Fysik

Radioaktivitet - ved du noget? Får ingen undervisning...

02. december 2015 af Bookeater - Niveau: 9. klasse

Hej

Jeg går i niende klasse og skal (selvfølgelig) til eksamen til sommer, men jeg er efterhånden en anelse nervøs for fysik/kemi, biologi og geografi, da jeg ikke har nogen lærer, fordi hun er gået ned med stress. 

Så hvis DU ved noget om emnet (indenfor alle tre fag) eller kender en side, der viser det rigtig godt, måske endda har nogen videoer, der passer til niendeklasses pensum? Det må også godt være højere niveau, er ganske udmærket til fysik/kemi, men det er svært, når man ikke har haft en introduktion til emnet.

Jeg har bl.a. gennemført et forløb på siden viten.no om radioaktivitet, så derfor kender jeg en smule til det (det gør ikke noget, hvis jeg får materiale på engelsk eller bokmål, jeg kan begge sprog, eller evt på tysk).

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. december 2015 af peter lind

Har du ikke nogen bøger selv ? Jeg kender ikke noget til pensum i disse fag i folkeskolen. Jeg vil råde dig til først og fremmest at gå op på det lokale bibliotek, og se, hvad de har der. Spørg evt. bibliotekaren.

Schaum's outline serier er bøger på engelsk om mange forskellige emner og som kan lånes på biblioteket og hentes gratis på internettet. Min erfaring er, at de er aldeles fremragende til selvstudium; men jeg er ikke sikker på om der findes nogen på et niveau svarende til folkeskolen


Svar #2
02. december 2015 af Bookeater

Tak for svar.
Til dit første spørgsmål: tja, har en bog med i alt 9 sider om emnet... Ikke voldsomt...

Biblioteket bliver nok løsningen, ja.

Skriv et svar til: Radioaktivitet - ved du noget? Får ingen undervisning...

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.