Søgning på: tysk analyse. Resultater: 18421 til 18440 af 38620
-
Ich habe Arno gesehen
ForumindlægHej, alle. Jeg er til 24-timers eksamen - og er lidt i tvivl om jeg har fortolket teksten: "Ich habe Arno gesehen" rigtigt? Jeg har trukket teksten i emnet Liebe. Er der nogle, der har læst den, analyseret den osv.? For så kunne jeg måske godt tænke mig at se, hvordan I har forstået de... -
Nogle der har læst "En-to-tre-NU!"?
ForumindlægHej alle sammen :) er der nogle, der har læst bogen "En-To-Tre-NU!" af Jesper Wung-Sung? Hvis ja, er I så ikke lige søde at hjælpe mig med fortællertiden? Hvor lang tid strækker romanen sig over? Er nemlig ikke helt sikker, men jeg mener, at romanen strækker sig over ét år?? Det er meg... -
Romantikken
ForumindlægHej, Her til sommer skal jeg op i dansk, hvor jeg har trukket romantikken som mit "område". Jeg er dog lidt på bar bund omkring hvordan og hvad romantismen gik ud på og hvad det har med oplysningstiden at gøre. Hvis jeg nu til eksamen ville analyserer et billede, hvad kunne man så fo... -
Pesten
ForumindlægHej jeg sidder og skal lave SRP og har fået til opgave at analysere hvad kirken og statsmagten under pesten gjorde for at forhindre at befolkningen blev smittet i tidsrummet 1347 til starten af 1800-tallet. er der nogle der har nogle idéer til hvordan man kan gøre dette for er kørt fast ? :) -
In media res eller ej?
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere en tekst, og er pludselig blevet i tvivl om starten er in media res. Den starter sådan: "Det var da en underlig historie," sagde moderen da de kom ned på gaden. "jeg fik altså ikke fat i...... Håber i kan hjælpe & på forhånd tak. -
Musikvideo - hjælp
ForumindlægJeg har trukket musikvideo i mundtlig dansk og skal nu finde en musikvideo på dansk, som jeg kan analysere. Jeg har indtil videre fundet de her 3; Nik og Jay - en dag tilbage Niarn - antihelt Niarn - Kommer aldrig igen Hvilken en synes i er bedst af de tre? Er der en der måske er "... -
Metode spørgsmål
ForumindlægHej med jer! Jeg laver pt AT. Jeg har fundet et interview på BBC, som jeg gerne vil inddrage i mit arbejde, MEN - skal jeg arbejde med tv klippet somom det er dataindsamling, altså kvantitativ metode, eller skal jeg mere se det som et klip der skal analyseres (humaniora) og på den måde give m... -
Synopsis - SOS
ForumindlægHej, er der nogen af jer, der vil læse min synopsis igennem? Er bange for, jeg har huller i opgaven. Vil gerne have en tilbagemelding på, hvad jeg evt. har gjort galt, hvis det er muligt. Ved godt jeg ikke har uddybet nogle af delkonklusionerne. Det har jeg tænkt mig at uddybe til den mundtlige ... -
SRP - hjælp!!!!
ForumindlægHej med jer. Jeg har brug for hjælp til at definere en tekstgenre. Teksten er på dansk, den fylder 10 sider, skribenten udtrykker egen mening samt inddrager interviews hun selv har lavet - så deres meninger kommer også til udtryk. Nogen der ved hvordan man analysere sådan en tekst. Analysemodel... -
Sætningsanalyse til mundtlig AP pt. 2
ForumindlægHej, jeg skal have analyseret følgende seks sætninger med sætningsled og inddeling af ordklasser, som en lille del af min mundtlige AP-eksamen. Er der en venlig sjæl som vil tjekke, om det er korrekt/rette det? Jeg har ret svært ved det. På forhånd tak. Nedenstående har jeg vedhæftet det rigtig... -
14 sætninger(Korte)
ForumindlægHej, nogle der gider at rette?(Dansk-Tysk)1) Om vinteren bliver det koldt2) Dagene bliver korte, og nætterne lange3) Sidste år blev det meget koldt og gråt4) Eleverne blev dovne og lærerne sure5) Om foråret blev Sabine og Thomas flittige6) Blev i også flittige eller blev i sure?7) Blev Steffi Gra... -
oversættelse.
ForumindlægHej, nogen der vil rette oversættelsen på tysk?..På forhånd tak.Om formiddagen lander de i London. Solen skinner og vejret er dejligt. Først skal de over til hotellet.”Har du adressen på hotellet?””Ja, et øjeblik. Jeg finder den”.Da de har fundet adressen tager de en bue og stiger af ved hotellet... -
Hjæp til organisation (B&O) SRP-opgave
ForumindlægDavs! Jeg skriver SRP om Bang & Olufsen og jeg er kommet i tvivl om hvad jeg skal skrive.. Emnet er: succes - sammenhæng mellem markedsføring og organisation Jeg skal analysere B&Os strat. planlægning og vurdere hvilke kernekompetencer de har. Og med udgangspunkt i disse kompetencer sk... -
Dronningens tale og modsætningsforhold
ForumindlægJeg har fået til opgave at analyserer dronningens tale fra 2008... Men vil hører om der er nogen der har kendskab til den tale: som evt vil svarer mig på hvorfor dronningen sætter modsætninger op hele vejen gennem sin tale: som f.eks. Jul og nytår, gammel ovf nyt, børn ovf voksne, Danmark ov... -
Hjælp - dansk disposition
ForumindlægHej Jeg skal lave en disposition om 'Døden'. Og jeg har valgt at snakke om en artikel der handler om et ægtepar, som blev drabt sidste år. Jeg ved hvordan en synops skal se ud, men nu er det lidt svært med artiklen. Ved ikke hvad synopsen skal indeholde. Under 'analyse... -
Filmanalyse "Idé"
ForumindlægHej jeg sidder her og skal lave en filmanalyse af Anders Thomas Jensens film "Adams Æbler" vi har dog fået en analyse model vi skal gå udfra. Men så står der: Idé En film uden en grundlæggende idé hænger ikke sammen. Det er ikke afgørende for filmoplevelsen, at du fanger instruktør... -
Metoder
ForumindlægHej med jer. Håber lige i kan hjælpe mig da jeg er i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt . Jeg arbjeder i engelsk og samfundsfag og vores hovedemne er "atombomben". Ud fra dette har vi selvfølgelig opstillet en problemformulering samt problemstillinger. Vi har så diskuter... -
Troels Mylenberg uddannelsesillusionen
Forumindlæghttp://www.fyens.dk/article/2128313:Troels-Mylenberg--Uddannelsesillusionen Sidder og skal lave en analyse af denne artikel. Er der nogle der kan hjælpe mig med noget analyse? Er fuldstændig lost. Jeg har fundet ud af at hjemlen må være, at kvalitet og indtjening skal hænge sammen -
meget meget kort rettelse...
Forumindlæghejsa eller god aften :), men Har virkelig brug for hjælp med engelsk, med det værste gramatiske fejl Mvh deniz Her kommer den: My group has exercise number 4 and the name of the subject is “?????”. We are 4 person me, navne, navne and navne. We have made an experiment and the point of this exp... -
matrix
ForumindlægEn der vil rette min analyse ??MatrixMatrix er en blanding af science fiction og action. Så dvs. At der er 2 genre i filmen. Filmen kan også bygge på filosofiske ideer som fx: Myter. Matrix handler også mytologi som Thor, Odin, Freja. Matrix kan også betyde matrice altså noget med matematik noget...
