Søgning på: dansk noter hf. Resultater: 18441 til 18460 af 56577
-
Ensvinklede trekanter.
ForumindlægHvad skal der til for at trekanter er ensvinklede? Og er trekanter ensvinklede, hvis de begge KUN har en retvinklet trekant? Eller skal de have tre ens vinkler begge to? Jeg forstår det ikke helt. -
Et godt eks. på en model?
ForumindlægHej. Nogen som har et rigtig godt eks. på en model af en potensudvikling? Jeg har skrigende brug for det! Ville virkelig, virkelig, virkelig være taknemmelig!! Mange smil M. -
Lommeregner
ForumindlægHej, hvilken lommeregner vil i anbefale mig jeg går i 9. Tænkte den der hedder: TI-83, men har hørt at der er en bedre end den, samme model --> TI -
skolestart 2007!
ForumindlægNogle der ved hvornår sommerferien slutter 2007?? Måske et link? -
syre
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp.............................. Skal give eksempler på syres reaktion med vand, men kan kun finde på HCl (aq) + H2O ---> Cl- (aq) + H3O+ (aq) På forhånd tak -
matematik i musik?
ForumindlægJeg skal skrive speciale om matematiske sammenhænge i musik? Er der nogen der kan anbefale noget godt littratur eller hjemmesider? -
Hvordan udregnes eksamenskarakterer?
ForumindlægMit foreløbige eksamensresultat viser, at den vægtede sum af mine årskarakter og eksamenskarakterer er 336, samt at summen af anvendte vægte er 31. Jeg har 5 A-fag og agter at søge ind på en videregående uddannelse til næste år. Mit spørgsmål er da, hvordan mit snit bør udregnes, og hvordan afru... -
Mat - ny reform
ForumindlægHejsa Jeg er bagud med et halvårs pensum i matB da jeg er startet midt i "semesteret"og skal dælme til at få læst det inden for den næste måned.. Men da jeg er på ny reform, er det sådan at inden eksamen får man udleveret eksamensspørgsmålene? Så man har een dag der hjemme og forbedre ... -
Både FSA og FS10?
ForumindlægHej SP Jeg kom lige til at snakke med min kammerat omkring eksamen. Jeg afslutter min 9. klasse her til sommer, tager så 10. klasse på efterskole, og så kom vi til at snakke om, om jeg i princippet behøver at tage FS10? eller om jeg blot kan lade vær med at gå til eksamen i 10. og så brug... -
Matematik i 2g
ForumindlægHej, hvad er det man skal øve sig på til matematik i 2g ? Er det noget om vektorer osv?? -
Gælder første afsluttet år som c-niveau bevis når man studerede på a-niveau
ForumindlægSagen er den, at jeg i sin tid gik på gymnasiet, men stoppede i 2.g. og fuldførte derfor ikke studiet. Jeg skal til at tage enkeltfag, men jeg ved ikke om jeg fx kan bruge mit bevis fra 1.g, hvor jeg var til eksamen i engelsk - når jeg nu egentligt læste det på a niveau. Har jeg så et bevis for ... -
Hvilke fag har mundtlig/skriftlig eksamen?
ForumindlægJeg er i tvivl om hvilke fag der kun har en mundtlig eller en skriftlig eksamen og hvilke fag der har begge som eksamen? Altså hvilke fag har jeg mulighed for at komme op i skriftlig, og hvilke har jeg mulighed for at komme op i mundtlig? -
oplevet før?
ForumindlægEr der nogen af jer herinder, der har oplevet dette; I gymnasiet fik I meget dårlige karakterer. Men efter 2g begyndte I at tage jer sammen, og fik MEGET gode karakterer i slutningen af 3g. Det er fag I normalt havde svært ved, Hvad gjorde I for at forbedre jeres talent på det område? Vil bare ... -
Logaritme og Naturlig logartime
ForumindlægHey SP Håber i nyder vejret! Jeg er igang med at læse op til mundtlig matematik og er kommet til logaritmer. Jeg må ærlig sige det er ikke min stærke side. Jeg får spørgsmålet at jeg skal gøre rede for log(x) og ln(x), men er så meget i tvivl om hvad jeg skal skrive der :/ Håber nogen vil g... -
Faglig supplering og karakterbonusser
ForumindlægHej, Jeg har netop afsluttet gymnasiet (samfundsfaglig linje), og har først nu set lyset: Jeg vil læse medicin. Jeg mangler nogle fag for at komme ind på studiet, og har derfor tænkt mig at læse op på VUC. Jeg har et snit på 9,0 nu her, og lander derfor på 9,72, hvis jeg læser videre inden to ... -
Engelsk lærer søges
ForumindlægHej Jeg har en dreng på 14 år som har meget svært ved engelsk, jeg vil gerne hjælpe ham bedst muligt og søger derfor en studerende som måske har erfaring med undervisning i engelsk, og har de rette pædagoiske evner for at inspirerer min dreng, så hans engelsk evner kan øges. Rasmus går i 7... -
matematik c, eksamenssæt med udregninger
ForumindlægHej alle, Skal til skriftlig eksamen på mandag og dumpede i går mundligt. Vil meget gerne have nogen gamle eksamensopgaver med udregninger, så jeg kan se hvordan de forskellige ting bliver løst. Skal sidde og terpe nu. Kan nogen hjælpe?? -
Energispring
ForumindlægJeg forstår ikke opgaveformuleringen "indtegn energispringene for ..." og indtil "(..) for de fotoner, som udsendes". Gør I? Desuden: Hvordan beregner jeg fotonenergien, når jeg ikke kender lysets bølgelængde? -
Klage
ForumindlægHéj allesammen. Min veninde har lige fået sin essay tilbage, og nu vil hun altså gerne klage over karakteren. Er der måske en herinde fra der lige vil kigge den igennem og komme med et bud på karaktere?? På forhånd tak. Katrin -
differentialligninger og kolesterol
ForumindlægJeg har meget brug for hjælp til disse opgaver - bliver konstant i tvivl om jeg gør det rigtigt :( Bestemmelse af den fuldstændige løsning til differentialligningen. dy/dx = ay + b, a kan ikke være 0 Redegørelse for at nedenstående differentialligning er af samme type som ...
