Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18501 til 18520 af 27879
-
Globalopvarmning
ForumindlægHej alle sp-medlemmer Jeg er igang med mit AT projekt, hvor vores overordnet emne er "Fremtiden - visioner og forudsigelser" Så har jeg så valgt at skrive om globalopvarmning. Jeg ville lige høre hvad kan man skrive om globalopvarmning i fysiskens verden. De fleste bøger hjemmesider osv... -
Transpotens historie hjælp
ForumindlægHej. Jeg er 15 år gammel og har fået fremlæggelse for hvor jeg skal fortælle om et overordnet emne der er forandring. Jeg har så valgt at fortælle lidt om forandringen af transporten og jeg kunne virkelig godt bruge en side som fortæller mig hvad der er sket af forandringer indenfor transport da... -
AT 2012 - Aids?
ForumindlægHejsa. Jeg skal til at lave AT synopsis og vores over emne er katastrofer. Jeg tænkte på om man godt kan have om aids/HIV og hvilke fag evt. problemstillinger i vil foreslå så. Jeg syntes selv det er en stor katestrofe, da man ikke kan rede dem der får den, kun nedsætte sygdomstempoet. Håbe... -
Søger ideer..
ForumindlægHej med jer Jeg har lige afleveret eksamenprojektet på HF. Jeg har valgt emnet atomvåben med fokus på Hiroshima og Nakasaki i fagene samfundsfag og historie. Jeg skal komme med en lille "overraskelse" til min fremlæggelse.. Jeg ved bare ikke lige, hvad "overraskelsen" skal vær... -
Geotermisk energi
ForumindlægEr helt 100p på at alle gymnasieelever kender denne her nedern situation... Sidder med en "Sidste øjebliks opgave", som jeg virkelig ikke kan finde ud af.. Har ikke tal på hvor mange timer jeg bare har siddet og kigget på den, men er stadig helt lost. Jeg har fået en række spørgsmål,... -
Tog i 1800-tallet
ForumindlægDet er sådan at jeg skal skrive om tog(e) i 1800-tallet, men desværre har jeg ikke fået nogle gode bøger, ej link til sider som jeg kan få lidt gavn af. Mon nogen herinde har skrevet om emnet før, el. evt. kan give mig link til sider jeg muligvis kan få lidt hjælp/viden fra. Tak -
OSO Farmakonom
ForumindlægHej Folkens Jeg skal lave min problemformulinger færdige til næste uge. Min over emne er farmakonom MIn underemne er medicin Jeg ved bare ikke hvad min problemformulingen skal være. Tænkte noget med at hvorfor voksende for så meget medicin osv. Håber nogen kan hjælpe mig med ... -
Nationalisme i DK 2015
ForumindlægHejsa... Jeg har om nationalisme. Et meget stort emne vi skal have om i omkring en måned. Nu skal vi så lave en synopsis om det, og min lærer har lavet nogle arbejdsspørgsmål. Et af dem er: 'hvad er nationalisme i Danmark i 2015?' Er der nogle der kan hjælpe med at komme ind på hvad ma... -
Apartheid
ForumindlægHej, jeg søger nogle problemstillinger indefor Apartheid .. Og kilder på ENGELSK, som evt. kan opgives som kilder til min opgave. (Alt andet end wikipedia, tak!) Problemstillinger er diffrent kinds of of problems, indenfor emnet. Nogle som har haft en masse om Apartheid? -
ENGELSK HASTER
ForumindlægHej, jeg søger nogle problemstillinger indefor Apartheid .. Og kilder på ENGELSK, som evt. kan opgives som kilder til min opgave. (Alt andet end wikipedia, tak!) Problemstillinger er diffrent kinds of of problems, indenfor emnet. Nogle som har haft en masse om Apartheid? Da det haster så ville de... -
Historieopgave
ForumindlægHey. sidder med en historieopgave, og kan ikke finde noget at analyserer, nok mest fordi jeg ikke ved hvad en analyse for sådan en opgave består af... Mit emne er krigen om slesvig i 1864.tænkte lidt på at analyserer hvad der var sket hvis krigen ikke var startet. men ved ikke rigigt...Nogen der ... -
Acetylsalisylsyre
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive om acetylsalicylsyre, men jeg må indrømme at jeg ikke har styr på mit emne. Er der noget der kan fortælle mig hvordan matematikken spiller ind? Og hvad der egenglig forventes fra matematikkens (A-niveau) side. Hvis du kan hjælpe mig med dette, så har du gjordt mig ... -
Historisk kilde om sortes stilling i retssystemet i USA
ForumindlægHej! Jeg skriver SRP i engelsk/historie om sortes stilling i retssystemet. Jeg har brug for nogle historisk kilder - f.eks. en lov, en tale, en dagbog, en statistik eller noget andet om emnet. Er der nogen, der har en idé? Jeg har søgt og søgt men kommer ikke rigtigt videre... Jeg analyserer... -
funktionen f
Forumindlægen funktion f er defineret ved: f(x)=3*ln(x+1)-x2, > - 1 da jeg ikke er så god til dette emne har jeg brug for hjælp med disse spørgsmål a.) bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(0,f(0)) b.) bestem monotoniforholdene for f -
Hvor lang tid er maskinarbejderens effektive arbejdstid?
ForumindlægEn maskinarbejder arbejder otte timer om dagen. Et emne har en køretid på fire minutter og 30 sekunder. Derefter gør han noget ved maskinen i 30 sekunder. Sådan fortsætter han i de otte timer. Hvor lang tid er maskinarbejderens effektive arbejdstid på en dag? -
Problemformulering?
ForumindlægEr der nogen der kan uddybe det med en problemformulering lidt bedre for mig? Evt. komme med et eksempel? Det er en problemformulering jeg skal lave om et engrosfirma i england der sælger køkkenudstyr til kokke. Men samtidig skal problemstillingen også relatere til noget vi har haft i engelsk. N... -
AT-eksamen - Teknologihistorie og Rummet
ForumindlægMit emne er: Rejser (overemne) -> Teknologihistorie (Alle de mange brugbare hverdagsting der kom ud af rumprogrammet som nasa oprettede og endnu kører.) Men HVAD skal jeg dog sige til min eksamen??? Har INGEN idé... Jeg har uploadet min synopsis med denne post, og håber at den kan skabe no... -
Radon
ForumindlægSpørgsmålet lyder:1. Undersøg hvordan stråling fra radon kan lede til at celler muterer og giver kræft.Jeg synes ikke, der står noget præcist om emnet, i det materiale vi har fået udleveret, så jeg føler mig lidt på bar bund. Lidt hjælp kunne være godt...På forhånd tak!Mvh Jens -
Outline - forstår ikke helt!
ForumindlægHej. I engelsk skal jeg på torsdag aflevere en outline, jeg er næsten lige kommet igang, og er kommet i tanke om nogle har nogle fif som jeg kan bruge, så jeg kan huske hvad mine stikord betyder, og alt det der :) Jeg har emnet: The aboriginals, overemne: Australien. Mvh. Daniel, på forhånd t... -
IT/Kommunikation
ForumindlægJeg skal analysere et par profiler på en ungdomsportal, i faget IT/Kommunikation på C-niveau. Niveauet virker fjollet, så vil gerne lidt højere op... Men jeg har svært ved at finde ressourcer.Opgaven er skriftlig, og jeg skal ind på emner såsom sproglig stil/træk, personernes signaler, mål og til...
