Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18501 til 18520 af 31547
-
Differantialligninger
ForumindlægHey...:)Jeg sidder og døjer med lidt differantialligninger..og kan ikke helt huske metoden til at knække demJeg har diff-ligningen:dy/dt= 5y^(2/3) - 1/2yog jeg skal så redegøre for at enhver funktion af typen:y=(10-c*e^(-1/6t))^3 er løsning til dy/dt..jeg har lidt svært ved at komme igang, da je... -
statistik
ForumindlægEr det her eksempel grupperet eller ugrupperet talmateriale?????? http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/statistik/chi-2-chi-2-test Herudover har jeg et spørgsmål, som jeg håber I kan besvare... Hvad menes der med, at jeg skal "Inddrage hvordan chi-i-anden-testen kan anvendes ... -
Differentation af eksponentialfunktioner
ForumindlægHej alle.Jeg forsøger at udrede et bevis som jeg skal redegøre for på mandag.Er der nogen der kan forklare mig hvad der sker i følgende led:(xa)' = (e^a·ln(x))' = e^a·ln(x) · (a·ln(x))' = x^a * a/x = a*x^a-1hvordan kan (e^a*ln(x))' blive til x^a?på forhånd mange tak -
Bøger?
ForumindlægHej hej! :-) Jeg ved ikke, om dette er det rette sted at spørge - men hey! Jeg gør det alligevel! Jeg har fået til opgave, at jeg i min historiedel (skriver i øjeblikket SRP) at jeg skal redegøre for den sorte befolknings politiske og økonomiske forhold i Sydstaterne i begyndelsen af det 20. ... -
Problemformulering - god nok? :)
ForumindlægØv, hvor er AT bare øv. Jeg har lavet en problemformulering: På hvilken måde kunne fortidens og nutidens politikere påvirke folkets stemmer til deres egen fordel? ? En redegørelse af hvilke metoder politikkerne kunne påvirke folket med både i det athenske demokrati og i dagens Danmark. ? En retor... -
Kvindefrigørelse- mænd?
ForumindlægJeg skriver en SRP om kvindefrigørelse og p-pillen i Danmark. Et spørgsmål lyder sådan: Redegør med udgangspunkt i vedlagt o.a materiale for samtidige synspunkter på kvindefrigørelsen og p-pillen. Det har jeg nu gjort med to kilder, men jeg synes det kunne være rigtig godt hvis man kunne... -
Harmonisksvingning
ForumindlægJeg har redegjort for hookes lov, ud fra at jeg har antaget, at et lod som svinger vil udføre en harmonisk svingning. Nu er jeg så kommet til at jeg skal eftervise den eksperimentielt. -Ville det ikke være nødvendigt også at vise, at selve svingningen er harmonsik, for ellers vil min redegøre... -
Kronik om Noa Redington - Narcissterne kommer
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave hvorpå jeg skal skrive en kronik om Noa Redington: Nyhedsnarcissisterne kommer Spørgsmålet lyder - skriv en kronik om opfattelser af moderne nyhedsformidling. Kronikken skal indeholde en redegørelse for hovedsynspunkterne i Nyhedsnarcissisterne kommer. ... -
Organisk kemi
ForumindlægHej, er der nogen, der kan fortælle mig, hvad en organisk stofgruppe er? Jeg har fået følgende stikord, som jeg skal redegøre ud frra: Carbonatomets bindingsforhold, stofgrupper i den organiske kemi, carbonforbindelser indeholdende oxygen, eksempler på fysiske og/eller kemiske egenskaber.... Da ... -
Hjælp til nervesignalet med fokus på natrium-kalium pumpen
ForumindlægJeg skal til Biologi B-eksamen imorgen, og jeg har trukket et spørgsmål til emnet, som lyder "nervesignalet med fokus på natrium-kalium pumpen". Med udgangspunkt i denne artikel: http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8837.pdf , skal jeg redegøre for de biologiske fo... -
Hjælp..
ForumindlægHej jeg har følgende problemformulering Medudgangspunkt i en kort redegørelse for situationen i Tyskland op til murens fald i 1989 ønskes en undersøgelse af integrationen mellem de to tidligere Tyskland. Giv en analyse og fortolkning af selvvalgt materiale og af litterære passager af Ingo... -
KS eksamen - spørgsmål
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til KS-eksamen på tirsdag og øver i vildskab de første 10 minutter, hvor jeg har i sinde at redegøre for velfærdsstatens historiske udviklingen. Jeg går på HF og KS-eksamen er en 45 minutter lang eksamen, som er en blanding af religion, samfundsfag og historie. Er der n... -
SSO vurdering
ForumindlægJeg er ved at lægge sidste hånd på min SSO i historie. Jeg skriver om Det Tredje Rige og har lavet en redegørelse for Hitlers konsolidering af sin magt i årene 1933-34 og jeg har diskuteret hvilke metoder han brugte til at bekæmpe sine modstandere, det eneste jeg mangler er min vurdering og der... -
Pia Kjærsgaards grundlovstale 2004 hjælp
ForumindlægHar fået denne opgave: Skriv en stil om Pia Kjærsgaards grundlovstale . Stilen skal indeholde: 1) en redegørelse for talens indhold 2) en analyse af talen i forhold til argumentationsteori, sproghandlinger og appelformer. 3) en vurdering af Pia Kjærsgaard som politiker og som taler. Stilen sk... -
Haster! Mængdeberegninger
ForumindlægJeg har brug for hjælp til nedenstående. Jeg har vedlagt øvelsen. Tag udgangspunkt i øvelsen fremstilling af jern(II)sulfatheptahydrat. Forklar herunder hvordan man ved en uorganisk syntese kan fremstille jern(II)sulfatheptahydrat Redegør for brugen af mængdeberegninger og hvordan det praktiske... -
statistik
ForumindlægHej - er der nogen der kan lige fortælle hvad er forksellen ml. "Test for uafhængighed" og "Test for goodness of fit". ? Opgaven lyder altså: redegør for 'Test for uafhængighed' og 'Test for Goodness of Fit'. Du skal komme ind på begreber, som signifikans ... -
Hjælp til mat!
ForumindlægHej, skal snart op til en mundtlig årsprøve i mat og skal lige have afklaret noget :) Under et punkt, der hedder Procent- og Rentesregning, står der: I din fremlæggelse skal du komme ind på følgende punkter: - Fremskrivning med procent - Kapitalfremskrivningsformlen - Begreberne ... -
Forståelse af problemformulering
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om, hvad der menes med det sidste punkt i min problemformulering. Jeg skriver om prostitution i USA, med fokus på staten Nevada hvor det er lovligt. Mit sidste punkt lyder: Diskutér med afsæt i redegørelsen og analysen om prostitution er/bør være et frit valg, e... -
Indledning i SSO - hjælpp!
ForumindlægHej :) Jeg kan simplehen ikke finde ud af at skrive en indledning i historie- nogen der kan hjælpe mig? - min problemformulering ser således ud: Koreakrigen 1950-53 Med udgangspunkt i en kort redegørelse for grundlæggelsen af Syd - og Nordkorea i 1948 ønskes - ud fra et selvvalgt kilde... -
Problemer med det vurderende spørgsmål, snart ikke mere tid! i SRP
ForumindlægHej med jer. SRP skal afleveres i morgen og jeg er rent ud sagt på den. Mit sidste spørgsmål lyder: - Vurder hvilke fysioloiske konsekvenser rygning har på kroppen. Jeg er virkelig i tviv om hvordan jeg skal gribe det an, uden det bliver for redegørende. ...
