Søgning på: analysemodel engelsk. Resultater: 18461 til 18480 af 24761
-
Hooliganisme
ForumindlægHej. Sidder her på falderebet og skal have fundet ud af hvad jeg vil skrive om. Har tænkt på hooliganisme i forbindelse med voldelige fodboldfans der rejser verden/landet rundt for at slåse. Ved det ene fag skulle være engelsk. Men vil det være for tyndt at inddrage samfundsfag? Og findes der god... -
christmas - a strong tradition
Forumindlæghey:D jeg har fået en engelsk opgave for hvor jeg skal svare på dette spørgsmål - discuss why Christmas is one of the strongest traditions in our society. jeg vil gerne spørge jer hvorfor i tror at julen er en af de største traditioner/højtider i danmark. -
en enkelt spørgsmål....
Forumindlægkan man godt sige denne sætning?These companies will therefore have to downsize their workforce.jeg tænker selvfølgelig på "downsize"jeg synes jeg har hørt det før i forbindelse med at skære ned på en fabrik eller et firma osv.Det er nemlig i den sammmenhæng jeg skal bruge det, og "... -
stil højniveau hvordan skal den forstås???
ForumindlægHejJeg har en engelsk stil for der hedder Sandy and Ner Beautiful Sisters. Selve teksten er rimelig nem og en moderne version af Askepot. Men jeg har bare så svært ved at uddrage gode ting fra teksten. jeg håber i kan hjælpe mig hurtigst muligt. -
Metoder og teorier i AT
ForumindlægNogen som specifikt kan forklare mig hvad forskellen på metode og teori er, f.eks hvad ligger under metoder og hvad ligger under teorier. (hvor mange metoder skal man bruge og hvordan skal man bruge metoderne i forhold til teorierne? Er der derudover nogen som kan forklare mig om det er tilladt ... -
Hey folkens
ForumindlægJeg skriver om et par dage SSO om apartheid , derfor har jeg valgt at forkuserer på filmen " Goodbye Bafana " der jeg skriver i engelsk og hermed skal jeg analyserer filmen . Er der nogen er jer der mulighvis har en god råd til analyse af filmen for den er ikke ret nem :) tak i forvej... -
Hjælp! Virkelig...
ForumindlægHej studieportalen.dk Jeg er kommet i krise, eftersom den bog jeg skal bygge min SRP-op omkring ikke er ankommet med posten indefor det tidsrum jeg blev fortalt. Ville høre om der var nogen af jer der lå inde med "The Football Factory" af John King engelsk version. Hvis I gø... -
Apple som brand
ForumindlægHej drenge og piger. Jeg har brug for en smule inspiration, da jeg er kørt lidt fast. Første del af min problemstilling lyder: Redegør Apple som brand med fokus på de amerikanske værdier. Er der nogle der kender til sider med Apple vs amerikanske værdier osv? På forhånd tak! :... -
Tekster at perspektiver til the umbrella?
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i engelsk b og har trukket teksten The umbrella Hanif Kureishi from 1999. Jeg har tænkt på at nævne til sidst 1-2 to tekster at perspektiver til. Er der nogen, som kender nogle gode tekster at perspektiver til. -
En meget kort oversættelse??
ForumindlægHvordan oversætter man denne sætning på engelsk, til dansk? and there are many from which to choose. Hele sætningen lyder: The answer undoubtedly (utvivlsomt) depends upon (afhænger af) one’s definition of the Dream, and there are many from which to choose. Mvh. -
Analyse af et film-manus (Pulp fiction)
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skriver SRP - studieretnings projekt I min opgave bl.a. skal jeg analysere screenplayet i engelsk som er skrevet af tarantino. Jeg har svært ved at finde en model for analyse af et drama (som ikke udelukkende er teater men til film-manus!) Nogen der kan hjælpe? ... -
Stil
ForumindlægHej SP Jeg har skrevet en engelsk stil, som jeg har afleveret den til min lærer. Men er der ikke en der kan kigge den igennem, evt rette fejl, og give en karakter som i synes er passende. (Den er på 1 side) Det vil jeg blive meget glad for. Jeg kan desværre ikke vedhæfte den, men jeg k... -
Hvad er en tale
ForumindlægHeej Kære SP-folk :) Jeg sidder her med min SRP, og skal til at lave en historiske analyse af en tale. Talen er af Emmeline Pankhurst, holdt i 1913 i Hartford. I talen, taler hun for de engelske kvinders kamp for stemmeret. Hun forsvarer metoder mm. Mit spørgsmål er om en tale er en beretn... -
SRP: Postmodernisme
ForumindlægHeeej derude :) Jeg skriver SRP i engelsk/mediefag, og skal lave en analyse og fortolkning af "Fight Club" med udgangspunkt i postmodernetræk. I min opgave står der så, at jeg skal persepktiver til andre postmoderne værker (film/bog)... har i nogen forslag til hvad jeg kunne pere... -
Enzymer - Hvad betyder nummeret?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder dybt begravet i min SRP om alkoholisme og antabus. Jeg er i gang med at besrkive, hvordan enzymet acetalaldehyd dehydrogenase virker, og i den forbindelse bruges aminosyren cystein som coenzym. Men i engelske artikler refereres der hele tiden til cystein som Cys[tal]. Fo... -
Review karakteristika
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal skrive et engelsk review, men jeg er nu blevet i tvivl om hvad det præcis er et review dækker over? Jeg ved godt at man kan kalde det en anmeldelse, men jeg er ikke sikker på om man må have sine egne holdninger med.. er det bare et referat? Jeg håber at der er nogen, der k... -
terminsprøve
Forumindlægheeij. jeg skal til terminsprøve efter juleferien. Er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig. EVT. nogle hjemmesider jeg skal op til følgende fag: Dansk læsning, retstavning og skriftlig fremstilling Engelsk Læsning, lytte, grammatik og stil Matematik ... -
Terminsprøver
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal her efter vinterferien have nogle terminsprøver. Det er blandt andet >>dansk retskrivning, dansk læsning, dansk skriftlig fremstilling, matematik færdighedsregning, problemløsning, og Skriftlig engelsk. Det jeg ville spørge jer om er- Hvordan kan man for... -
Terminsprøver 2012
ForumindlægHej alle Jeg skal til terminsprøver (9 klasses terminsprøver) her d. 5 januar og 6 januar i Matematik, dansk, engelsk og tysk. Dermed ville jeg høre jer om i har nogle efaringer med hvilke opgaver man så kan komme op i? Er det f.eks. i dansk så den fra maj som var afgangsprøve sidste år. I ... -
Terminsprøver i 8. klasse - forberedelse?
ForumindlægHej, jeg skal igang med terminsprøver her i næste uge. Nu hvor jeg intet har at lave, tænkte jeg på at jeg ville forberede mig lidt. Hvilken måde er den bedste måde, at forberede sig på? NB: Jeg skal op i dansk skriftlig fremstilling, engelsk skriftlig fremstilling og matematik.
