Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18521 til 18540 af 156338
-
Pesten..
ForumindlægJeg skal til at skrive AT opgave om pesten i Europa, men jeg har utrolig svært ved metoderne, specielt i biologi. Nogen der kan beskrive metoden som bruges i biologi? Mvh. Malene -
Biologilære søges
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g på gymnasium, og jeg står her og skal op i biologi d. 8/6, og søger derfor en ekstra biologi lære i et par timer d. 7/6. Er der nogen der kan hjælpe?? Mvh Julie -
Hjælp til biologieksamen
ForumindlægHej! Jeg skal op i Biologi B 24 timers eksamen. Jeg trækker d. 12 juni og skal op den 13. Jeg er meget interesseret i at få en der har styr på biologi til at hjælpe mig. Jeg er selvfølgelig ville til at betale. Venlig hilsen Rachel -
Forberedelse til skriftlig eksame?
ForumindlægHvordan forbereder i jer til den skriftlige eksamen? Nu er det vel nok forskelligt fra fag til fag, men hvordan gør i ide enkelte fag? Jeg skal op i engelsk, biologi og dansk selvfølgelig. Jeg overvejde i biologi om man skulle lave mapper over emnerne, så de lig er til at slå op. -
Rettelse Af SRP
ForumindlægHejsa, nogen som vil se min SRP-opgave igennem, det er kemi og biologi. vil gerne have komma og sprogelig fejl på plads, og selvf. osse hvis der er noget kemi biologi forkert. Nogen der vil hjælpe??? -
Metode-rel+bio?
ForumindlægHvilken metode benytter man i biologi og religion? Biologi er noget med at opsaette hypotese og afproeve osv. Men naar jeg har om stamceller, saa kan jeg jo ikke lige lave noget forsoeg.. Saa nogen der kan hjalpe med metode? :) -
Kondensation
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en aflevering i bioteknologi, som er en blanding af kemi og biologi. Jeg er allerbedst til biologi delen og derfor driller dette kemi spørgsmål mig... Jeg er helt blank og håber der er en der kan give en hjælpende hånd. Jeg har vedhæftet en billede med opgaven, på forhånd... -
eksamen
Forumindlægskal til eksamen til sommer og aner ikke om det bliver geografi eller biologi så er der nogen der har været oppe i biologi sidste år der vil fortælle mig hvad spørgsmålene handlede om så jeg ved noglelunde hvad jeg skal kigge på ved godt det ikke er det samme i år men sådan så jeg ved lidt. var d... -
Info til AT-synopsis om biologiske våben
ForumindlægHej alle biologi interesserede! Jeg skal meget snart skrive AT-synopsis i biologi og historie om biologiske våben, så ville høre om der er nogle der har ideer til hvilke krige der blev brugt bio-våben i og anden info der kunne hjælpe mig. På forhånd mange tak!! Ivalu -
Eksamen c niv
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen om 14 dage i biologi c niv. og har tænkt på at lave nogle dispositioner over hvert emne, men er lidt i tvivl om hvordan jeg gør. Er der nogen der har nogle eks. på en dispositioner til biologi. -
Metoder når jeg har læst og arbejdet med gensplejsning/GMO?
ForumindlægJeg har i AT skrevet om genmodificerede fødevarer i Samfundsfag og biologi. Men jeg er meget i tvivl om metoder i biologi delen. Jeg har læst om gensplejsnings processen, men hvilke metoder bruges her? Jeg er kommet frem til hypotetisk-deduktiv, men hvad ellers? -
Diabetes
ForumindlægJeg vil gerne skrive om diabetes og insulin i biologi og historie. Jeg har ingen problemer mht. biologi. Men er der nogen der ved hvordan jeg kan få historie med ind i det?, kan i ikk hjælp mig med nogen spørgsmål til problemformuleringen? -
Ideografisk vs. nomotetisk?
ForumindlægHejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk? -
Ignaz Semmelweiss
ForumindlægHej, Jeg skriver mit AT projekt om Ignaz Semmelweiss' opdagelse af at vaske hænder - jeg har biologi og engelsk. under biologi delen, skal jeg bare skrive generalt om bakterier i hænderne eller ? På forhånd tak :) -
Gennemgang af spørgsmål
ForumindlægHey alle..! Jeg skal op i biologi imorgen, og vi har fået uddelt nogle spørgsmål. Dem har jeg besvaret så godt jeg nu kunne - nu vil jeg bare rigtig gerne have en som er super god til biologi, til at kigge dem igennem.... Er der nogle der muligvis gider at hælpe mig med det?? På forhå... -
energiforbrug og fysisk aktivitet.
ForumindlægHej, jeg skal skrive en opgave i biologi/kemi og et af spørgsmålene lyder på: Forklar med egne ord sammenhængen mellem energiforbrug og fysisk aktivitet. (inddrag gerne energibalnceligningen). Det ville være super hvis jeg kunne få en ledetråd eller to, da jeg ikke er særlig stærk i hverken kemi... -
Hjælp til metoder ?
ForumindlægHej. Mit emne er fosterdiagnostik, fagene: Biologi og Religion. Jeg har problemer med metoderne, altså inden for biologi. Hvilket metoden fosterdiagnostik bruger ? Nogen der kan hjælpe?. Jeg har tænkt på kvalitativt metode, men i forhold til hvad enden for fosterdiagnostik? På forhånd tak -
Help Me
ForumindlægHej er der nogle der er gode til at reducere????????????++ 2(a+2b)+(a-b) -
Midtnormaler
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast i en opgave i min matematik aflevering. Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Opgaven lyder: ΔABC har vinkelspidserne A(7,10), B(3,2), C(15,2). 1)Angiv en ligning for midtnormalen til hver af siderne. 2)Bestem midtnormalernes skæringspunkt. 3)Angiv derefter en ... -
Optimering kegle
ForumindlægAf en cirkelformet tynd plade med radius på 20 cm skæres et cirkeludsnit med en centervinkel på w, hvor 0 < w < 2pi. Af den tiloversblevne skive dannes en kegle. a) bestem som funktion af w omkredsen af keglens cirkulære grundflade samt radius i den cirkulære grundfalde. b) Bestem denne...
