Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18441 til 18460 af 47925
-
Hvilke karakter betyder mest?
ForumindlægJeg har virkelig haft nogle dårlige eksamen, hvilket ses på mit gennemsnit på mine nuværende eksamensgennemsnit.. men hvormeget betyder de egentlig? iforhold til årskarakter? -
Rejsen til månen
ForumindlægHej Som så mange andre står jeg og skal til AT-eksamen. Jeg har fået brygget mig en synopsis sammen, som tager udgangspunkt i månerejsen. Her har jeg kombineret fysik og historie. Min overordnede problemformulering er, hvordan og hvorfor tog USA til månen. Den lyder måske lidt banal, men her er d... -
metoder og retninger
ForumindlægHej :) er der nogen der ved hvilke metoder og retninger man skal kunne indenfor psykologi til eksamen på c niveau? -
Forskerspire
ForumindlægRegner med at deltage i forskerspire projektet, men leder lige nu med lys og lygte efter en god ide. Hovedsageligt inden for mat,fysik,kemi,geografi genren men sociologiske emner kunne også være interessante. Derfor er jeg interesseret i at høre fra folk som har,eller regner med at deltage i et p... -
Forsøg til Atomkernefysik
ForumindlægHej.Jeg skal op i folkeskolens afgangseksame i Fysik/Kemi.Har nogenlunde styr på tingene ved hvert emne ;-)Men hvad hvis jeg trækker noget om atomkernefysik / periodiske system... hvilke forsøg kan man lave? .. Kan man f.eks. godt lave et salt, altså noget om ioner o.s.v.. håber I har andre idée... -
Opbygning
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive studieretningsopgave i fagene matematik og fysik. Jeg får min opgaveformulering udleveret imorgen. Jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg skal opstille min opgave? Skal det bare være, som almindelig rapport med formål, teori.. osv? Eller hvordan og hvorledes? På forhånd... -
banekurver
ForumindlægHej :) Hvis i havde en spørgsmål der hed: lav en matematisk beskrivelse af banekurver med udgangspunkt i fysikken. Hvad ville i så have med af under emner??? Jeg har indtil videre lidt med at man kan lave en parameterfremstilling af den (kort), hastighed og acceleration, hvad mere ? havde tænkt p... -
Vamekacacitet rapport
ForumindlægJeg skal skrive fysik rapport om varmekapacitet, men ved ikke hvad der forventes at der skal skrives under følgende: Diskussion Konklusion Perspektivering Litteratur Bilag Forsøget gik ud på at varme vand via elkedel, men jeg vil nu bare vide hvad jeg skal komme ind over, i de følgende und... -
beskriv modellen ved brug af reynoldstal
ForumindlægJeg skal svare på en spørgsmål i min opgaveformulering som lyder: 'Kom herunder ind på Reynoldstal og dets betydning for hvilken model luftmodstanden følger.' (Jeg skriver i fysik og mat btw, og dette spg tilhører til fysik delen) Jeg vedhæfter modellerner nedenunder, men er der nogen de... -
Antal STX eksamener hvis man skal afslutte 3.g i sommer 2013?
Forumindlæghej, jeg er vist lidt i tvivl om dette, kan nogen fortælle mig, om det stadig er 11 eksamener (inkl. SRP og AT), man skal komme op i? Jeg har allerede været til to eksamener i slutningen af 2.g (Engelsk B og Tysk fortsætter B-niveau). -
afskaf dog årskarakterne!
ForumindlægFolk i gymnasiet burde udelukkende blive bedømt på deres eksameskarakter. Årskarakter er jo til grin og det rene røvslikkeri! - Og Desværre går det udover folk som skal bruge deres karakter til at læse medicin, men de kan ikke komme ind på medicin-studiet, fordi de ikke er brune nok om munden if ... -
HJÆLP MIG!
ForumindlægHej . Jeg er en folkeskoleelev (9. årgang) Jeg skal aflevere en Fysik/kemi rapport, men kan ikke finde svaret på denne spørgsmål : Hvilken type strøm frembringer induktion? Det er nogen der siger, at det er vekselstrøm, men hvis det nu er rigtig, hvorfor er det så det? :D Tak på forhånd .. -
Hjælp mig med at finde en HF.
ForumindlægJeg regner med at starte på HF om et halvt år, men jeg har dog problemer med at finde en facilitet, der passer til mine behov. De krav jeg stiller er: 1. Lærerne skal være gode, bygningen og undervisningsværktøjet skal være up to date. – dette er vel nok en selvfølge. 2. Der skal være mulig... -
kandidat i matematik
ForumindlægHej allesammen Jeg har en KÆMPE drøm om at blive gymnasielærer i matematik, da det kræver en kandidat, ved jeg at mange lærer læser til ingeniører eller fx fysikere. Problemet er bare at så kommer fysik også til at fylde en del, hvilket jeg netop ikke vil have med at gøre. Derfor vil jeg hels... -
Impirisk eller hvad?
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder og læser lidt om radioaktivitet og vi har formlen: <equation>\frac{dN}{dt}=-k\cdot N(t)</equation> Som man bruger til at bevise henfaldsloven. Men jeg ville gerne vide om denne formel som jeg har skrevet herover er en impirisk formel, eller om man kan bevise ... -
Lydens fart
ForumindlægHej, jeg har lige to spørgsmål til fysik eksamen i overmorgen. Hvorfor er lydens fart højere i luft end i CO2. Er det fordi molekylerne sidder tættere i luften så lyden hurtigere kan forplante sig eller er der en anden god forklaring?Hvad er en overtone helt præcist. Man skal jo først have grundt... -
AT - Rejser: Grafteori?
ForumindlægHej. Jeg sidder også med AT-eksamen, men synes ikke emnet "Rejser" er særlig åbent for naturvidenskab. Jeg vil allerhelst skrive noget i Mat (A) og emne som f.eks. grafteori (evt. Travelling salesman problem, wikipedia), men jeg kan ikke se, hvordan det skal kunne kombineres med et ande... -
Hjælp her..!
ForumindlægHej alle sammen..! Jeg skal snart til fysik eksamen og jeg ville lige hører om i kunne hjælpe mig.. jeg går i 9.klasse. Jeg vil gerne have nogle notater. sådan så at jeg kan skrive dem ned og det kunne være en del hjælp..! notaterne må gerne være meget forståelige. jeg vil helst have nogle notate... -
Energibevarelse
ForumindlægHej - Jeg sidder med en eksamens spørgmsål i fysik. Dette spørgsmål har jeg lidt svære med at forklare på en fornuftigt måde. Først og fremmest hvad menes med energiomdannelser og energibevarelse. Jeg har læst i bogen, at mekanisk energi er også kaldes for energibevarelse. Er der nogen der kan fo... -
frihedsgrader og kinetisk energi
ForumindlægHej I forbindelse med en eksamen i fysik B, er jeg stødt på begrebet frihedsgrader. Jeg er med på at der til hver frihedsgrad er knyttet en kinetisk energi ½mv^2. hvad der forvirrer mig er: 1. Et énatomig molekyle har tre frihedsgrader, og kan derfor bevæge sig i tre retninger. Derf...
