Studievalg og videregående studie

Linje på gymnasiet

16. december 2015 af 12345hey

Hej folkens. Jeg står lige nu i et kæmpe problem omkring valg af min studieretning. Jeg har en sproglig linje lige pt og har haft det i næsten et halvt år. Jeg taler bogtavlig talt ikke så meget med min klasse og de laver aldrig noget, når man f.eks. skal arbejde i grupper og lave større opgaver (bange for at det trækker mig ned i karakter). Jeg er ikke ligefrem den bedste til Matematik, fysik og kemi, men jeg ved, at jeg hellere vil arbejde med det naturvidenskablige efter gymnasiet f.eks. studere til tandlæge eller blive farmasist. Så jeg overvejede om jeg bare skulle skifte til linjen Mat A,Fysik B og kemi B? For at få bedre muligheder for gruppearbejde og slippe for at supplere efter gym? Hvad er bedst at gøre?


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. december 2015 af JulieW99

Hvis du ikke er god til de fag, så hold dig fra den linje. Naturvidenskab er ikke noget du leger dig igennem, og det går stærkt. Specielt matematik A. Du skal konstant bygge ovenpå det du har lært, og koble alle mulige ting. Hvis du tror du kan - så skift. Hvis ikke, så lad være. Jeg startede på den linje, og skiftede derefter til matematik A, biologi B, idræt B. Fantastisk linje.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Linje på gymnasiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.