Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 18441 til 18460 af 24761
-
Oversættelse (bid af THM)
ForumindlægHeyJeg har lidt problemer med en engelsk-dansk oversættelse af The Hacker Manifesto. Følgende sætning er jeg gået i stå med:But did you, in your three-piece psychology and 1950's technobrain, ever take a look behind the eyes of the hacker?Nogle kreative forslag---Arkanoid -
Online - gruppearbejde
ForumindlægHey!Skal skrive et projekt om gruppearbejde, og det at arbejde i virtuelle grupper over internettet.Har i nogle ideer til problemstillinger, styrker / svagheder ved dette, gruppesammensætning.Skal også bruge information om de psykologiske aspekter ved at arbejde sammen over nettet.Er i gruppe med... -
Number 40 af Sarah Butler
ForumindlægHey! Til en engelsk opgave, skal man analysere og fortolke novellen af Sarah Butler, samt have fokus på point-of-view og symboler. Desværre er historien lidt kringlet og ved ikke helt om, hovedpersonen er død eller lider af et virkeligt seriøst hukommelsestab. Er der nogen der kan hjælpe med a... -
Fys. Udledning af gitterformlen?
ForumindlægHejsa, jeg skal nu til at udlede gitterformlen. Der står i min bog hvordan det gøres, men jeg ville gerne se andre måder at gøre det på samt anskaffe mig figurer. Så: Hvordan udledes gitterformlen supersmart? Og hvad hedder denne på engelsk? Nogle som kan henvise til noget på nettet, scienceworld... -
mekanik opgave
ForumindlægTo blokke der er forbundet med en ledning, der sidder på en friktionsløs trisse, står i ro på friktionsløse planer. a) Hvilken vej vil systemet bevæge sig, når blokkene ikke holdes i ro mere? b) Hvad er blokkenes acceleration? c) Hvad er kraften i ledningen? Der står "tension" på en... -
Rejser - idræt?
ForumindlægSå er AT-emnet endelig offentliggjort, men alligevel sidder jeg tilbage med skuffelse.. Mener ikke den er relativt bred for naturvidenskabelige fag; især kemi og idræt. Jeg ville selv meget gerne skrive i idræt, men er tom for ideer ud over noget med ekstremsport, som ressourcerummet foreslår. H... -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej :) Jeg skal oversætte følgende sætning til engelsk: Det lykkedes ham ikke at nå toget - og det skal jo helst være så præcist som muligt, men ved ikke helt hvordan jeg skal få det der "lykkedes" med, for normalt ville jeg bare sige "He missed the train" .. men det er vel ik... -
Nike
ForumindlægHej...Jeg skal lave en stor opgave om Nike og deres konkurrenter (Adidas og Rebook)med henblik på Nikes markedsføring og påståede brug af børnearbejde. herunder vil jeg analysere Nikes valg af repræsentanter (fx. Michael Jordan og John McEnroe) Jeg har derfor brug for lidt hjælp til at finde gode... -
Gennemsnitlig acceleration
ForumindlægEn asteroide er på vej mod jorden med 15km/s, man spænde en raket på asteroiden, der accelerer den væk fra jorden i 10min, hvorefter asteroiden bevæger sig 28grader ift. den originale bane med en hastighed på 19km/s. Hvad er den den gennemsnitlige acceleration. (Lidt løst oversat fra engelsk, men... -
School Shootings Eksamens Disposition
ForumindlægHejsa! Jeg har valgt at gå op i School Shootings til min eksamen i engelsk. Jeg har valgt Kipland Kinkel som underemne. Men er gået i stå mht. hvad jeg skal snakke om/hvilke spørgsmål jeg burde stille mig selv. Håber der en venlig sjæl der vil hjælpe. -
3.g's opgave
ForumindlægJeg ville li høre fra nogen af jer der skrevet sådan en opgave. . Når man analyser en bog i engelsk. ..(jeg skal skive om THE COLOR PURPLE)... De ting man kommr frem til skal det være taget et sted fra. .eller kan man godt skrive uden at henvise nogen steder. .Fodnoterne skal jo være citaterne. .... -
Hvad betyder ?
Forumindlæghej alle sammen der ude...Jeg sad og var ved at læse noget i engelsk. Men så stødte jeg ind på dette ord,som jeg ikke aner hvad er. Jeg prøvede,at stå det op i ordbogen mennnn, den holder overhovdet ikke.. Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad det er. Så jeg tænkte om nogle her ude kunne hjælpe ... -
stephen king, the body
ForumindlægJeg skal skrive 3.års opgave på gymnasiet i engelsk og vil skrive om "The Body" af Stephen King. På dansk hedder den "Liget i skoven", og den er filmatiseret som "Srand By Me." Er der nogle, som har skrevet om den? Bare for at få nogle ideer og nogle ideer til noget ... -
Jeres mening
ForumindlægHvad synes i om at vi er begyndt at bruge flere og flere engelske ord i dialekten dansk? 1. Er det noget som i ser sort på, eller er i positive onkring dette? 2. Hvis i synes det er en dårlig udvikling: - Hvorfor? - hvordan tror i det ville være hvis det forgik som syntes? 3. Hvis i synes ... -
The Football Factory
ForumindlægHey Studieportalen.dk Jeg er kommet i den kedelige situation, at jeg ikke er i besiddelse af det materiale der er udgangspunkt for hele min SRP. Så jeg ville høre om der var nogen herinde der lå inde med bogen i den engelske version. Vil rigtig gerne købe den i så fald... Mange hils... -
SRP - metode i religion
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og skriver SRP hvor jeg har fagene engelsk A og religion B. Jeg er dog blevet i tvivl om det der præcis forventes i religion. Kan nogen give et kort oprids af hvad man bruger i religion som "metode" når man skriver SRP? På forhånd tak! -
Tvivl om valgfag
ForumindlægJeg går i 2G og skal snart vælge valgfag til næste år. Jeg har tænkt mig at vælge Afsætning og Engelsk på A niveau. Jeg har ikke haft matematik, så jeg har tænkt på at vælge matematik på C niveau.. Så spørgsmålet lyder hvordan er matematik på C niveau..er det som i folkeskolen?? Eller meget svære... -
HJÆLP - SSO!! "the century's daughter"
ForumindlægJeg skal til at skrive min større skriftlige opgave i engelsk. Jeg skriver om romanen "the century's daughter" ("århundredets datter" på dansk) af Pat Barker. Det næsten umuligt at finde noget om denne roman, hverken konkrete analyser eller sekundær litt. :( Så hvis der er... -
HJÆLP!
ForumindlægHalløj folkens Som I ved er AT-feberen over os og lad mig bare være den første (eller anden) til at sige: OH MY GOD! Er emnet bare direkte l*** eller hvad? Jeg er helt på bar bund.. Hvad pokker skal man vælge? Hjælp søges, hurtigt! :) Har samf, engelsk, dansk og historie på A - og det er her jeg ... -
Uretfærdig karakter for 3.g opgave?
ForumindlægHej... Jeg har lige fået min 3. g opgave tilbage i dag og mener bestemt ikke, at jeg har fået den rigtige karakter. Jeg har set, at man før har kunnet sende opgaven herind til en ekstra vurdering i tilfælde af man vil have bekræftet om karakteren er rigtig eller ej... Kan man stadig det?Jeg skrev...
