Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 18481 til 18500 af 44202
  • nye og gamle talmængder og historisk indslag hvorfor man får behov og skaber nye tal?

    Forumindlæg
    hej alle jeg har lige brug for hjælp. jeg har fået en emneopgave med talmodeller, mængder og symboler. men forstår ikk helt de 2 spørgsmål her, eller ved ikke hvad jeg skal svare : - gør rede for nye talmængder ud fra de gamle. - lav et historisk indslag om hvornår og hvorfor man skaber /får beho...
  • Hvordan ved man hvad der er hovedsætning og bisætning?

    Forumindlæg
    Hvordan ved man hvad der er hovedsætning og bisætning, har hørt man skal sætte ikke ind men hvordan er det lige at det fungerer??
  • Energibevarelse

    Forumindlæg
    Hej - Jeg sidder med en eksamens spørgmsål i fysik. Dette spørgsmål har jeg lidt svære med at forklare på en fornuftigt måde. Først og fremmest hvad menes med energiomdannelser og energibevarelse. Jeg har læst i bogen, at mekanisk energi er også kaldes for energibevarelse. Er der nogen der kan fo...
  • angående skriftlig klage

    Forumindlæg
    Hej har tidligere herinde spurgt i forb. med en eksamen om jeg skulle klage, det har jeg nu gjort men rektor har afvist den, men skrevet at jeg kan klage til uvm. men er der nogen der ved om jeg skal aflevere den nye klage til rektor og så sender han den til uvm. eller skal jeg sende den selv
  • tretrinsreglen

    Forumindlæg
    Hejsa... Jeg er i øjeblikket i den uheldige situation at jeg skal op i mundlig mat som min sidste eksamen og vil gerne gøre det godt, men er gået i stå i tretrinsreglen forstår den simpelthen ikke så hvis der er nogle behjælpelige sjæle derud ville jeg sætte utrolig stor pris på det...
  • Fremlæggelse

    Forumindlæg
    Skal fremlægge om de elementære regneregler, og har fået til opgave at fortælle om hvordan du ganger ind i parantes. Hvilke stykker syntes i jeg skal bruge? Husk på det er grundforløbet jeg går på:D
  • Akut hjælp til fysikopgave-haster

    Forumindlæg
    Hej. Jeg håber, at nogen er søde at hjælpe mig med denne opgave:En sten kastes skråt op i luften med elevationen 33* og begyndelsesfarten er 19 m/s. Vi ser bort fra luftmodstanden.a. Hvor stor er kastevidden?b. Hvor stor er stighøjden?c. Hcor lang tid går der, inden stenen er oppe i det øverste p...
  • Normalvektor ??

    Forumindlæg
    hej Hvordan finder jeg en normalvektor ud fra en paramterfremstilling og et punkt?
  • Maple...

    Forumindlæg
    Hej jeg skulle spørger fra en kammerat om der var nogen herinde der havdekendskab til Maple?
  • Haster en sætning

    Forumindlæg
    hvordan siger man "undskyld jeg først svarer nu"
  • postmoderne metode?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en novelle - Køreplaner af Helle Helle, og har analyseret den på 2 metoder. nu mangler jeg så den sidste metode det er så postmoderne metode.. nogen der kan give eksemple på hvad det helt præcis går ud på når man skal analysere en tekst med denne metode?
  • Antal uddannelsesforsøg

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er blevet optaget på DTU og skal begynde min uddannelse den 25. januar. Jeg har én gang tidligere været optaget på en videregående uddanelse - altså er den anden gang jeg begynder på en videregående uddannelse. Mit spørgsmål er nu om jeg jeg begynde min uddannelse på DTU nu, men søge i...
  • Samfundets påvirkning af kønsroller

    Forumindlæg
    Skal skrive en opgave og ville lige vide om der er nogen der har nogle ideer. Skal svare på spørgsmålet:Hvordan påvirker samfundet kønsrollerne?
  • simple ligninger

    Forumindlæg
    Hej. Ved godt at de er meget lette, men det er lang tid siden jeg har haft noget med ligninger at gøre, så har glemt meoden. Det drejer sig om de her fir ligninger: 9x+9=81 4x+6=26 40+2x=32 25-3x= -2. På forhånd Tak.
  • Hvad forstås ved makroskopisk beskrivelse af et stof?

    Forumindlæg
    Hvad forstås ved makroskopisk beskrivelse af et stof? (fysik-relevant)
  • Knaphedssamfund

    Forumindlæg
    Hvad vil det sige når man siger knaphedssamfund?
  • Hjælp til forklaring: masseprocent og volumenprocent

    Forumindlæg
    Hej SP. Hvornår bruges masseprocent og volumenprocent? Min logiske sans fortæller mig, at masseprocent bruges ved faste stoffer og volumenprocent bruges ved stoffer opløst i en væske. Er dette korrekt? Angående enheder. Betyder masse- og volumenprocent f.eks. 10x pr. 100y? Tak.
  • polspæning

    Forumindlæg
    hej jeg skal finde en sammenhæng mellem polspæning og nogle virkningsgradsresultater, men jeg ved ikke helt hvad polspæning er spørgsmålet som jeg har fået er Hvilken sammenhæng er der mon mellem polspændingen og virkningsgraden (brug resultaterne fra målinger af virkningsgrader)? Hvor skal man l...
  • Fældningsreaktioner

    Forumindlæg
    Hvad er fældningsreaktioner?Er der nogen som kan definere det med gode ord eller hvis der findes en god defination af det, så vil jeg meget gerne have det.
  • Kontroversiel

    Forumindlæg
    I hvilke sammenhæng anvender man ordet Kontroversiel? kan i komme med eksempler