Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18481 til 18500 af 28854
-
Intelligent Design
ForumindlægEr der ikke lige et par biologer, der vil sige et par ord om, hvorfor Intelligent Design-teorien ikke holder? -
Tyrkiet og EU
Forumindlæg... Jeg skal beskæftige mig med Tyrkiets (manglende) optagelse i EU. jeg vil se på historien, deres talrige forsøg, deres forbedringer og hvad der taler for og imod optagelsen. noget af det jeg har tænkt mig at nævne af de sysnspunkter der er kommet frem i den offentlige debat er menneskerettighe... -
Bio spørgsmål (1.g)
ForumindlægTo spørgsmål som jeg har for i biologi er jeg rimelig usikre på:- Hvorfor er det sådan at "Sterilisation indvirker hverken på mandens eller kvindens sexliv"?Mandens sædleder er jo sadt ud af funktion og kvindens æggeleder er jo sadt ud af funktion. Men hvorfor påvirker det ikke deres se... -
metoder, empiri og teori
ForumindlægHej Jeg sidder med min AT-syn, og har en rigtig vigtig spørgsmål vdr. det som står i overskriften. Jeg ved hvad de enkelte ord betyder, men jeg synes det er svært at skrive noget til, da det er biologi der handler om. Altså mit emne er "Den Sorte Død" og i biologi undersøger jeg i fo... -
SSO problemformulering
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive min SSO i biologi, og jeg har om hjertekarsygdomme. Her er mit spørgsmål: Skal man følge problemformuleringe til punkt og prikke?? Min biologi vejleder har nemlig skrevet i min problemformulering: Herefter skal følge en redegøelse for udvikling af åreforkalk... -
Aktiv biologiundervisning for elever
ForumindlægHer lige et lille tilbud til alle elever på Haderslev Seminarium, dog nok fortrinsvis biologi-studerende der kunne tænke sig at lave en lille feltbiologi-opgave for en specialklasse med elever i alle aldre. I uge 24 har vi booket os ind på Søgård Kaserne og deres store område. Her skal vi så i 4 ... -
AT, WTF? Help Wanted :-)
ForumindlægHej :D Som alle nok ved, er AT emnet katastrofe. Jeg er så heldig at være en sproglig linje og jeg hader tilfældigvis fysik, naturgeografi o.lign. -Dog elsker jeg biologi (inden for den naturvidenskabelige del) Min helt store passion er at skrive i psykologi, da det er vildt spændene at arb... -
Biologiske våben (Anthrax) og AT
ForumindlægJeg skal op i AT - eksamen til sommer i fagene biologi/samfundsfag. Overekmet er Katastrofer - årsager og/eller konsekvenser. Jeg ville meget gerne have emnet '' Miltbrand truslen mod USA efter 9/11'', der ville være meget at gå til i både biologi og samfundsfag. Men mine vej... -
AT-hjælp!
ForumindlægHej. Det er sådan at jeg imorgen skal påbegynde min synopsis til AT-årsprøven i 2.g. Jeg skal op i biologi/engelsk og overskriften er "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden." Jeg skal altså finde et emne jeg gerne vil skrive om som omhandler den overskrift, men jeg synes det er ... -
Udregning af gennemsnit?
ForumindlægVille lige høre om nogle kan fortælle mig hvilke fag jeg skal regne med i mit gennemsnit? Har/vil afslutte følgende fag inden sommer: Dansk A mundtlig Dansk A skriftlig Engelsk B Mundligt Engelsk B Skriftlig Matematik B Mundtlig Matematik B Skriftlig Biologi B Mediefag C Tysk C Naturvidenskabelig... -
Aminosyrer og kvælstoffer?
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at forberede min 24-timers eksamen i biologi, og er pt. ved at svare på, hvilke organiske stoffer, der indeholder kvælstof. Jeg skal give nogle eksempler, og forklare hvordan disse er sammensat, hvordan de fungerer og hvilken biologisk betydning de har. Jeg bruger først... -
Rhesus typer
ForumindlægHej.. Jeg sidder lige med noget biologi og er lidt forvirret.. Vi lavede blodtypeprøver i biologi og jeg lavede det også med min familie og fik følgende resultater..: Mor: 0 rh- Far: 0 Rh+ Bror: 0 Rh+ Mig: 0 Rh+ Og Rhesus-positiv er jo dominerende og rhesus-negativ er ressiciv. (staves?) Så vi... -
Emner om genteknologi - kloning eller CRISPR?
ForumindlægHej alle. Jeg har i AT 2017 valgt fagene biologi B og dansk A. Herunder vil jeg gerne finde en sag omhandlende genteknologi. Jeg har tænkt på enten kloning eller CRISPR-metoden i biologi. Jeg har fundet en del skønlitterære værker til at lave en litterær analyse i dansk omhandlende kloning, men j... -
Transhumanisme og Fukuyama
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i Biologi og Samfundsfag. Mit emne omhandler genmanipulation og jeg vil gerne inddrage forskellige vinkler på emnet. Transhumanisterne går vældigt meget ind for genmanipulation hvorimod andre (især religiøse)er modstandere af for megen manipulering. For at inddrage samfund... -
Synopsis cyborgs?
ForumindlægJeg er i gang med AT synopsis, og jeg har valgt at skrive om cyborgs herunder kunstig intelligens. Jeg har bare lidt svært ved at gribe opgaven an, så tænkte om jeg kunne få nogle gode ideer til hvilke problemstillinger man evt kunne tage fat i. Jeg har også det problem, at jeg ikke helt har fået... -
Emnehjælp
ForumindlægHej Jeg er virkelig i knibe, for jeg kan slet ikke finde ud af hvilket emne og hvilke fag jeg skal bruge til årets eksamen. Overemnet er Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har biologi A, fransk A, idræt B, religion C og musik B Ville gerne skrive i en kombinatio... -
Spm indenfor genteknologi i samf?
ForumindlægHej Skal til AT-eksamen på mandag, hvor mit emne er genteknologi. Skriver i biologi B og samf C. Har ikke haft samf siden 1.g, så det ligger lidt langt tilbage. Har læst en masse biologi, og har styr på dette. Da jeg kom til samf, blev jeg lidt blank. Har selvfølgelig læst det samf om som jeg ha... -
Eksamen i morgen
ForumindlægHej Jeg har skrevet om designerbørn i biologi og religion. Jeg har set på designerbørn som to ting; At man designer et barn for at give det specielle egenskaber(øjnfarve, hårfarve og lign.) og at man designer et barn med hensigten at gøre det sygdomgsfrit! I biologi har jeg læst om de metoder ma... -
Rapport om ELISA-test
ForumindlægJeg har en rapport for, om en ELISA-test, men jeg har ikke selv været med til at lave forsøget og er næsten lige flyttet over til biologi holdet (har haft biologi i cirka 2 måneder) så jeg ville blive rigtig glad hvis nogen hurtigt kan hjælpe mig med nogle af disse spørgsmål vil jeg blive rigti... -
Empirisk induktiv? eller hva?
ForumindlægHej studieportalen Jeg arbejder i AT med kampen for det gode liv og har valgt biologi og samfundsfag. Jeg arbejder ud fra én case i biologi hvor det er en transformations-case. Han har tabt sig mange kilo, hvor der er kostplan og motionsvaner. Jeg skal så forklarer hvorfor at denne person...
