Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 18501 til 18520 af 23609
-
Elektronik
ForumindlægHey Guru'er!Vi sidder med et eksamenssæt (Fysik B, aug. 2001) i fysik, hvori der er en opgave med et simpelt kredsløb med en stak modstande. Vi får nu opgivet spændingen i punktet "D" (eller potentialet i "D"), hvilket de i opgaven har valgt at kalde "VD" (sænket... -
Påvisning af CO2?
ForumindlægJeg har fået til opgave at finde tre forskellige måder at påvise CO2 på... Jeg er virkelig ikke særlig god til fysik, så jeg håber, at nogen vil hjælpe mig med at vurdere, om følgende forsøg rent faktisk ER påvisninger af CO2: 1. Et bægerglas med vand, hvori der hældes CO2 - indikatorpapir dy... -
Fremtiden - visioner og forudsigelser
ForumindlægFremtiden - visioner og forudsigelser. Dette var sidste års AT-emne, og vi skal i år op i det til årsprøven. Skal have valgt et emne og problemstilling til i morgen, men er helt blank. Vil derfor bede jer om hjælp til forslag, da jeg ikke finder de opgivne forslag interessante: * Byen som arena... -
Hf - Stx?
ForumindlægHej Sp. Jeg går i tiende klassse og er glad for det. Har lige fået oplyst igår, at jeg er blever erklæret ''egnet'' til gymnasiet. Under min uddannelseplan har jeg valgt følgende: Naturvidenskabelig fagpakke -> Matematik B, kemi B Derfra vil jeg nok også vælge fysik C/... -
Radioaktivitet - ved du noget? Får ingen undervisning...
ForumindlægHej Jeg går i niende klasse og skal (selvfølgelig) til eksamen til sommer, men jeg er efterhånden en anelse nervøs for fysik/kemi, biologi og geografi, da jeg ikke har nogen lærer, fordi hun er gået ned med stress. Så hvis DU ved noget om emnet (indenfor alle tre fag) eller kender en side, der... -
Psykolog, hvilken studieretning?!?
ForumindlægJeg skal til at vælge studieretning, det er sidste dag for tilmelding idag! Jeg vil starte på gym. efter 9. Jeg vil gerne blive psykolog, men jeg er i tvivl om hvilken studieretning er den bedste at vælge. Please hjælp mig. Hvilken skal jeg vælge?: Kunstneriske studieretninger: Engelsk - ... -
Linje på gymnasiet
ForumindlægHej folkens. Jeg står lige nu i et kæmpe problem omkring valg af min studieretning. Jeg har en sproglig linje lige pt og har haft det i næsten et halvt år. Jeg taler bogtavlig talt ikke så meget med min klasse og de laver aldrig noget, når man f.eks. skal arbejde i grupper og lave større opgaver ... -
Jordskælvet i Det Indiske Ocean 2004
ForumindlægHej alle, Jeg skal i AT om katastrofer skrive om jordskælvet i Det Indiske Ocean i 2004. Jeg har valgt fysikB og danskA som fagkombination. I dansk regner jeg med at analysere filmen "The Wave that shook the World" og beskrive, hvordan katastrofen blev beskrevet i medier osv. siden ... -
matematik på niveau A
ForumindlægHvad skal man gøre hvis man ikke er så god til matematikken og man skal har det på A niveau næste år? Her efter sommeren starter jeg starter jeg på samfundslinjen Samf, A Engelsk A Matematik B. Men ville meget hellere starter på den naturfagliglinje Fysik kemi og matematik, men ... -
Akut - eksamenshjælp!
ForumindlægJeg har valgt at gå til reeksamen i fysik, da jeg dumpede sidste år. Jeg er ikke særlig god til fysik, så derfor søger jeg en, der gider at undervise mig (i fuld pensum), og som kan lære mig de basale ting. Målet er bare at hæve min karakter - en eller to karakterer. Jeg bor i Virum, så derfor vi... -
Mundtlig eksamen - Hvad gør jeg?
ForumindlægHej allesammen - Idag fandt jeg ud af hvad jeg skal op i til eksamen. Jeg har været så u/heldig at trække matematik (a), fysik (b) og dansk (a) .... Jeg har igennem de 3 år på gym haft svært ved at forstå matematik, og derfor regner jeg med at få -3 eller 00 til min mundtlige eksamen. Jeg tæn... -
Lynnedslag - Antal elektroner?
ForumindlægHey:) Jeg sidder med en opgave, hvor spørgsmålet lyder: b) Hvormange elektroner passerer et tværsnit af resistoren under lynnedslaget? Jeg har hetil fået at vide, at strømstyrken til et lyn måles til 25 kA og at lynnedslaget varer 15 ms. til opg a stod desuden at resistoren har resistansen 5,1 * ... -
metode i astronomi???
ForumindlægJeg er ved at skrive at. Jeg skriver om maya kalenderen og 2012 fænomenet, altså at jorden skulle gå under når kalenderen slutter og alt det der. Jeg beskæftiger mig imidlertid mere med mayaernes opfattelse af det. De koblede astronomi og religion. Nu har jeg så fundet ud af at det der ske... -
Specifikke adgangskrav????
ForumindlægDer står på det fleste videregående uddannelser følgende: - Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået. Mener de at årskarakteren og eksamenskarakteren i det pågældende fag skal være min. 2,0... -
Adgangskrav til Idræst på AAU
ForumindlægDer står følgende på ug.dk: Specifikke adgangskrav er dansk A og engelsk B. Desuden skal du have matematik B og fysik B. Alle fag skal være bestået. Du skal også bestå en praktisk optagelsesprøve. Jeg har haft Dansk A, Engelsk B og Fysik B (og Kemi B). Alle sammen bestået med 4 og 7 taller. Så de... -
SRP emner - Mat A og Dansk A
ForumindlægHej alle sammen, Vi sidder netop og skal til at vælge fag til vores SRP (stx). Jeg har linjen Mat A, Kemi B og fysik B (Dansk A, Historie A og Fransk B). Dog afsluttede jeg kemi og fysik sidste år, og ærligt talt er jeg ikke i humør til at tage det op igen - Har bare fået for meget af de store na... -
SRP start
ForumindlægHej allesammen! Jeg skriver kun lige for en bekræftelse.. Jeg skal til at finde emne til mit SRP-projekt, og jeg tænker meget på at lave i fagene: Proces A, Bioteknologi A, eller Fysik A. Det er de fag der interesserer mig mest, og jeg håber på at kunne kompinere dem. Jeg har tænkt på følgende ... -
Udtrækning af gruppeeksamen??
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 2.g på HTX og skal derfor op i minimum 2 fag i år. Mulige eksamener for mig er: engelsk B skr. engelsk B mundt., teknologihistorie C, teknologi B og fysik B. Vi har fået at vide, at vi skal op til gruppeprøve i vores projektgrupper i teknologi. Den ene pige, som jeg er... -
GSK: Kan man tage et kursus fra 0-B, hvis man har afsluttet faget på C-niveau?
ForumindlægHej allesammen, Jeg bliver student her til sommer og har planer om at tage mig et sabbatår, hvor jeg rejser og arbejder. Dog vil jeg gerne søge ind på en naturvidenskabelig uddannelse året efter, og til det skal jeg bruge fysik på B-niveau. Jeg har allerede afsluttet faget på C-niveau. Dog vil ... -
Karaktergennemsnit - HJÆLP!
ForumindlægHej Studieportalen Nu står det sådan til, at jeg i år har afsluttet 1.g på STX. Dog har jeg haft et virkelig dårligt år med en sløv læserutine, hvilket selvfølgelig er gået ud over mine karakterer. Jeg har afsluttet to C-fag - fysik og billedkunst. Jeg fik 7 i både fysik og billedkunst årskarakt...
