Søgning på: historie begreber. Resultater: 18461 til 18480 af 22480
-
Nogle der vil oversætte dette dansk til tysk for mig?
ForumindlægEventyr kan fortolkes på mange måder, fordi de behandler menneskelige og tidsløse problemer. Eventyrenes symboler taler forskelligt til folk, alt efter deres stilling i samfundet/historien. Hver læser kan finde en del af sig selv i eventyrene og bruge dem til at forklare hændelser i sit eget liv.... -
AT målene...
ForumindlægHej alle.. Jeg sad lige og kiggede AT målene igennem og der er et punkt jeg ikke forstår hvordan jeg skal besvare.. Jeg skal kunne vurdere, hvorledes et givet emne indgår i større historiske og/eller nutidige sammenhænge Jeg har om Historie og Samfundsfag og mit emne er konflikter i mellemøsten,... -
Springbræt til dialog
ForumindlægHej Jeg sidder og skal til AT eksamen i morgen, er stort set færdig, men mangler lige nogle forslag til emner i dialogen. Jeg skriver i fagene biologi og historie og mit emne er autoimmunesygdomme med henblik på overlevelse af pesten og disponering for den autoimmune sygdom sclerose. Jeg har ta... -
opdagelser
ForumindlægJeg har trukket tekster til min eksamen i morgen i historie. En fra min klasse har lige fået 12, og sagde det var vigtigt at perspektivere, jeg har trukket opdagelser, med en tekst at Duarte Barbosa, som skriver om krydderier, Pedro Pizzaro om inkaer, en tekst af James Ramsay - alle mennesker er ... -
ALT om jern ???
ForumindlægJeg har brug for at vide så meget som muligt om jern. Jeg vidste ikke helt under hvilket fag jeg skulle skrive det, for det har både noget at gøre med F/K, Geografi, Biologi og historie... Jeg har brug for alle de oplysninger jeg kan få (Gerne links til gode hjemmesider el. det du selv ved). ... -
Tysk ovesættelse..
ForumindlægMangler lige at fatte det sidste i min historie.. Kan nogle hjælpe mig?? Und so wäre es wohl weitergegangen und alles nur eine böse Erinnerung geblieben, wäre nicht eines Tages ein sehr überraschender Brief angkommen. Aus dem ehemaligen Ost-Berlin. Von Robert Seemann, dem Ost-Opa und Familieverr... -
Kold Krig og Palæstina - HJÆLP - haster :(
ForumindlægHej alle... Jeg er igang med 24 timers eksamen i historie og har trukket den kolde krig med fokus på Koreakrigen. I mine noter kan jeg se, at man kan perspektivere til Palæstinakonflikten, men kan ikke lige komme på noget konkret i Palæstinakonflikten, der er til sammenligning med den kolde krig ... -
Tekster/kilder til levestandarden samt sundhedsmæssige forhold fra 1850 og frem
ForumindlægHey, er i gang med at skrive SRP og mangler tekster til den anden halvdel af 1800-tallet. Mit emne i opgaven fokusere primært på antibiotika (Biologi), med penicillin i fokus. Derudover skal jeg komme ind på folkesundheden og levestandarden i perioden uden penicillin i en redegørelse (Historie de... -
Historieeksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal op til en 24-timers historieeksamen. Jeg har tænkt mig at læse op omkring perioderne og prøve også at nå de fleste af de kildetekster vi har arbejdet med. Så det er ikke så meget det at læse op der trykker. Det er mere når jeg har trukket mine kilder, hvor jeg er i tvivl om, hvorda... -
Dansk aflevering imorgen
ForumindlægHejsa! Håber virkelig på at der sidder nogen kloge bag denne skærm, som kan hjælpe mig med dette spørgsmål, jeg har læst en bog der hedder "mus og mænd" og jeg skal perspektivere denne bog til et eller andet, og jeg har ingen ide om hvad det skal kunne være, Hvis i vil være så søde ... -
Mississipi Burning mm. - hjælp!
ForumindlægHej (: på torsdag skal jeg op i FSA mundtlig engelsk, og skal lige bruge jeres hjælp. vigtigst af det hele: Jeg har set filmen "mississipi burning" men jeg forstår ikke sammenhængen af den, og den er blevet opgivet i vores pensum under kategorien "Racism" så ville høre om ... -
Hjælp til DHO
ForumindlægJeg er igang med at skrive dansk historie opgave (DHO) Jeg har om emnet D-dag. Dog har jeg ingen ide om hvordan jeg skal starte.. Er der nogle andre som har lavet DHO før, som måske kan give nogle råd til hvordan og hvor jeg starter? Det her er min problemformulering: Jeg vil i mit a... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej. Jeg leder efter en historie-kyndig, som vil bruge lidt tid på at læse min DSO igennem. Og evt komme med respons eller rettelser. Opgavens omfang er 6-8 sider. Problemformuleringen er følgende: Hvad betød den økonomiske krise for det amerikanske samfund i 1930’erne? • Redeg... -
Den Kolde Krig problemstillinger?
ForumindlægHej. Jeg har trukket Den Kolde Krig til mdt. eksamen i historie. Har lidt problemer med at finde på en problemformulering - og problemstillinger. Har allerede skrevet følgende problemstillinger: 1.Var det konflikten mellem USA, Storbritannien og Frankrig på den ene side og Sovjetunionen på den... -
Svar hurtigt: Fælles periode for dansk litteratur og historisk periode?
ForumindlægHej, jeg tænkte om der er nogen som kan komme på en periode eller måske kender et billed hvor man kan se de litterære perioder og de historiske perioder, så jeg dermed kan se hvad der skete i historien på det tidspunkt og hvordan det kom til u... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHeej allesammen. Vi har lige fået standpunkts karakterer og jeg har fået: dk: 7,10,7,7 i mat: 7,4,7 i eng: 10,7 i tysk: 10,7 bio og geo: 10 fysik/kemi: 7 religion:7 historie: 7. Men min mat lærer mener jeg ikke er parat til stx. Det er sikkert derfor jeg har fået det 4 tal i problemregning,... -
Værktøj til historisk analyse
ForumindlægHej Jeg mangler nogle værktøjer til at kunne analysere en historisk kilde til historie eksamen. En som man kan følge kronologisk hvor man fx først redegør for hvem har lavet den, hvornår er den fra, hvor høj validitet har den og den slags. Har set en engang som hedder værktøjskassen, men har dev... -
Enevælde
ForumindlægJeg sidder netop og læster til historie eksamen og jeg er simpelthen forvirret! Ved statsomvæltningen i 1660 beslutter Frederik 2. som resultat af stænderforsamlingen at vi skal have enevælde. Fjerner enevælden ikke adelens privilegier så som skattefrihed og ret til de høje embeder? Det mente ... -
Amish, Ireland, Australia
Forumindlæghej alle :) ska til engelsk eksamen på mandag og disse 3 emner ka jeg risikere at trække til eksamen, men da det er længe siden vi har gennemgået dem, fordi der ha været en række andre eksamener, ka jeg ikk helt huske evt. vigtige ting ting ved disse emner. Ville være rigtig dejlig hvis i kunne ... -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma...
