Dansk
Dronningens tale og modsætningsforhold
Jeg har fået til opgave at analyserer dronningens tale fra 2008...
Men vil hører om der er nogen der har kendskab til den tale: som evt vil svarer mig på hvorfor dronningen sætter modsætninger op hele vejen gennem sin tale: som f.eks.
Jul og nytår, gammel ovf nyt, børn ovf voksne, Danmark ovf den fattige verden osv.
Hvorfor mener hun f.eks. man skal påskønne lærer?? jeg kan ikke helt komme frem til det menneskyn hun har??. F.eks. nævner hun at Dk er et rigt land, men havd mener hun med det?? hvilken betydning har det.
1000 tak- har bare lidt svært ved det her, det er min første tale jeg skal analyserer, men kan se nogle modsætninger. Jeg ved de må have en form for betydning
Svar #1
11. september 2015 af HFNU (Slettet)
Har stadig ikke fundet noget svar til mit spørgsmål-så hvis der er nogle der kender svaret , vil jeg stadig blive meget glad for hjælp:)
Svar #2
11. september 2015 af 123434 (Slettet)
Modsætninger forstærker budskabet og kan virke interessante.
Svar #3
ja :) det er selvfølgelig helt rigtigt hvad du siger, men det er mere hvad er hendes budskab? hvad er det for et menneskesyn hun har....det er der jeg sidder lidt fast:(
Svar #4
Danmark er et rigt land-vi har økonomisk velstand, flere økonomiske midler end så mange andre
Vi skal huske at påskønne lærerne, fordi vi glemmer dem, og simpelthen bliver for forvente.
Svar #5
Ok tak- Men hvad kan der menes med hvad menneskesynet er bag dette??? :) jeg er bare lidt lost fordi de ting du skriver har jeg også allerede skrevet, men er bare ikke helt sikker på det er helt nok
Svar #6
Tror slet ikke du behøver gå så dybt ned i det. Hvad med at kigge på noget andet i analysen? Bruger dronningen andre stilfilgurer, og hvilken argumentation anvender hun?
Svar #7
Hvad menes der med det er det sproget du taler om her?? stilfigurer.
Svar #8
Stilfigurer er b.la. metaforer, sammenligninger, besjæling, personificeringer, gentagelser, selvafbrydelser,alliterationer osv.
Skriv et svar til: Dronningens tale og modsætningsforhold
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.