Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 18461 til 18480 af 132250
-
Jeg mangler følgende bøger til matematik B
ForumindlægClausen, F., Schomacher, G. & Tolnø, J. (2006a). Gyldendals gymnasiematematik, Arbejdsbog B2, Gyldendal, København. Clausen, F., Schomacher, G. & Tolnø, J. (2006b). Gyldendals gymnasiematematik, Grundbog B2, Gyldendal, København. Højgaard, T. & Limkilde, P. (red.) (2011). Kompendium t... -
Hjælp til Kemi B opskrivningen af reaktionsbrøk for reaktionen med estere
ForumindlægHej igen Jeg håber at der er nogen derud som kan hjælpe mig. Jeg en opgave som driller mig en hel del jeg løst de andre men det her volder en del problemer. Her er et billedet af reaktionsskemaet: Sætning lyder således: Opskriv reaktionsbrøken for reaktionen (bemærk at vand indgår, overvej hv... -
Beregn fart i forhold til standselængde, mat b
ForumindlægStandselængden y, målt i m, for en bil der kører med x kilometer i timen, kan under visse omstændigheder beregnes med formlen y = 0,25x+0,01x^2 Hvilken fart må bilen højst have hvis standselængden skal være 25 og 65 m? -
Erfaring med Quicktionary II, eller andet hjælp til engelsk læsning?
ForumindlægJeg læser statskundskab, hvor stor set hele pensum er på engelsk, hvilket er et stort problem for mig, da jeg ikke er ret god til engelsk. Jeg har derfor overvejet at købe en oversætter pen der hedder Quicktionary II, men vil det på nogen måde være min elektronisk ordbog på computeren overlegen? -
AT - ideer til hvordan man får engelsk med ind i emnet kannibalisme
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive AT, og har valgt fagene engelsk og psykologi med kannibalisme som overemnet. Jeg har valgt filmen/bogen Alive med de uruguyanske rugby team der styrter ned i Andesbjergene. Jeg har rimelig godt styr på psykologi delen, men har lidt problemer med, hvordan man kobl... -
SRP i samfundsfag A og engelsk A
ForumindlægHej Jeg skal vælge fag og emne til SRP. Jeg er ret sikker på, at jeg vil skrive i samfundsfag A og engelsk A... Jeg har tre emner i tankerne, men jeg er ikke helt sikker. Jeg vil meget gerne høre om nogle flere gode emner hurtigst muligt. Mine emneforslag er: 1) Økonomi i USA: Adam Smith; ”... -
engelsk disposition - between two cultures
ForumindlægHej. jeg skal snart aflevere min engelsk disposition, jeg har valgt emnet 'between two cultures'. jeg har tænkt mig at skrive om forskellen på indisk og dansk kultur. er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive. Eller evt. selv har haft det samme emne eller har nogle kilder t... -
"bowling for Columbine" (engelsk, samfundsfag)
ForumindlægHej alle sammen.. De, der er 3 g'er ved jo nok at emnet for AT i år er: "at være på". Jeg har tænkt mig at skrive om de to personer, som begik massakren på Columbine High school. Jeg ville bare spørge om der var nogen derude, som har nogle ideer til hvad jeg kunne komme ind på? Je... -
Mundtlig prøve i engelsk 10. kl.
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet "I too am Amercian - slavery/black in USA" til min mundtlige prøve i engelsk i 10. klasse. Jeg sidder nu og skal vælge et underemne, og kan bare slet ikke finde på et. Har tænkt på emner som KKK, Martin Luther King og Civil Rights Movement, men synes bare de e... -
SRP historie og engelsk - blues? slaverne?
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og skal vælge SRP emne snart! Jeg vil rigtig gerne skrive om musik, men musikkens metoder er ikke min stærke side.. Så tænker at kunne skrive i engelsk og historie også skrive om blues udviklingen og måske komme ind i slaverne og alt det dengang. Er ikke sikker på at d... -
Inddragelse af Bordieu i Engelsk SSO opgave
ForumindlægHej, jeg sidder netop og skriver min SSO-opgave i engelsk, hvor jeg skriver om racisme i USA. Jeg skal i denne forbindelse analysere en film, og det er gået op for mig at nogle af Bordieu's teorier vil være gode at referere til, men jeg er i tvivl om hans teorier gerne må inddrages idet det m... -
Forvirret omkring C-niveau eksamen - Hvordan?
ForumindlægHej :) Jeg skal på onsdag op og trække mit emne til den forestående 24-timers prøve. Jeg kender til alle spørgsmålene på forhånd, og jeg ved, at vi skal udfærdige en disposition. Now, here's the questions: Hvordan skal denne disposition udformes? Findes der evt. en skabelon/guide? Hvis ik... -
Hvordan kan man forbedrede sig til matematik mundtlig eksamen??
ForumindlægHej! :-) Vil bare lige høre, om der er nogle derude der har været oppe i mundtlig matematik og evt kan fortælle mig lidt om hvordan det foregår og om hvad man skal øve til? Vi har ikke rigtig fået noget at vide omkring det, så føler mig virkelig ikke klar til at skulle gå til eksamen i det.. Håb... -
skr, eksaminer
Forumindlæghej.. er der nogle der har datoerne for de skr. eksaminer for stx ? bare dansk, mat, Fys, og engelsk B -
engelsk oversættelse (er lavet, skal bar ses igennem)
Forumindlæghejsa..vi har om Hamlet i engelsk lige nu.. vi skal lave en oversættelse (først til fredag) men jeg har lavet den, har ikke selv kigget den igennem endnu.. men håber der er en herinde der vil gøre det for mig..men her kommer den..den danske:Den traditionelle Hamlet er en forpint, bleg, sortklædt ... -
bestem tallene a,b og c i et polynomium
ForumindlægHej, nogen som kan hjælpe mig i gang med denne opg? -
Spansk STX Eksamen Karakter
ForumindlægHej, jeg tænkte på om nogle ville læse min Spansk eksamen som blev bedømt til et 7-tal igennem, og fortælle mig om de mener dette er fair? Har nemlig aldrig modtaget syv for en skriftlig spansk aflevering. Traducción Álvaro es venido a una ciudad pequeña en Argentina... -
hejsa jeg skal lave en biografi i engelsk HJÆLPPP MIG
ForumindlægJEG SKAL lave en en biografi i engelsk jeg skriver om Marilyn Monroe OG JEG Ville spørge om i havde nogle ideer, hvordan jeg starter min biografi PLSSSS HJÆLPPP MIGGG -
Jeg har denne opgave, og mangler at besvare b og c
ForumindlægTjek vedhæftet billede -
Gør rede for hver af graferne A, B og C
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal gøre rede for hvilke forskrifter, som passer til graferne (uden hjælpemidler). Dette er jeg meget dårlig til, og ved slet ikke, hvordan jeg skal formulere, hvorfor det forholder sig sådan. Opgaven er vedhæftet. Håber I vil hjælpe :)
