Studievejledning

Karaktergennemsnit - HJÆLP!

06. juni 2017 af rubsy (Slettet)

Hej Studieportalen

Nu står det sådan til, at jeg i år har afsluttet 1.g på STX. Dog har jeg haft et virkelig dårligt år med en sløv læserutine, hvilket selvfølgelig er gået ud over mine karakterer. Jeg har afsluttet to C-fag - fysik og billedkunst. Jeg fik 7 i både fysik og billedkunst årskarakter, mens jeg trak billedkunst til eksamen og fik 4 (øv) Her er så spørgsmålet - jeg har et mål om at få mindst 11 i mit karaktergennemsnit når jeg går ud af gym, både for personlige årsager men også fordi det er meget vigtigt for mit videregående uddannelsesvalg. Er dette overhovedet en mulighed, nu hvor der står 7,7,4 på mit eksamensbevis? 

Tak (:


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. juni 2017 af Moderatoren

Det vil jeg tro. Du kan selv tjekke det, hvis du prøver at regne dit gennemsnit ud med 12 i de resterende fag.


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. juni 2017 af S28 (Slettet)

Det er muligt, specielt hvis du har 5 A-Fag. Husk man må gange med 1.08. Men du skal til at stramme op kan man sige.


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. juni 2017 af Bjarnesen (Slettet)

Jo selvfølgelig er det muligt. Prøv at gå ind på softit.dk/snit, så kan du se, hvad du vil få i gennemsnit, hvis du får bestemte karakterer. Du skal bare tage dig lidt sammen i den forstand, at du helst skal score nogle 10 - og 12-taller i 2g og 3g.


Svar #4
06. juni 2017 af rubsy (Slettet)

#1

Det vil jeg tro. Du kan selv tjekke det, hvis du prøver at regne dit gennemsnit ud med 12 i de resterende fag.

Så jeg skal helst score 12-taller fra nu af? (:


Svar #5
06. juni 2017 af rubsy (Slettet)

#3

Jo selvfølgelig er det muligt. Prøv at gå ind på softit.dk/snit, så kan du se, hvad du vil få i gennemsnit, hvis du får bestemte karakterer. Du skal bare tage dig lidt sammen i den forstand, at du helst skal score nogle 10 - og 12-taller i 2g og 3g.

Så du vil gå ud fra, at jeg ikke har plads til flere 4 og 7 taller?


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. juni 2017 af S28 (Slettet)

Rusby, som #3 skriver, så kan du tjekke hvor mange 4 og 7 taller du kan klare mere, for at have 11.4 i snit. Men istedet for at tænke på at du ikke har plads til flere 4 og 7 taller, så bare arbejd dig fremad. Prøv at forbedre dine karakterer, og hav den rette indstilling. Fokuser på de fag du afslutter først, også skal du score en del 10 og 12-taller for at have 11.4 i snit. Du kan jo evt. selv regne det ud undervejs. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
08. juni 2017 af Bjarnesen (Slettet)

#5
#3

Jo selvfølgelig er det muligt. Prøv at gå ind på softit.dk/snit, så kan du se, hvad du vil få i gennemsnit, hvis du får bestemte karakterer. Du skal bare tage dig lidt sammen i den forstand, at du helst skal score nogle 10 - og 12-taller i 2g og 3g.

Så du vil gå ud fra, at jeg ikke har plads til flere 4 og 7 taller?

Altså, hvis du er ambitiøs og mener, at du sigter efter 11 i gennemsnit, så er 4-taller og måske 7-taller ikke eksisterende for dig. Det burde det ikke. Klø på, og kæmp hårdt. 


Skriv et svar til: Karaktergennemsnit - HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.