligne det med den ideologi de tror på o... -
Hjælp til at finde materiale!
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive SRP nu her og skriver om Atombomben (manhatten-projektet) i Fysik og Historie. Jeg står lidt og mangler noget ekstra materiale i fysik - skal bruge noget om: "kerneprocesser samt hvordan der kan være en energigevinst ved en fissionsprocces" "hove... -
hjælp til at finde materiale!
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive SRP nu her og skriver om Atombomben (manhatten-projektet) i Fysik og Historie. Jeg står lidt og mangler noget ekstra materiale i fysik - skal bruge noget om: "kerneprocesser samt hvordan der kan være en energigevinst ved en fissionsprocces" "hove... -
Meget enkelt spørgsmål! :-)) Håber I vil kigge
ForumindlægJeg sidder i øjeblikket og analyserer på en dansk novelle, hvori der bliver gjort brug af en stengun, altså en pistol. Jeg er nu kommet til symboler og jeg bliver ved med at komme lidt tilbage til, at denne stengun kunne symbolisere et eller andet.. Men hvad kære mennesker, har I et byd på, hva... -
Analyse af Christian 4.s pestforordning 1625
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er i gang med at skrive SRP i fagene Historie og Bioteknologi Jeg er noget til mit analyserende spørgsmål, hvor jeg skal analysere kilden Christian 4.s pestforordning fra1643 (http://www.academia.dk/Pesten-i-Danmark/1643a.php) Jeg har et kæmpe problem i og med at ... -
AT: Menneskets forhold til naturen
ForumindlægHej folkens, Vi er i gang med at arbejde med emnet 'Menneskets forhold til naturen', og har fagene Historie A og Religion C. Vi vil gerne finde ud af hvordan menneskets forhold til naturen, bliver fremstillet, med ugangspunkt i en religon (Islam eller Kristendom). Vi vil gerne se om der ... -
Den danske modstandsbevægelse
ForumindlægHej jer der interessere jer for historie. Jeg er igang med at skrive SRP. Og jeg vil høre herinde om der er nogle der kan hjælpe mig med min ene problemstilling. den lyder sådan her: Diskuter endeligt hvilken betydning film og Tv har på vores erindring og syn på modstandsbevægelsen under Besæ... -
Den danske modstandsbevægelse - hjælp
ForumindlægHej jer der interessere jer for historie. Jeg er igang med at skrive SRP. Og jeg vil høre herinde om der er nogle der kan hjælpe mig med min ene problemstilling. den lyder sådan her: Diskuter endeligt hvilken betydning film og Tv har på vores erindring og syn på modstandsbevægelsen under Besæ... -
Ekspressionismen
ForumindlægHej er der nogle der evt. kunne prøve at forklare mig hvad ekspressionismen er? Og hvordan man brugte det omkring og efter første verdenskrig? Jeg har lidt svært ved at forstå det, da der står lidt forskelligt om det flere steder på nettet. Det er med henblik i Otto Dix maleri ''stormtroo... -
Espressionisme
ForumindlægHej er der nogle der evt. kunne prøve at forklare mig hvad ekspressionismen er? Og hvordan man brugte det omkring og efter første verdenskrig? Jeg har lidt svært ved at forstå det, da der står lidt forskelligt om det flere steder på nettet. Det er med henblik i Otto Dix maleri ''stormtroo... -
Watergate-skandalen!
ForumindlægHej alle, Jeg skal fremlægge om Watergate-skandalen på ca. en halv times tid i historie/samfundsfag. Jeg skal bruge Powerpoint, vise plakater/plancher og naturligvis fortælle. Nogle der ved hvordan jeg kan bygge min fremlæggelse op, hvad der er relevant at fortælle om osv. Eventuelt nogle ... -
det geocentriske verdensbillede
ForumindlægHej, jeg skal i min SRP redegøre for hvilke indvendinger der kommer mod kirkens verdensbillede (det geocentriske verdensbillede). Jeg skriver i fysik og historie og denne del skal helst være historisk.har i nogen forslag til hvad jeg kunne skrive om? næste problemstilling går nemlig ud på at je... -
Historieopgave HF
ForumindlægHej Jeg skal aflevere en historie opgave i morgen og jeg er pga. personlige problemer, ikke engang startet. Har i nogen gode råd til at få meget inspiration? Eller ved hvor jeg kan finde nogle gode opgaver? Selvfølgelig må man ikke plagiere med at kopiere hele opgaven. Men nu hvor jeg har ... -
Litteraturliste - HJÆLP ??
ForumindlægHEJ! Jeg er i gang med at lave min Dansk Historie Opgave, og jeg skal have skrevet mine bøger ind i min litteraturliste, men da den ene bog er skrevet og redigeret af et forfatterkollektiv med i alt 25 personer, ved jeg ikke lige helt hvordan jeg skal skrive den ind. Jeg har forsøgt mig, med ... -
AT!
Forumindlægjeg har tænkt mig at kombinere biologi(A) og historie (A). Men jeg er usikker på, hvilket emne jeg skal vælge . Dog har jeg obduktion i tankerne , kan det lade sig gøre at skrive om det? når man tænker på metoder osv. jeg synes der er alt for mange der skriver om mendels arveænlæg på min skole, d... -
Tekst til DHO
ForumindlægHej, Jeg skal skrive DHO i Dansk og Historie, om Det moderne gennembrud. Jeg har lige nu "Lønningsdag" af martin andersen nexø, til at beskrive arbejdet uden for fabrikkerne. Jeg leder efter endnu en dansk tekst (1-2 sider ca.) Omkring det at være arbejder på en fabrik. Det skal være ... -
Videnskab og ansvar... Røntgen
ForumindlægHej folkens jeg skal til at skrive en synopsis i AT omkring Videnskab og Ansvar... Man skal skrive om noget, der er blevet videnskabeligt opfundet, for at skabe en bedre fremtid, men i stedet har skabt problemer. Idet skal der indgå en diskussion, om hvem der har ansvaret. Fx atomkraft... Jeg ha... -
Nyhedsformidling.
ForumindlægEr gået helt i stå, er ikke så god til sådan nogen opgaver, nogen gode råd eller idéer 1. Skolefest Forestil jer, at der netop har været afholdt skolefest for 7.-9.klasse. I skal nu formilde begivenheden på SkoleIntra. Hvad skulle vinklingen være? Tænk også på, at historien gerne skulle give... -
Idé til paraplyemne "Sundhed og sygdom".
ForumindlægMig og min makker er ved at skulle have vores sidste AT-forløb her i 2.g. Paraplyemnet er som sagt Sundhed og sygdom, og vi har allerede gjort nogle tanker om hvilket specifikt emne vi skal vælge. Vi skal vælge 2 ud af disse fire fag som baggrundsfag: dansk, historie, samfundsfag og biologi. Det... -
SYNOPSIS-indledning og prob. formulering
Forumindlægheyyy allee.. er der ikke nogen søde mennesker, som kan hjælpe mig med en synopsis, mit emne er "de danske nazister".. kan ikke rigtig komme videre, er gået en smule i stå.. min problemformulering skal være flydende tekst.. hvor vi så skal kombinere i dansk og historie.. er der nogen de...
