Bioteknologi

Perspektivering til blodglukoseforsøg?

01. november 2017 af inneedofhelp123 - Niveau: A-niveau

Hej, jeg skal op til NV-eksamen i morgen og jeg har valgt at gå op med vores forsøg, hvor vi målte hinandens blodglukosekoncentration efter indtagelse af forskellige ting. Jeg synes, at det kunne være rigtig fedt lige at få en lille perspektivering med, men jeg ved dog ikke helt, hvad det skal være?                                                 Det må meget gerne være noget tværfagligt inden for naturfag, f.eks. noget der både har med biologi og kemi at gøre, men der må også rigtig gerne være noget fysik eller naturgeografi i.

Jeg tænkte lidt på, om man vil kunne perspektivere fotosyntesen til det eller om jeg kan snakke om diabetes, men jeg ved ikke helt... Nogle idéer?


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. november 2017 af BiologyNerd

Det kunne være super interessant for dit oplæg, tænker jeg, at nævne diabetes. Jeg ved ikke hvor tværfagligt, det er, men det viser, at du er i stand til at forholde dig til, hvordan du kan benytte dig af din tilegnede viden ved at snakke om, hvad der så sker, når det så ikke fungerer, som det skal - hvilket man jo også kan måle!

Jeg kan godt følge din tankegang med hensyn til planter og fotosyntese, men jeg tænker, at det bliver for omfattende, idet der så er fokus på andre organismer og derfor andre begreber. Men jeg ved selvfølgelig ikke, om dine lærere synes det er fedt?


Skriv et svar til: Perspektivering til blodglukoseforsøg?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.