Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18501 til 18520 af 41162
-
Krig i guds navn
ForumindlægHej .. jeg ved virkelig ikk hva jeg skal gøre. I min opgave står der : Lav en mindre skriftlig opgave, som handler om krig i Guds navn. Vælg en begivenhed og søg information og billeder i bøger og på internettet. Undersøg fx. bombeattentatet i Oklahoma 1995 eller terroraktionen i Tokyos undergrun... -
Hvordan skriver man en problematik?
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvad en problematik egentlig er. Jeg er vant til fra gymnasiet at skrive en problemformulering, er en problematik eventuelt lidt det samme, eller er det kun spørgsmål? Skriv evt et eksempel på en problematik... -
gram.....
ForumindlægHejsa. En der kan forklarer mig hvornår man bruger "samtidig eller samtidigt. hvornår skal der tilføjes t til sidst? mvh, Camz -
(U)hyggeligt med både skr. og mdt. tyskeksamen!
ForumindlægMine gymnasiedage er nu talte... Inden jeg skulle have min eksamensplan udleveret sagde jeg: "Bare jeg ikke skal op i tysk og geografi, så er jeg lykkelig." - Karakterene der skulle forbedres eller bibeholdes er hhv. 10 og 11, hvilket umiddelbart virker som et uoverskueligt projekt?! Me... -
Giddens! -sociologi
ForumindlægHey! er der nogle dejlige samfundsfaglige kloge hoveder, som i korte og nemme træk kan redegøre for hvad Giddens siger? Jeg er lidt i tvivl nemlig -
Tysk hjælp
ForumindlægHej SP Jeg har det oftest ikke godt med tysk, det der foregår i timen er oftest ret svært. Har I nogle idéer til, hvordan jeg speicielt kan forbedre mit ordforråd i tysk. tak på forhånd -
Haster
Forumindlæghej, jeg står og skal til eksamen i EU-faget på handlesskolen. Dertil er jeg blevet lidt i tvivl om foreskellen mellem: overstatslig, mellemstatslig osv. håber der sidder en derude somkan hjælpe mig. -
Hjælp til latinsk indgravering (oversættelse TIL latin)
ForumindlægHej med alle jer latin-kyndige mennesker :-) Jeg skulle gerne have oversat sætningerne "Enjoy the silence" og "Enjoy the moments of silence" til latin. Jeg har absolut INTET kendskab til latin, så derfor spørger jeg herinde. Da det skal bruges til en indgravering vil jeg ge... -
Adverbiers placering
ForumindlægHvordan skal adverbier placeres på engelsk? Er denne sætning korrekt: "The sentences specifically consist of..."? -
Beviser på nettet (HH 1. og 2. år)
ForumindlægHej, da vi er kommet op i mundtlig mat. leder jeg efter nogle beviser på nettet, gerne med tilhørende forklaringer til. Har fundet nogle beviser som cosinus og sinus, men hvis der findes en eller flere sider, hvor der gennemgåes alverdens relevante beviser, vil jeg meget gerne høre mere, Ole -
FSA FYSIK ?
ForumindlægHej FSA Fysik mundtlig er i sig selv ret let, men alligevel kan jeg ikke finde ud af hvordan man kan lave en ordentlig disposition. Hvis jeg fx trækker emnet magnetisme, er der så nogle der kan give et eksempel på hvordan en god dispostion ser ud? Jeg har virkelig brug for den, skal til eksamen... -
co2
Forumindlæghej vil lige spørge jeg har læst en artikel om hvorfor der er varm og der står at "de stigende temperatur siden 1981 forårsagede en effektivt tilbagegang i produktionen af hvede,majs og humle der svarer til 40000 ton per år eller 283 millarder kr. " mener de at grunden... -
Statministertale
ForumindlægHvordan kan man skrive en statministertale med 5 emner? Hjælp, til råds... -
Eksamen
ForumindlægSkal op til skriftlig eksamen i morgen, og er lidt i tvivl om hvad jeg skal tage med ind til selve eksaminationen. Har tænkt mig at tage gamle opgaver med, og samfundsfag leksikon, dog ville jeg høre om det er nødvendigt at tage bøgerne og andre hjælpe-midler med? Ligeledes ville det være rart ... -
Elementarpartikelfysik
ForumindlægJeg har et eksamensspørgspørgsmål i fysik B, som lyder : Elementarpartikelfysik Du skal fortælle om elementarpartikler og de kræfter, der virker mellem elementarpartikler. Jeg er i tvivl om hvad de vil have mig til at fortælle. Er det atomets opbygning jeg skal fortælle om eller er det k... -
"Potensudvikling"
ForumindlægIfølge min lærerbog er navnet for en funktion af typen: f(x)=b*a^x, x tilhørende R+ en potensudvikling. En funktion givet ved f(x)=a^x kaldes en potensfunktion. Når jeg søger på nettet efter potensudvikling finder jeg dog kun gymnasierelaterede sider. Er der nogen der kan kaste lidt lys over... -
gensplesning
Forumindlæghej der står i min bog at knoldbakterie kan så levere N forbindelser til bælgplanter der tilgengæld kan forsyne bakterien med fotosynteseprodukter. man håber at kunne isolere de gener i bælgplanten og i knoldbakterien der i forening gør bakterien i stand til at optage luftens kvælstof. ma... -
hvad vil det sige "new Jounalism"
Forumindlægjeg har en avis-artikel der er skrevet i genren new journalism new jounalism beskriver virkelige begivenheder-fakta stof-men brugen teknikker (dialog, registrering af uvæsentlige detaljer, scenisk opbygning) der hører til fiktionens verden!! vil det sige at teksten er 100% fakta, men at man blot... -
nogle som kan rette den her? den ligner lort lige nu.
ForumindlægDet er første år jeg har spansk og kun haft der 5 gange. Så ved ik. Men ville være fedt hvis en kunne være sød at rette de store fejl og bøjninger osv. Un día en la vida de Antonio Banderas Me levanto a las siete. Después me pongo la ropa y cepillo mis dientes. Desayuno y cogo en coche. ... -
Udlandet
ForumindlægHej, jeg vil gerne vide lidt mere om uddannelsen i udlandet.. har overvejet at læse i london. ikke i de store uni's men bare et lille et. Vil spørge om chancen dér og hvor lang tid ansøgningen tager her i dk.. og om processen. Har kigget på nettet og på udiverden.dk men fik ikke rigtig ud a...
