Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18441 til 18460 af 41162
-
Hjælp mig igennem
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig igennem denne ? (S((1/c(m+1))((cx+d)^(m+1))+k)dx)´ Den ser mig godt nok forvirrende ud! Jeg starter vel med at integrere? og i så fald, hvordan integrere jeg så første led? -
Skyggepriser
ForumindlægHej jeg sidder med et spørgsmål omkring skyggepriser, der lyder således Redegør for begrebet skyggepris og forklar, hvordan en sådan bestemmes. Er der måske nogen der har noter til emnet skyggepris -
Litteratur før 1900-tallet
ForumindlægJeg står og mangler et skønlitterært værk, hvor det eneste krav er, at det er skrevet før 1900-tallet. Det må gerne være udenlandsk. Genren er ligegyldig, det kan både være roman, novellesamling, digtsamling... Det må gerne være en forholdsvis kendt forfatter, men ikke nødvendigvis. Dog vil jeg h... -
Karlsbroen. HJÆLP!
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en rapport om Karlsbroen. Mit problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om, som underemner. Indtil videre har jeg "udseende", "beliggenhed", "historie", og "turisme". Jeg mangler virkelig hjælp, og jeg håber at i vil hjæl... -
valg i usa
Forumindlægjeg sidder og prøver at få styr på mine noter til eksamen. og skal op i "Valg i USA". hvis jeg kommer op i valg i USA er jeg på bar bund. har ingen ide om hvad jeg kan sige. og har ingen materialer at læse i.. er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvordan et valg i usa fungere. -
holdte/holdt
ForumindlægHej.. Jeg har ofte været i tvivl om det hedder holdte el. holdt? har set min lærer tit skriver holdt... -
00 i DHO
ForumindlægHvis man får 00 i DHO bliver man så rykket op i 2g? -
BUDSKAB
ForumindlægHvordan finder man budskabet i en tekst? -
tid
Forumindlæghvordan siger man jeg deltog på tysk ? ich teilgenomte ? -
Fattigdom i DK
ForumindlægNogle der kan hjælpe Hvad er fordelen ved at dele fattigdom ind i relativ, absoulut og subjetiv fattigdom? Hvordan kan det være nogle partier er imod fattigdom? -
Super-toys
ForumindlægHej allesammen . Jeg skal lave en stil om supertoys hvori jeg skal skrive ligheder og forskællene på super-toys og filmen A.I. .. er der nogen der kan hjælpe mig på nogle punkter ??? -
SRP Emner
ForumindlægHej Jeg er i en lidt presset situation at jeg mangler et emne til min SRP opgave. Jeg regner stærkt med at skrive i fysik, og så et hvilkårligt fag. Har tænkt på om man kan skrive SRP i Fysik og Historie. Men mangler lidt et emne. Ville høre om der er nogen som har erfaring med at skrive i fysi... -
korstogene
ForumindlægHej jeg sidder her med en eksamensprojekt, hvor jeg har om Korstogene. Et spørgsmål jeg ikke ka besvare Er hva motiverne var bag korstogene?? jeg ved at der ligger politisk og religiøse motiver bag det, men mere i detalje vil jeg vide... Håber nogen ka hjælpe Tak på forhånd -
Hvad ville være bedst?
ForumindlægHey, hvis man har frit valg mht. en stil. Hvad ville i så vælge imellem at fortælle om et emne (tæv i opdragelsen) eller en opgave/rapport om EU. Hvad ville være mest interessant? Og kunne evt. give mest i karakter? :) -
Verber
ForumindlægVille man skrive: Ego sum puer. ......eller Sum puer Tænkte om man lod være med at skrive pronominet 'Ego' ligesom man på spansk ikke skriver Yo soy un niño .........men Soy un niño Da det ville være dobbeltkonfekt, da soy allerede indikere 1. person ental? På forhånd, ... -
Hjælp! Vigtig !!
ForumindlægHej Jeg skal læse novellen " Et barn bliver voksen " Af Leck Fischer , Men den findes slet ikke på nettet , og jeg kan ikke bestille den i Biblioteket , fordi jeg skal vente nogen dage , og jeg har ikke tid . Hjælp pleas !! -
Muhammed tegning vs Lars Løkke som nazist tegning
ForumindlægHvilken sammenhæng finder du mellem Nazist tegningen af Lars Løkke og tegningen af profeten Muhammed med en bombe i turbanen. Jeg skal perspektivere dem - og ønsker at hører hvad i anser som det mest væsentlige? :-) -
Pronomener!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder her og er ved at rive håret af mig selv!! Vi først lige i dag lært om de så kalde pronomener, eller rettere, "relative pronomener". Jeg selv ved hjælp af disse ord strukturer 8 nye sætninger, hvori det relative pronomen optræder!: 1. Die Zeitung - London 2... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg står og skal op i Samfundsfag niveau C her den 26. juni. Der er stadig en god del tid, men det er jo altid godt at være på forkant med tiden. Men mit spørgsmål er, hvordan forbereder jeg mig bedst til denne eksamen, er det bare ved at læse pensum? Eller er det et godt råd, at... -
Klaus Rifbjerg: Torsk i mayonnaise
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med novellen 'Torsk i mayonnaise' af Klaus Rifbjerg. Jeg har længe prøvet at finde ud af, hvad titlen kan betyde, og jeg har ikke fundet ud af det endnu. Er der andre, der eventuelt har læst teksten, som kan sige mig, hvad den kan betyde? Teksten foregår und...
