Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18461 til 18480 af 27496
  • Aflevering

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg har denne kemi aflevering, som jeg er gået i stå med, jeg mangler disse 7 opgaver ud 15, og jeg kan bare ikke komme videre, jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
  • Stor hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg har et stort spørgsmål i kemi som jeg ikke aner hvordan jeg skal gribe an fordi jeg har været syg en periode og ikke har lært om emnet, er der nogen der kan hjælpe mig? :/ Se vehæftede fil
  • Redox reaktioner

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en kemi opgave hvor jeg skal afstemme denne reaktionsskema, er der muligvis en der kan hjælpe mig? CH3CH2CHOHCH3(aq) + MnO4^-(aq) --> CH3CH2COCH3 (aq) + Mn^2+ (aq) sur opløsning
  • Bestem molekylestruktur udfra integralkurve og kemisk skift?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en kemi opgave, hvori jeg overhovedet ikke kan huske hvordan man bestemmer molekylestrukturen vha. integralkurve, kemisk skift og koblingsmønster. Nogen der kan hjælpe mig? Se den vedhæftede opgave, og det er del opgaven e) som jeg har brug for hjælp til!
  • Hvilken linje åbner for hvilke uddannelser?

    Forumindlæg
    Hej allesammen :-) Jeg ville gerne vide, hvilke uddannelser der bliver "åbnet", hvis man fx vælger linjen Mat A, Fysik A, Kemi B? På HTX Håber nogen måske har lidt kendskab til sådan noget :D takker på forhånd
  • vulkaner,gasser hjææælp....

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg har om vulkaner indefor kemi hvor jeg skal fokusere på temperatur og gasser. Er der en som kan forklare hvilke gasser der kommer ud af et vulkanudbrud evt. tegne det så jeg kan få en bedre forståelse af det På forhånd mange tak for hjælpen:)
  • Acetylsalicylsyre, virkning som smertemedicin og stoffets pasage gennem mavesækken til blodet

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at skrive en opgave i kemi om acetylsalicylsyre - jeg skal her forklare acetylsalicylsyres virkning som smertemedicin.? - Der skal også gøres rede for stoffets passage gennem mavesækken til blodet.? Håber der er nogen som kan hjælpe med!
  • Marvin sketch

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og arbejder i Marvin Sketch til kemi og kom til at tænke på, om det er muligt at få programmet til at identificere de funktionelle grupper for mig? Håber det giver mening:) Tak på forhånd
  • Meget hurtig spøgsmål!!!

    Forumindlæg
    Jeg skal gøre rede for afstemning af redoxreaktioner, herunder også eksempler fra den organiske kemi. Den første del har jeg lavet . Men så forstår jeg ikke hvad jeg kan give et eksempel på under den organiske del?? Pleaase hjælp :/
  • Cis/trans, orto/meta/para, Z/E

    Forumindlæg
    Hejsa! Har I nogle gode huskeregler for hvordan man ved, hvornår man skal bruge de forskellige betegnelser, når man navngiver inden for organisk kemi? Orto/meta/para: Ved benzenringe med min. to sidekæder? Er det korrekt? Hvad med de andre? Og findes der flere end dem, jeg har nævnt?
  • Triglycerid, blandet og simpelt

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen i morgen og skal forklare hvad Blandet og Simpelt triglycerid er, inden for følger af fedme, men kan virkelig ikke finde ud af det. Stinker virkelig til kemi, så det der står i bogen giver ikke rigtig nogen mening for mig. Håber at i vil hjælpe mig!
  • Co2-indikator skifter farve - hvorfor?

    Forumindlæg
    Jeg læser op til fysik/kemi eksamen og er i gang med at beksrive forsøget: fremstilling af alkohol. Co2 skifter farven under gærringsprocessen og jeg ved ikke hvorfor. Nogle der kan forklare mig det?
  • fsa f/k - foregår???

    Forumindlæg
    Hej alle, Vile høre om der er nogle af jer der har været til fysik/kemi afgangsprøve, og vil høre hvordan den helt præcist foregår, hvordan man trækker, hvor lang tids forberedelse der inde, hvor lang tid man skal forklare om emnet, og hvor mange forsøg man skal lave sådan cirka:-) -Håber i...
  • Om dipolmoment er lig nul eller forskellig fra nul.

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og kæmper med en masse kemi opgaver. Her i blandt dem har jeg en masse opgaver som omhandler dipolmoment? Spørgsmålet lyder således: ANGIV OM DE FORSKELLIGE MOLEKYLER HAR ET DIPOLMOMEMT LIG NUL ELLER FORSKELLIGE FRA NUL. På forhand tak. :)
  • Lightergas

    Forumindlæg
    Vi har lavet et forsøg i kemi om lightergas. Og vi fandt frem til at gassen i en engangs lighter er en blanding af C3H8 og C4H10 Men jeg ved ikke hvordan jeg så kan regne ud, hvilken procent fordeling der er af de to.
  • Hjælp! Mundtlig fysik eksamen.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen. Jeg har emnerne syrer/baser, magnetisme/elektromagnetisme, radioaktivitet, alkohol og atomteori. Er der nogle der ved hvad der er godt at sige til hvert emne? //
  • Absorbans - beregning af NO2 indhold

    Forumindlæg
    Hej. Vi sidder med en kemi afleverings opgave og er gået lidt i stå. Opgaven er vedhæftet og de vi har brug for hjælp til er b) og c) i opgave 1. Vi håber der er nogen der kan være behjælpelige for vi sidder rimelig godt fast.. På forhånd tak!!
  • Kemisk produktion?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave dispisition til FSA i Fysik/Kemi, og det er sådan at jeg ikke helt sikker på hvad jeg skal komme ind på ved Kemisk produktion? Havde tænkt på Nanoteknologi. - Håber der nogle af jer søde mennesker der vil hjælpe mig lidt i gang. :-)
  • Tag et fag om på aftenskole?

    Forumindlæg
    Hej! Kan man tag et fag om på aftenskole? Fx. hvis jeg ikke er tilfreds med min eksamenskarakter i fx kemi, kan jeg så tage det om på aftenskole uden at hæve det? Hilsen Sasha-Cecilie
  • Carbonsyres påvirkning! Haster!

    Forumindlæg
    Jeg skal til kemi eksamen (B) imorgen, og jeg er i gang med øvelsen om titrerkurve af fosforsyre. Der er et sidste spørgsmål, som jeg er meget i tvivl om: Hvordan vil en rest af carbonsyre påvirke titreringen og bestemmelsen af phosphorsyreindholdet? Har virkelig brug for hjælp til dett...