Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18501 til 18520 af 47925
-
Resultatbehandling af elektromagnetisme
ForumindlægHej Jeg skal til at afleverer mit eksamens projekt til fysik på B niveau, dog har jeg et lille problem, som ligger i, at jeg ret usikker på hvad jeg skal komme ind på under afsnittet resultatbehandling. Forsøget som jeg har udført er, induktion i en spole, og jeg ved ikke hvad jeg skal komme ind... -
Bæredygtigt produktion - medicin i landbruget - eller andre emner
ForumindlægHar lige trukket emne i fysik/biologi/geografi eksamen, og fik emnet "bæredygtigt produktion". Jeg vil rigtig gerne skrive om medicin i landbruget, men det er jo lidt svært da det ikke ligefrem er bæredygtigt! Men er der nogen der kunne finde nogle problemstillinger til det alligevel? ... -
Vinkel theta i forbindelse med beregning af kræfter
ForumindlægHej Jeg står og snart skal til eksamen og er efterhånden ved at have styr på fysikken. Der er dog en ting som jeg aldrig helt rigtig har fået fat i. Når man skal beregne kræfter og har en skrå komposant kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg skal bruge sinus og hvornår det er cos til vinklen. Jeg v... -
Radiobølger og lydbølger
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skriver en disposition til fysik eksamen om en uge. Jeg har fået lavet stort set alle dispositonerne til div. emner, og er nu kommet til lyd i bogen nu prisma 9 (mellem mennesker). Jeg skal til at skrive om radiobølger, lydbølger, modulation og bærebølger. Hvordan er de hve... -
Ohms lov kan forbindes med???
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik eksamen på torsdag og i tilfælde af, at jeg kommer op i noget omkring magnetiske og elektricitet ville jeg gerne fortælle noget om ohms lov. Hvad kan ohms lov forbindes med indenfor magnetisme, elektromagnetisme, induktion, vekselspænding og transformation. Hvilken en af ... -
problemformulering
ForumindlægHej jeg har valgt at arbejde med Doomsday Clock i min AT eksamen! Mine fag er Historie og Fysik, og jeg har tænkt mig at indrage atombomben som min fysikdel ;) Men jeg har problemer med min problemformulering... Kan nemlig ikke komme på noget specifikt om Doomsday Clock som en forudsigelse. Så ... -
Perspektivering til blodglukoseforsøg?
ForumindlægHej, jeg skal op til NV-eksamen i morgen og jeg har valgt at gå op med vores forsøg, hvor vi målte hinandens blodglukosekoncentration efter indtagelse af forskellige ting. Jeg synes, at det kunne være rigtig fedt lige at få en lille perspektivering med, men jeg ved dog ikke helt, hvad det skal væ... -
Gamle engelsk og dansk opg.
Forumindlæghey derude, er der nogen af jer, som kender nogle link, eller noget, hvor jeg kan få fat i gamle STX engelsk B eksamer (skriftligt), fransk A (skriftligt) og Dansk A (skriftligt) ? Det er lige meget hvilket år det er fra, men SKAL have dem fra 2009, og derudover kan jeg godt bruge nogle andre. ... -
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
Metoder og teori
ForumindlægHey jeg sidder og forbereder mig på min AT eksamen i morgen. jeg har hørt at der bliver lagt stor vægt på metoder og teori problemet er at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal sige om det. mit emne er global opvarmning - om et er menneskeskabt eller naturlig i fagene fysik og historie. i min opgave ... -
Transformation
ForumindlægJeg er ved at skrive det vigtigste ned til hvert emne i fysik, til eksamen.. dog er jeg kommet i tvivl, om hvad jeg skal have med under transformation og metaller.. Jeg kan heller ikke finde så meget læsestof om disse emner .. Kan I måske hjælpe mig med de vigtigste emner, og det kunne også være ... -
Radioaktiv støvsuger?
ForumindlægHey you (: Skal op i mundtlig fysik til FSA-eksamen på fredag. Kiggede lige nogle forskellige dispositioner i gennem her på Studieportalen. Faldt over en disposition for Radioaktivitet, hvor en elev, i begyndelsen af prøven, vil stille en støvsuger ned i en kælder. Lidt længere fremme i prøven v... -
Energi og effekt
ForumindlægHjælp mig. Jeg har idag trukket mit eksamens spørgsmål i fysik c: Energi og effekt. Du skal mundtligt præsenterer emnet energi, varme og temperatur. Du skal herunder forklarer hvordan man kan beregne den energimængde der skal til, når man bringer vand i kog- gerne ud fra en opgave eller et fors... -
Hjælp til forsøg
ForumindlægHej Jeg skal snart lave en disposition, over hvad jeg vil lave til fysik B eksamen. Jeg har overvejet en masse ting, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal. Har tænkt mig, at lave et forsøg, der viser kropsvarmen, ved bare ikke hvordan. Så har jeg også tæ... -
Forsøg: Stående bølger på en fiskesnøre
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen i fysik, og har trukket emnet bølger. Jeg skal præsenterer forsøget stående bølger på en fiskesnøre og eftervise, at frekvensen af den n'te partialsvingning er n gange så stor som frekvensen for første partialsvingning (fn = n x f1) Jeg skal endvidere undersøge om... -
Bølger og gitterligningen
ForumindlægJeg sidder og skal til fysik-eksamen i morgen, men der er simpelthen noget omkring gitre jeg ikke forstår? Hvordan kan det være at alle farverne opstår når man sender lys fra en overheadprojektor gennem gitter og linse? Og hver gang jeg ser gitterligningen står der d, men jeg kan ikke forstå og... -
AT 2010
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op til AT-eksamen allerede her d. 31 maj. Mit emne er Røntgen, i fagene fysik A og historie A. Jeg har jo allerede for længst afleveret min AT-synopsis, men ville bare høre om nogle af jer evt. havde nogle guldkorn omkring dette emne? det er mest fysikdelen jeg har svær... -
Kan jeg regne mine eksamenfag ud?
ForumindlægHejsa Jeg skal maksimum op i 4 fag i år, herunder 2 skriftlige og 2 mundtlige. De fag, som jeg kan komme op i, er: dansk A, samfundsfag A, fransk A, historie A, engelsk A, biologi B og fysik C. Reglen er - så vidt jeg har forstået - at man SKAL enten op skriftligt eller mundtligt (eller begge del... -
Newtons love med klods eksempel.
Forumindlæghejsa. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig eksamen i fysik, og prøver derfor at lave udgangspunkter i forskellige ting, så jeg har en plan for hvad jeg vil sige.. Første emne er om kræfter og newtons love, og jeg vil prøve at se om jeg kan lave eksempler med en klods. Jeg har lave... -
AT- mht. tlf
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om telefonen (dens gennembrud) i AT i fagene historie og fysik. Jeg skal snart op og tænkte på, om der sad nogle ligesom mig der godt kunne tænke sig lidt råd/ideer vi kunne dele sammen før eksamen. Evt. på msn/e-mail. Til de af jer der allerede har været op i emnet...
